To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Spadek mocy..

Anonymous - 09-03-2010, 18:44
Temat postu: Spadek mocy..
Cześć, nie moge znalezc przyczyny spadku mocy w pumie dlatego zwracam sie o pomoc raz jeszcze. Gaydek pomocy przeciez to była kiedys Twoja puma :) Odpala dobrze, obory na luzie ok ale nie ma juz tego buta co kiedys.. na drugim biegu 3500 obrotów i auto odchodziło jak szalone a teraz to nie to samo. Wszystkie filtry wymienione, olej , sprzęgło. CO jest nie tak?
wojteks - 10-03-2010, 12:12

a jak na tej dwójce dajesz mocno gazu przy powiedzmy tak 3000 obr/min to dźwięk silnika jest taki sam jak kiedyś czy słyszalne jest "buczenie"?
Anonymous - 10-03-2010, 17:44

No buczy buczy ale to chyba z rury.. ale tak nie było wiec mozesz mi pomóc?
cobraswiecie - 10-03-2010, 18:34

A jak jedziesz powiedzmy na II biegu to nie przyspiesza przez chwilę i dopiero po chwili dostaje kopa? :grin:
wojteks - 11-03-2010, 08:07

Pomoc może nie być taka łatwa niestety hehe. Koniecznie zrób skan silnika i napisz jakie masz błędy.
Anonymous - 11-03-2010, 11:24

Był podłączany pod komputer i wystąpił tylko jakis błąd z filtrem powietrza ale został wyeliminowany , wszystko zostało odkrecone i wyczyszczone i nastepne badanie nie wykazało juz zadnego błedu. A czemu napisałes o tym buczeniu? Cos takiego ma miejsce...
wojteks - 11-03-2010, 11:45

u mnie jak zaczął ostro mulić bo wyskoczył błąd zbyt dużego opóźnienia konta wychylenia wałka rozrządu (czyli błąd zmiennej fazy rozrządu) to objawem oprócz mulenia było właśnie buczenie. Nadal jak trochę się wałek spóźni to słyszę lekkie buczenie i wtedy lekko jeszcze zamula. Mam zapasowy elektrozawór i wariator do wymiany ale póki co nie mam gdzie tego zrobić.

[ Dodano: 17-04-2010, 17:30 ]
Ok trzeba trochę zaktualizować informację hehe! Miałem trochę czasu i wymieniłem elektrozawór i wariator w moim autku. Efekt jest taki że od czasu wymiany podczas skanowania samochodu nie pojawia się już błąd DTC zmiennej fazy (nareszcie). Ciekawe jest jednak to że podczas odczytu czujników w czasie rzeczywistym pojawia się informacja: sprzężenie zwrotne - błąd sondy O2. Sonda jakiś czas temu była wymieniana na magneti marelli uniwersalną. Czasem jak przy gazuję albo hamuję silnikiem to powyższy opis zmienia się na "otwarty, jazda" Poniżej dwa zdjęcia żeby nie było wątpliwości. Co ciekawe gdy pojawia się ten komunikat odczuwam niewielki spadek mocy po niżej 3000 obr. Gdy wyświetla się komunikat "otwarty, jazda" samochód gna jak głupi. Zastanawiam się czy czasem ta nowa sonda nie jest zbyt niedokładna! Może ktoś z was spotkałsięz takimi komunikatami i coś doradzi??



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group