Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Wymiana Plynu chłodniczego i oleju
kivi89 - 28-09-2009, 23:36 Temat postu: Wymiana Plynu chłodniczego i oleju Witam! Mam wlasnie zamiar wymienic plyn w chlodnicy i teraz pytanie gdzie znajde korek zeby spuscic stary plyn i o czym musze pamietac zanim sie do tego zabiore i ile plynu tam wchodzi ?
Oraz olej w silniku zdaje sie ze juz zlokalizowalem na dole "korek" ktorym sie spuszcza olej tylko gdzie jest w pumie filt oleju i jakim kluczem go sie odkreca ?
heh wole powoli wszystko robic samemu w mojej malej niz ja dawac w brudne łapy mechanika a takie drobiazgi to juz musowo (od czegos trzeba zaczac) tak wiec prosze o rady
Boogie - 29-09-2009, 00:01
Z olejem to już bym nie przesadzał, zazwyczaj jak kupisz u mechanika to wymianę masz gratis, a na pewno nic ci nie zepsuje. Do tego do filtra trzeba mieć specjalny klucz także już koszty ci wzrosną. Dodatkowo co zrobisz ze zużytym olejem?
Klucze do filtrów:
http://images.google.pl/i...=N&hl=pl&tab=wi
kivi89 - 29-09-2009, 00:40
no w sumie racja ale klucz akurat taki mam olej kupiony no i lubie robic jak najwiecej sam (filtr zlokalizowalem) a z chlodniczym to jak to wyglada ?
Boogie - 29-09-2009, 01:01
Może ktoś się odezwie gdzie jest dokładnie bo ja nie mam pojęcia. Zazwyczaj jest albo w dole bloku silnika albo na dole chłodnicy.
wojteks - 29-09-2009, 07:01
korek od chłodnicy jest o ile pamiętam w lewym dolnym rogu chłodnicy stojąc pod samochodem twarzą w stronę przedniego zderzaka. Po wymianie płynu trzeba odpowietrzyć układ włączając silnik gazując go do chyba 3000 tys obrotów i dolewając płynu. Jakoś tak. Dokładnie jest to wszystko opisane w TIS. Najlepiej sobię ściągnijcie t jak chcecie sami coś w samochodzie robić. Pozdro
cayenne - 07-07-2010, 10:14
odświeżając temat..
w weekend planuje samodzielną wymianę płynu chłodzącego
czytając ten temat :
- odkręcam korek w lewym dolnym rogu chłodnicy (gdy już silnik ostygnie)
- spuszczam stary płyn
- zakręcam korek
- dolewam nowy płyn do poziomu pomiędzy MIN a MAX
- odpowietrzam układ zgodnie z powyższym opisem, ewentualnie uzupełniając płyn
czy to cała filozofia wymiany tego płynu ? wydaje się proste
bania - 07-07-2010, 12:22
cayenne, nie zapomnij o ustawieniu pokrętła na ciepłe max!!! mi osobiście nie udało się nigdy (dwa razy wymieniałem płyn) spuścić cały płyn z układu. zawsze schodziło około 5 litrów a w układzie jest podobno 7,4 l
Mr.Maya - 07-07-2010, 12:23
Tak opis jest dobry i tak postepuj z ta roznica ze plyn spuszczaj jak silnik bedzie cieply czyli okolo 75 stopni
cayenne - 07-07-2010, 12:53
no to wygląda na to że muszę dokupić płynu - mam 3 litry koncentratu (1:1) czyli 6 litrów się z tego zrobi..
czy ktoś potwierdza że nie da się spuścić całego płynu ??
dzięki za rady
Słoodzik - 07-07-2010, 14:17
IMO spuścisz więcej płynu jak auto nie będzie stało na równym podłożu
Przed każdą wymianą płynu chłodniczego, warto przepłukać cały układ preparatem czyszczącym. Czynność ta zalecana jest szczególnie w starszych samochodach gdzie często tworzą się nagary blokujące sprawny przepływ płynu w układzie. W konsekwencji cierpi na tym kondycja chłodnicy, pompy wody oraz samego silnika. Usuń stary płyn, wlej czyścidło, a następnie przepłucz ją wodą. Usuń wodę i zalej układ nowym płynem chłodniczym.
http://www.hil.pl/-p-124.html
cayenne - 07-07-2010, 14:24
jeśli podnosić, to : przód ?? tył ?? a może tylko jedno z kół wystarczy ?
w sumie mogę przepłukać .. oby mi się tylko coś tam nie rozszczelniło od tego
rafalski69 - 07-07-2010, 14:25
Ta niezgodność jest, ponieważ nawet na prostym nie spuścisz całęgo płynu zostaje ci jeszcze w nagrzewnicy. Można go wydmuchać
cayenne - 07-07-2010, 14:28
a jak to "wydmuchać" ?
i czy jeśli tego nie zrobię może mieć to wpływ na właściwości nowego płynu ? (nie wiem jaki jest obecnie)
Słoodzik - 07-07-2010, 14:30
Musisz postępować zgodnie z instrukcją obsługi U siebie miałem płukankę w zeszłym roku i wszystko gra. A w przypadku ewentualnych rozszczelnień zawsze masz koło ratunkowe w postaci magicznych wiórków do uszczelnienia chłodnic
Według mnie spuścisz więcej płynu jeśli postawisz autko na lewarku z jednej strony.
rafalski69 - 07-07-2010, 14:31
odpinasz wężyki od zaworu nagrzewnicy i możesz najpierw przepuścić zwykłą wodę aby wypłukać a później tak normalnie nabrać powietrza w płuca i dawaj ( tylko sie nie zaciągnij )
|
|
|