To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Za mocno się grzeje...

trojan6 - 05-04-2009, 10:27
Temat postu: Za mocno się grzeje...
Mam następujący problem..

Wczoraj po przejechaniu około 30km przy szybszej jeździe, gdy zawitałem do garażu maska Pumy była bardzo gorąca. Otworzyłem ją.
Z okolic zbiorniczka płynu chłodniczego było słychać delikatne pssss.
Nie mam żadnej osłony maski, jest goła blacha.

Od dłuższego czasu zaczęło mi ubywać po trochu płynu z chłodnicy, jednak żadnych wycieków nie zaobserwowałem...

Gdzie szukać przyczyny tego grzania się, zwłaszcza, że w ubiegłym sezonie było podobnie, tylko nie aż tak...

Czy wymiana płynu chłodnicy pomożem, czy głębiej trzeba szukć??

tomcio - 05-04-2009, 10:32

Sprawdz termostat to pierwsza sprawa, a druga - gdzie zatrzymuje sie wskaźnik temperatury silnika :?:
trojan6 - 05-04-2009, 10:40

Co do wskażnika temperatury, to nic nie odbiega od normy. Około 1/4, 1/3 pokazuje, więc raczej nic nie odbiega od normy.

Natomiast sprawa dotycząca termostatu, tzwykły mechanik mi to zrobi czy jakis elektryk. z czym to się je?

tomcio - 05-04-2009, 10:51

Termostat w pumie jest mechaniczny także mechanik powinien dać sobie rade. Ale dziwna sprawa, bo jak siada termostat to wkazówka goni do prawej strony...
trojan6 - 05-04-2009, 10:54

A może to być wina tego, że płyn chłodniczy nie wymieniany jest od hoho czasu. Mechanik mi odradził wymianę jego?
tomcio - 05-04-2009, 11:00

Tego już Ci nie powiem - aż tak sie nie znam, ale ja płyn zmieniałem w moim wynalazku...
Opoya - 05-04-2009, 11:34

Jeśli dawno nie był wymieniany płyn, to IMO warto to zrobić. Może być tak, że temperatura gotowania się płynu jest dużo poniżej zalecanej. Wtedy gdy silnik jest rozgrzany, ale nie przegrzany, a płyn za wcześnie się gotuje mogą być takie właśnie objawy jak owo psss... a wskazówka nadal podaje dobre parametry.
Co do termostatu, to nie zawsze przy jego zepsuciu wskazówka pędzi na czerowne pole. Ja muszę wymienić termostat, bo auto nie dogrzewa się, a wskazówka jest zawsze nieco powyzej minimum.

Speedy - 05-04-2009, 11:51

trojan6, macałeś wszystkie węże idacę od chłodnicy-do silnika itp..??
Bo z tego co piszesz to może to być przyczyna uciekania kompresji z silnika do układu chłodzącego....
Dlatego też ubywa Ci płynu a wycieków nie ma...
:sad:

trojan6 - 05-04-2009, 11:53

Gdzie mogę kupic taki termostat bo patrze tm gzie kupuje czesci czyli allegro i sklepy internetowe i ... nie ma :/


trojan6, macałeś wszystkie węże idacę od chłodnicy-do silnika itp..?? na co mam tam patrzeć??

Opoya - 05-04-2009, 12:17

Eee tam... źle szukałeś :P
http://ford.sklep.pl/pl,p...26,zetec,s.html

Speedy - 05-04-2009, 17:01

trojan6, czy są miekkie czy twarde ?? Jak masz twarde węże i Ci ubywa płynu to znaczy że ciśnienie z tłoków wali Ci w układ chłodzący = wydymana uszczelka pod głowicą....
Samemu trudno ocenić ale mechanicy powinni to rozpoznać

skorpion81 - 05-04-2009, 18:52

Ja też nie wymieniałam całości płynu. Po prostu odessałam trochę płynu i dolałam koncentratu przed zimą. Ale pewnie powinno się raz na jakiś czas wymienić całość.

Opoya napisał/a:
Ja muszę wymienić termostat, bo auto nie dogrzewa się, a wskazówka jest zawsze nieco powyzej minimum.

Opoya, mam podobnie. Moja wskazówka zawsze jest na pierwszym "O" czyli ledwo za minimum. I raczej się stamtąd nie rusza (oprócz opadania po wyłączeniu silnika). to mówisz że to kwalifikuje do wymiany termostat? czy może to kwestia czujnika?

Anonymous - 05-04-2009, 20:44

a to syczenie to czasami nie od klimatyzacji, jeśli jachałeś z włączoną klimatyzacją to po zgaszeniu silnika w okolicach filtra kabinowego przez jakiś czas będzie słychać syczenie
trojan6 - 05-04-2009, 21:00

mam nie sprawną klimatyzację ;/

Podejrzewam że sprawa polega na tym, że ten duży wiatrak, co jest obok chłodnicy sie nie włącza. Chyba ze pracuje bezszelestnie, bo nigdy go nie słyszałem ??

Kiedy on właściwie powinien się włączyć?

sharky - 05-04-2009, 22:49

Prosty sposób na sprawdzenie wentylatora na chłodnicy: odpal auto, włącz nawiew i klimatyzację. Wiatrak powinien załączyć się wraz z włączeniem klimy. :wink: Niesprawną czyli tylko nienabitą tak?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group