To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Jeśli Puma gaśnie na wolnych obrotach -> Przeczytaj

Blink! - 16-05-2009, 16:33
Temat postu: Jeśli Puma gaśnie na wolnych obrotach -> Przeczytaj
Natchnięty problemami wielu użytkowników Pumek postanowiłem zająć się finalnie problemem gaśnięcia Pumy na wolnych obrotach.

Sprawa wygląda po krótce tak - wstajesz rano odpalasz Pumę a ona schodzi na 650 obr/min. po czym samochód

a] wraca na 1500 obr/min. po czym obroty falują
b] gaśnie

Dziś po niedługich poszukiwaniach udało mi się rozwiązać ten problem - silnik krokowy.

Sprawa wygląda dość łatwo - otwieramy maskę samochodu i lokalizujemy silnik krokowy - znajduje się on bezpośrednio z przodu silnika (jest przykręcony na dwie śrubki rozm. 8 mm) w okolicach kolektora ssącego i przepustnicy i wygląda tak:

http://photos04.istore.pl.../big/291651.jpg

Opcje są dwie - czyszczenie lub wymiana tego elementu (ponieważ nie jest on tani zacząłbym od czyszczenia tego elementu) .

Odkręcamy dwie śrubki (wspomniane 8mm) po czym cały silniczek krokowy powinien dać się zdjąć z silnika - polecam z mojej praktyki serwisowej (nabytej co prawda w autoryzowanym BMW :P ) wymianę uszczelki przy każdym zdjęciu elementu. Po odkręceniu elementu zdejmujemy już tylko złączkę elektryczną (uwaga - zawiera zastrzask którego lepiej nie łamać)

Do silnika krokowego najlepiej wlać benzynę lub ja idealnie poradziłem sobie z problemem czyszcząc go tak zwanym Brake Cleanerem - spirytus sprężony w sprayu.

Po dokładnym wyczyszczeniu i wysuszeniu (ważne) składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Ponieważ u mnie wogóle nie było uszczelki pod silniczkiem (ktoś już się bawił :571: ) złożyłem całość na silikon wysokotemperaturowy .

Problem zniknął w moim samochodzie zupełnie!

Ponieważ nie wszyscy są super farciarzami i to może nie pomóc - ponoć co 150 tyś km należy silnik krokowy wymienić - piszcie do mnie na pw postaram się załatwić najtaniej jak mi się uda z IC .

Radzę pamiętać że przy zabrudzonym filtrze powietrza czynność nie ma sensu - zacznij od wymiany filtra.

Oczywiście zdaję sobie sprawę że duża część forumowiczów zna temat problemu z silnikiem krokowym aczkolwiek chciałem opisać dla bardziej wnikliwych jak to zrobić krok po korku.

cobraswiecie - 17-05-2009, 07:50

No bardzo miła opowiastka;) (bardzo czytelna) oby takich więcej :568:
Blink! - 17-05-2009, 14:00

Dzieki za miłe słowa, planuje jeszcze parę foto instrukcji podstawowych czynności przy pumie.
cobraswiecie - 17-05-2009, 14:13

A Przepływomierz;)?Trudna sprawa?.Fajny by było gdyby ktoś ze zdjęciem silnika oznaczył części;)
Blink! - 17-05-2009, 22:10

Banau - wiem jak rozmontować ale nie wiem jak czyścić - ja czyściłem sprężonym powietrzem sobie :) - może ktoś ma lepszy pomysł ?
markko - 18-05-2009, 07:20

chciałbym tylko zaznaczyć że puma jako taka nie ma silniczka krokowego, ma coś co działa podobnie, spełnia te same funkcje, ale ma zupełnie inna konstrukcję. Nazywa się to bocznikowy zawór powietrza. A ostatnim fordem co miał silniczek krokowy był chyba Escort 1.3
cobraswiecie - 18-05-2009, 07:47

No to wpisz sobie na allegro i nie znajdziesz ani jednego bocznikowego;)więc już taka nazwa się przyjęła;).A to czyszczenie to chyba gdzieś czytałem,że zatapiali w paliwie na noc;)
Słoodzik - 18-05-2009, 08:23

Jesteś pewien, że nie ma... :wink:

http://www.allegro.pl/ite...fiesta_pum.html

Znalazłem bez problemu :mrgreen:

cobraswiecie - 18-05-2009, 08:49

No właśnie;))).Ważne,że da się odszukać to czego się szuka;)
Blink! - 18-05-2009, 12:07

Myślę że w 100% popieram metodę równania do góry i oczywiście przepraszam za błędy.
daro85 - 04-06-2009, 15:40

hej. A u mnie nie gaśnie tylko nierówno chodzi i troche szarpie na wolnych obrotach przy wiekszych obrotach wszystko jest ok. wymieniłem świece i kable a le dalej jest to samo i na 3 i 4 kablu jest podwyzszone napięcie chociaz są nowe. podłaczyłem pume do komputera i wszystko jest ok. ????? co to może być???? zabrudzone wtryski czy ten silniczek krokowy?????? nie wiem co robić. wlałem do baku preparat do czyszczenia wtrysków ale na razie nie widze różnicy. pomóżcie bracia :cry:
Opoya - 04-06-2009, 16:00

daro85, na początek zapraszam tu: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=4063

Takie objawy mogą mieć kilka powodów. Jeśli masz powyższone napięcie na kablach - sprawdź cewkę. Inne możliwe powody to: brudny przepływomierz (wyczyścić - instrukcja jest na forum), brudne wtryskiwacze lub cały układ paliwowy (dolać do paliwa odpowiedniego STP - instrukcja jest na forum), brudny/uszkodzony zawór wolnych obrotów, brudny filtr paliwa, a nawet wadliwa instalacja elektryczna.
W przypadku wlania STP lub innego środka tego typu, objawy mogą ustąpić po jakimś czasie,
Aha - w Pumie nie ma silniczka krokowego! Zapamiętaj to!

PS. jaki jest cel używania kilku wykrzykników po jednym zdaniu? (Pytanie retoryczne.) Jeśli sądzisz, że coś takiego zwiększy moc wypowiedzi, to jesteś w błędzie. Forum to nie Gadu-gadu :572:

daro85 - 05-06-2009, 11:50

teraz juz wiem bocznikowy zawór powietrza :wink: cewka odpada bo mechanik powiedział że jest ok bo padły by kable 1i4 albo 3i 4 u tu za wysokie napiecie jest na 3i4. zmienie jeszcze filtry paliwa i powietrza i zobaczymy. niewiadomo kiedy były wymieniane bo auto kupiłem 2 tyg temu i na poczatku było wszystko ok a tydzień temu zaczął dziwnie chodzic na biegu jałowym. Gościu twierdził że wszystko było wymienione ale jak sie okazało w wypadku świec były wymienione ale chyba dość dawno bo były mocno wypalone :smile: więc nie ma co mu wierzyć i lepiej zmienić takie rzeczy. ma ktos jeszcze jakieś pomysły co to może być? dziwne że jak włącze klime na wolnych obrotach to troche silnik równiej pracuje i tak nim nie szarpie?
jak odpale auto to przez 30s wszystko jest ok a potem zaczyna chodzić nierówno i lekko drgać silnik. w czasie jazdy wszystko jest ok. mechanik obstawia wtryski, więc wlałem stp ale na razie nie widać różnicy. ale skoro wtryski to czemu napięcie na 3 i 4 kablu jest za wysokie? oto jest pytanie :grin: ma ktoś jakiś pomysł?

Speedy - 05-06-2009, 12:11

daro85, a kable kiedy wymieniałeś ?
Sprawdź przepływkę..odepnij ją..

daro85 - 05-06-2009, 12:35

przepływomierz? tą kostkę. i co sie wtedy stanie ma zgasnąć?

[ Dodano: 05-06-2009, 13:39 ]
kable sa nowe wymieniłem razem ze świecami :!:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group