To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Powyżej 6000 obrotów dymek i smrodek...!

Anonymous - 26-03-2010, 19:46
Temat postu: Powyżej 6000 obrotów dymek i smrodek...!
No więc chciałem trochę przetestować moją staruszkę (13 lat to sporo jak na kota) i kręciłem ją wyżej niż zazwyczaj. Testy przerwałem powyżej 6000 obr./min. (jakieś 120km/h na 3 biegu) bo zaczął mnie dochodzić nieprzyjemny zapach.

Co to może być? Mam coś naprawiać czy po prostu pogodzić się z tym i już nie piłować tak "babci"...? :lol:

Boogie - 28-03-2010, 18:37

Ale co to był za zapach, skąd dymek szedł, były jeszcze jakies objawy?
Anonymous - 28-03-2010, 21:27

pewnie uszczelka pod zaworami poszła albo czujnik poziomu oleju ;) i kapie olej, a przy takiej jezdzie czuć smrodek :)
Anonymous - 29-03-2010, 07:11

Boogie napisał/a:
Ale co to był za zapach, skąd dymek szedł, były jeszcze jakies objawy?



Zapach - dobre pytanie - po prostu jakby się coś paliło ale to nie był jakiś ostry zapach raczej dość delikatny. Na pewno nic w stylu palącej się gumy czy metalicznego smrodu palącego się sprzęgła czy silnika elektrycznego jak w pociągu. I troszeczkę białego dymu/pary :?: gdzieś z pod maski -zauważyłem to przez okno kierowcy więc może gdzieś z lewej strony...? Od razu przestałem piłować i już więcej nie próbowałem.

Wiem, że mam jakieś simmeringi do wymiany i przez to wycieki oleju, ale czemu miałby się ten olej palić?

Aha, zauważyłem też trochę "czegoś mokrego" na środku ściany komory silnika (od strony kabiny) i ubyło mi troszkę płynu chłodzącego (nie jestem tylko pewien kiedy bo dawno nie sprawdzałem jego poziomu).

Czy możliwe jest, że przy wyższych obrotach silnika wzrosło ciśnienie płynu chłodniczego i wtedy on przez jakąś nieszczelność ochlapał ściankę komory silnika, i z tąd ten zapach i para/dym ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group