Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - tuning prawda czy mit
ivek - 04-08-2009, 00:19 Temat postu: tuning prawda czy mit
Cytat: | Mili tunerzy trochę teorii
Auto z wtryskiem działa tak:komputer poprzez sensory mierzy ilość faktycznie dostarczonego TLENU do komory spalania i czasem długości wtrysku reguluje prawidłową mieszankę 14,7 kg powietrza na 1 kg benzyny.
Teraz od czego zależy ilość TLENU w powietrzu:
1.Temperatura 100stopni Celsiusza powietrze waży
0,6 kg/m3 20stopni Celsiusza powietrze waży
1,2 kg/m3
czyli chłodne powietrze na Zaworze SSącym da 2 razy
większy moment obrotowy.
Dotknij swój kolektor ssący, jak się oparzysz to się przekonasz dlaczego twoje auto nie ma momentu obrotowego przy obrotach 1500-2500 ,powyżej 2500 prędkość powietrza jest na tyle duża że nie zdąży się tak dogrzać od bardzo ddddługiego dolotu.
Praktyczne porady:
Uszczelka termoizolacyja pomiędzy głowicą a kolektorem dolotu.
Izolacja termiczna całego dolotu.
Oczywiście zasysanie zimnego powietrza.
W starszych autach z jedną sondą Lambda odetnij /śrubka w wężyk gumowy/ doprowadzenie gorących spalin do dolotu tzw. EGR
SKUTEK takich zmian to 5 bieg włączasz przy 50 na h.
Przyspieszenie wzrasta o 25% i o tyle spada zużycie paliwa.
Zapytasz zapewne jeśli to takie proste to dlaczego???????????
Jeśli miałbyś kopalnie ropy i był właścicielem fabryki samochodów to ile twoje auta by paliły?
Mam jeszcze więcej zrealizowanych pomysłow żeby lepiej jechało a mniej paliło.
jwisnia3@wp.pl |
poszukałem coś takiego w wujku googlu czy to prawda czy to mit chodzi mi głownie o tą sondę lambda
Speedy - 04-08-2009, 08:26
OK..jeśli chodzi o to zimne powietrze to koleś ma rację..no prawie nie licząc tego 2 razy większego momentu:) Ale faktycznie zimne powietrze o wiele lepiej wpływa na spalanie mieszanki ale to chyba każdy z nas wie...
Faktycznie zaślepienie EGR daje poprawę ale....bez przesady...zresztą jakoś mało rozumiem z tego końcowego fragmentu;/
Poza tym..co ma do tego 5 bieg..?? Sorki.. tzn "włączanie" 5 biegu ? Dobrze ze R (od rakiety) nie włącza
Jeśli koleś ma takie mega pomysły to niech fabrykę samochodów otworzy. Wtedy wszystkie marki nie będą miały tego odwiecznego problemu
Anonymous - 17-08-2011, 12:53
Pewne rzeczy są prawdziwe, ale sporo przesadzone Niestety chyba wyobraźnia poszła zbyt daleko
wytryh - 04-09-2011, 10:57
zaślepienie zaworu egr czyli recyrkulacji spalin jest też po to aby żeby zmniejszyć toksyczność spalin.
mlody3eci - 05-09-2011, 09:35
o ile dobrze wiem to zaślepienie powoduje odwrotny efekt- przy otwartym EGR do komory spalania dostaje się część spalin w celu ponownego "dopalenia"
dwukrotny wzrost momentu obrotowego mnie powalił
wytryh - 09-10-2011, 16:14
tak, masz rację, czeski błąd, pozdro
Anonymous - 13-12-2011, 15:14
Jeżeli chodzi ogólnie o tuning,to moim zdaniem fajnie się to prezentuje jeżeli zrobiony jest z głową. Wtedy wizualnie bardzo dobrze się prezentuje. Plus do tego oczywiście odpowiednie felgi.
pietras-007 - 08-01-2012, 14:10
a Co sądzicie o czymś takim
http://allegro.pl/chip-tu...2029490198.html
o ile jest możliwe założenie tego do pumy
kolargol - 08-01-2012, 14:12
bzdura i tyle
Anonymous - 08-01-2012, 14:53
jakos mi sie wierzyc nie chce , ze za taka kase .
chociaz duzo to nie jest, mozesz zaryzykowac ,kupic i spr auto na hamowni i ci sie wyjasni czy byla to sciema czy nie.
dla porownania podam ci tylko ze taki box do np. mojego procka kosztuje od ok900 do 1700
rafalski69 - 08-01-2012, 17:03
to podpinasz pod przepustnicę to tam jest tylko potencjometr w tym czymś. Po przez zmianę rezystancji zmieniasz sygnał wychodzący z przepływomierza do komputera i komputer to uznaje jako błąd i koryguje tą dawkę powietrza której i tak faktycznie nie masz. Tandeta jakich mało
mic1221 - 10-01-2012, 20:02
A zakładając stożkowy filtr powietrza wraz z tym "czipem" odczujemy różnice?
Anonymous - 10-01-2012, 20:45
rafalski69 napisał/a: | to podpinasz pod przepustnicę to tam jest tylko potencjometr w tym czymś. Po przez zmianę rezystancji zmieniasz sygnał wychodzący z przepływomierza do komputera i komputer to uznaje jako błąd i koryguje tą dawkę powietrza której i tak faktycznie nie masz. Tandeta jakich mało |
rafalski69 - podpinasz chyba pod przeplywomierz, a komputer jak już to koryguje dawkę paliwa
cyt "W naszym urządzeniu jest zaawansowany technologicznie układ." tu się faktycznie zgodzę - tandeta jakich mało
Anonymous - 10-01-2012, 20:50
mic1221 napisał/a: | A zakładając stożkowy filtr powietrza wraz z tym "czipem" odczujemy różnice? |
Nie odczujesz.
Anonymous - 12-01-2012, 15:07
Dokładnie jak powyżej: zakłądając tożkowy filtr powietrza nie odczujesz różnicy,to bajer dla mniej zorientowanych,na forum takie coś łatwo nie przejdzie
|
|
|