Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Przepływomierz
Volo - 29-09-2009, 10:01 Temat postu: Przepływomierz Mam pytanie, u mnie w Pumie (1,7 98r) zamontowany jest przepływomierz 92FB-12B579-BA, AFH38-07A i nie wiem czy to odpowiedni typ?
Szukając znalazłem że do mojej Pumy musi być zamontowany model 93BB12B579BA,AFH60-02A
Czy wie ktoś jaki musi być na prawdę? Możliwe że jacyś "druciarze" wsadzili co mieli pod ręką i Puma mi zamula powyżej 5500obr (pisałem na forum o tym).
Proszę o pomoc!!!
zami3 - 29-09-2009, 10:48
ja tez mialem problem z przeplywomierzem, ale okazalo sie to dopeiro pooooooozniej. na ssaniu szarpanie i przy 5tys auto zamulone. wystarczylo wyczyscic przeplywke. zobacz czy te 2 druciki ktore sa w niej czy saą czyste, przeczysc je jakims srodkiem czyszczacym i zresetuj kompa. zobacz wtedy czy jest roznica
Anonymous - 01-12-2009, 00:05
Witam
Jestem tu nowicjuszem, więc proszę o wyrozumiałość. Mam pytanie. W mojej Pumie silnik nie schodzi poniżej 2000 obr/min, a niekiedy wchodzi na 3500 obrotów na 10-15 sekund. Czytałem, że przyczyną może być niesprawny przepływmierz. W którym miejscu jest zlokalizowany i czy tudno go przeczyśić we własnym zakresie? Pozdrawiam
bania - 01-12-2009, 09:52
Archie, przepływomierz znajduje się zaraz za filtrem powietrza na rurze dolotowej. uzupelnij profil bo nie wiadomo jaki masz silnik. ja mówie o 1.7. odczepiasz wtyczke, wykręcasz go od obudowy filtra i wykręcasz środek kluczem torx nie pamietam jakim. sa tam dwa małe druciki które delikatnie trzeba pędzelkiem i benzyną przetrzeć aż będą się błyszczeć. wysuszyć i złożyć w odwrotnej kolejności. zresetować komputer i powinno działać. według mnie masz problem z zaworem wolnych obrotów. w moim mondeo kiedy się skończył zawór były identyczne objawy
daro85 - 02-12-2009, 12:11
zgadzam się z kolegą. pierwsze przeczyść zawór wolnych obrotów i zresetuj kompa. powinno pomóc przy falujących obrotach.
Maciek - 02-12-2009, 13:34
a gdzie jest ten zawór wolnych obrotów dokładnie?
tusia8510 - 02-12-2009, 13:47
Archie napisał/a: | Witam
Jestem tu nowicjuszem, więc proszę o wyrozumiałość. Mam pytanie. W mojej Pumie silnik nie schodzi poniżej 2000 obr/min, a niekiedy wchodzi na 3500 obrotów na 10-15 sekund. Czytałem, że przyczyną może być niesprawny przepływmierz. W którym miejscu jest zlokalizowany i czy tudno go przeczyśić we własnym zakresie? Pozdrawiam |
Jak sprawdzisz przeplywomierz i dalej tak bedzie to moze tez chyba byc czujnik położenia przepustnicy.
Anonymous - 02-12-2009, 13:49
Dzięki za odpowiedź. Idę w takim razie walczyć z przepływomierzem. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Do następnego razu
[ Dodano: 02-12-2009, 17:19 ]
Przeczyściłem przepływomierz zgodnie z instrukcją. Po włączeniu silnika wcześniejszejsze problemy nie ustąpiły. W dalszym ciągu obroty utrzymują się na poziomie około 2000. Natomiast po wysprzęgleniu następuje pływanie obrotów w zakresie 1500-1700. Co dalej robić?
[ Dodano: 02-12-2009, 17:21 ]
Przeczyściłem przepływomierz zgodnie z instrukcją. Po włączeniu silnika wcześniejszejsze problemy nie ustąpiły. W dalszym ciągu obroty utrzymują się na poziomie około 2000. Natomiast po wysprzęgleniu następuje pływanie obrotów w zakresie 1500-1700. Co dalej robić?
bania - 02-12-2009, 21:18
zawór wolnych obrotów jest na kolektorze dolotowym, za przepustnicą. przykręcony jest na dwie śrubki. odpinasz wtyczkę, odkręcasz zawór, czyścisz porządnie w środku. można go namoczyć kilka godzin w benzynie żeby łatwiej się dało wyczyścić. składasz w odwrotnej kolejności, robisz reset kompa i ma śmigać jeżeli problemy się utrzymają to masz problem. ale o tym później pomyślimy
Anonymous - 13-12-2009, 14:14
Witam
Bania, postąpiłem zgodnie z instrukcją i "dolegliwości" ustąpiły. Jeszcze chwilami w zakresie 800-1000 orbotów czasami "pływa", ale poza tym wszystko jest w porządku. Dzięki wielkie za pomoc. Bez powyższych wylądowałbym u mechanika. Akurat u mnie słabo sobie radzą z naprawą!
Pozdrawiam i jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI.
Archie
|
|
|