Elektryka i oświetlenie - wtyczka i wiązka od czujnika położenia przepustnicy
Anonymous - 21-08-2009, 16:24 Temat postu: wtyczka i wiązka od czujnika położenia przepustnicy Pumiaki,
Ma ktoś jakiś schemacik tej wtyczki lub wie dokładnie jaki kabelek za co odpowiada ? jakies kody kolorystyczne itp ?
Tam są trzy kable, czego wiem że muszą być :
- stałe napięcie 5V
- stała masa
- zmienne napięcie (kabel referencyjny) czyli sygnały na ECU
jak ktoś ma schemacik elektryczny tegoż elementu lub wiedzę na temat kolorków to poproszę.
o tak to wygląda :
- brązowy
- brązowo-zielony
- brązowo-czarny
pozdr.
WieSiu - 22-08-2009, 22:15
brazowo zielony to sygnal do ECU (napiecie od ok 0,6V do 4,8V w zaleznosci od polozenia potencjometru)
brazowy masa
brazowo czarny +5V
Anonymous - 23-08-2009, 22:52
dzięki wielkie WieSiu,
zygiboos - 08-05-2013, 12:26
Podepnę się pod temat.
Mam na kompie błąd P0122 czyli brak łączności z czujnikiem położenia przepustnicy.
Czujnik wydaje się dobry bo zmienia opór w zależności od pociągnięcia za linkę.
Jak podłączam kompa i badam otwarcie przepustnicy to podczas naciskania pedału gazu daje zawsze odczyt 0 (zero) - czyli komputer w ogóle nie widzi przepustnicy.
W tych trzech kablach (u mnie są 2 czarne i jeden czerwony!?) mam masę ale brakuje mi stałego 5V na którymś z pinów na tej wtyczce - sprawdzałem na zapłonie i na odpalonym silniku. Na żadnym nie ma +5V - więc raczej to jest przyczyną.
Gdzie szukać tego 5V, gdzie powinno być jego źródło i kiedy się ono pojawia?
WieSiu - 08-05-2013, 16:19
5V podawane jest z komputera i w pumie chyba powinno byc wspolne z innymi czujnikami (MAF, VSS).
zygiboos - 08-05-2013, 16:34
Czyli jakbym nie znalazł go nigdzie po drodze to ciągnąć bezpośrednio z jakiegoś kabla przy kompie w nogach kierowcy? Ryzykowna i delikatna sprawa... Chyba się wybiorę do elektryka z tym
A wiesz może jaki to kabel (kolor) od strony kompa?
5V jest tam cały czas czy tylko po zapłonie lub na odpalonym silniku?
_________________________
Dodano:
Z wielką satysfakcją muszę się pochwalić, że mi się udało.
Zainteresowało mnie czemu mam inne kolory kabli - odwinąłem trochę izolacji i okazało się że kabelki te są sztukowane i "sztukowanie" puściło. Złączyłem kabelki, podłączyłem Pumka do kompa wszystko działa - komputer widzi płynnie wciskanie pedału gazu (nie mogę się doczekać przetestowania tej umiejętności na trasie).
Skasowałem błąd w ECU i już po ponownym włączeniu silnika się nie pokazał.
Odpowiem też sobie na pytanie: 5V pojawia się na czujniku dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycji "zapłon" - silnik jednak nie musi pracować.
WieSiu - 09-05-2013, 10:40
zygiboos napisał/a: | 5V jest tam cały czas czy tylko po zapłonie lub na odpalonym silniku? |
tylko na II pozycji stacyjki,zeby komputer jeszcze przed odpaleniem silnika mial wszystkie sygnaly z czujnikow.
Cytat: | A wiesz może jaki to kabel (kolor) od strony kompa? |
nie wiem,ale caly schemat Twojego auta mozna znalezc w Internecie.
|
|
|