Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - tarcze nawiercane nacinane
kivi89 - 12-06-2009, 10:12 Temat postu: tarcze nawiercane nacinane Witam ! Nosze sie z zamiarem kupna tarcz i klockow.. i czaje sie na te tarcze :
http://www.allegro.pl/ite..._wersja_gt.html
Co o nich sadzicie ? Warto to brac ?:P
Anonymous - 12-06-2009, 10:16
Tak warto brać te tarcze. To tarcze Mikody które uważane są za bardzo dobre w swojej klasie cenowej Sam się przymierzam do nich
cobraswiecie - 12-06-2009, 10:29
Podobno nacinane są lepsze;)więc bierz:).A dobór klocków jak się ma do tego?ile za komplet dasz?
kivi89 - 12-06-2009, 10:35
a bedzie to lepiej hamowac niz zwykla tarcza czy raczej nie bedzie roznicy ?:P
bo zalezy mi zeby bylo troche lepiej niz normalnie:)
[ Dodano: 12-06-2009, 11:36 ]
wyslalem @ z zapytaniem odnosnie klockow zobaczymy
Anonymous - 12-06-2009, 10:37
No będzie na pewno lepiej, ale wymień też płyn hamulcowy i to też pomoże
Misiek89 - 12-06-2009, 12:26
W swojej klasie cenowej mikoda to dobry wybor. Lecz musisz dobrze dobrac klocki bo te tarcze nieslyna raczej z nadmiernej wytrzymalosci. Slyszalem opinie ze np Mikoda nacinana + EBC greenstuff to kilka mocniejszych przyhamowan i tarcze pogiete...
Nacinane faktycznie lepiej wygladaja ale z wytrzymaloscia to roznie bywa. Nawiercane Zimmermany maja w miare dobra opinie bo sa twarde, ale gdy sie troche zjada to podobno pojawiaja sie pekniecia miedzy nawiertami.
Wiec pod te mikody polecam jak najmiekciejsze klocki i licz sie z tym ze na nacinanych tarczach klocki beda sie scierac w masakrycznym tempie. Jesli masz srebrne alusy to znacznie bardziej widac pylenie klockow i tez nie za ciekawie to wyglada. Z piszczeniem tez roznie bywa, zalezy jakie sie klocki trafia. Jak juz celowac w porzadne nawiercane to tylko EBC i spokoj na pare lat. Ostatnio pojawila sie ciekawa alternatywa nacinane Speedmax w przyzwoitej cenie, jednak puki co malo o nich opini. Ja mam brembo max'y i ferrodo premier i przyzwoicie hamuja, ani razu niezapiszczaly i pylenie tez znikome. Duzo klubowiczow jezdzi na nacinanych ATE wiec jesli wybor jest wielki.
kivi89 - 12-06-2009, 13:19
klocki polecili mi TRW-Lucas, cena 69 PLN/kpl
plus tarcze 2 x 88,13 zł
[ Dodano: 12-06-2009, 14:26 ]
w takim razie moze jeszcze przemysle i dozbieram na cos lepszego bo w sumie chodzi mi o to by poprawic skutecznosc hamowania bo moje obecne sa jeszcze git ale ogulnie seryjne hamulce w pumie wg mnie pozostawiaja do zyczenia
Gaydek - 12-06-2009, 13:42
Kup komplet (zaciski, tarcze, klocki i co tam jeszcze potrzeba) z Pumy po liftingu, Fusiona, nowszej Fiesty (chyba 258 mm), ew. z Fiesty ST (chyba 280 mm). Teraz, o ile mnie pamięć nie myli, masz 239,5 mm. To chyba podstawowy problem.
IMO tarcze nawiercane i nacinane (jednocześnie) są dobre na tor a nie do jazdy codziennej.
Misiek89 - 12-06-2009, 13:52
Wlasnie. Przekladal ktos zaciski i tarcze z 239 na 258? i duzo z tym roboty? Bo wiekszy wybor jest w 258 a koszt tarczy czy wiekszej czy mniejszej jest praktycznie taki sam. Chociaz te 2 cm srednicy to niewiem czy taka furore zrobia. A z fiesty ST troche ryzykowne bo niekazda felga wejdzie.
TRW imo znana i ceniona firma, ale niech sie wypowie jakis uzytkownik. A speedmaxy tez fajnie wygladaja:
http://www.allegro.pl/ite...iesta_puma.html
+
http://www.allegro.pl/ite...focus_w_wa.html
Passenger - 12-06-2009, 13:58
Nacinane tarcze znacznie szybciej zjadają klocki niż tarcze gładkie.
Rób jak pisze Gaydek - lepiej od razu pójść w większe tarcze, w tym wypadku rozmiar ma znaczenie
Gaydek - 12-06-2009, 14:07
Tarcze z FST mieszczą się pod seryjnymi felgami Pumy.
Opoya - 12-06-2009, 14:48
Misiek89 napisał/a: | Przekladal ktos zaciski i tarcze z 239 na 258? | Tak, ja zmieniałam. Jest już o tym kilka postów.
Opoya napisał/a: | Zmieniasz tylko zaciski i oczywiście tarcze i klocki. Mówię o zmianie na tarcze z Pumy poliftingowej. Mam tak zrobione w mojej Pumie ('98). Aha - zaciski i cała reszta pasują od Fusiona. |
Pusia - 12-06-2009, 15:05
Ja polecam zestaw EBC Greenstuff + tarcze ATE Powerdisc - jak to niektórzy powiedzieli - nie do zajechania i nie pylą
Ale to już większy wydatek
Damianos - 12-06-2009, 18:54
kuurde, bardzo dobry temat
co opinia to kazdy co innego poleca
ja tez nosze sie wlasnie z zamiarem wymiany tarcz i klockow, juz mam mega namieszane w glowie
juz mialem takie koncepcje:
-najpierw mikody nawiercane czy tam nacinane (za 200zl) + klocki ferodo premier
-potem tarcze brembo + ferodo premier
-teraz zaczalem myslec o zestawie w rozmiarze 258mm, ale to juz za duzy chyba wydatek bo i tarcze drozsze i wiecej czesci trzeba kupic, i nie wiem czy z ojcem sobie poradzimy z wymiana. Aczkolwiek pewnie roznica jest i w wygladzie i dzialaniu
kivi89 - 13-06-2009, 10:29
a wieksze tarcze wymagaja jakis przerobek dodatkowych ?
|
|
|