Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - jak prawidlowo odczytac przebieg??
maalenka - 22-07-2010, 15:22 Temat postu: jak prawidlowo odczytac przebieg?? zastanawia mnie dlaczego fordowskim licznikom przed liftem zabraklo pola na jedna cyferke dot przebiegu i jaki tak naprawde przebieg ma dane autko. spotkalam sie z ogloszeniem autka i foto licznika ktore mialo w ten sposob:
przebieg 170tys km a na liczniku:
7xxxx km
?
Słoodzik - 22-07-2010, 16:10
W starszej generacji Fordów liczniki niestety zerują się przy wskazaniu 99999 i licznik zaczyna się kręcić od początku. Tak więc w rzeczywistości przebieg może wynosić 1xxxxx, albo nawet 2xxxxx. Rzeczywisty przebieg autka możesz łatwo ocenić po kondycji pojazdu i stopniu jego zużycia. Nie opierał bym się jednak na ewentualnej książce serwisowej, którą w bardzo łatwy sposób można "dokupić"
Anonymous - 22-07-2010, 18:10
Sloodzik, ja posunął bym się o tyle dalej, że przebieg 3xxxxx też jest bardzo realny i nie powinien dziwić.
Cavanagh - 22-07-2010, 21:05
W niektórych modelach można poprzez laptopa i specjalny kabel zajrzeć do komputera w aucie - złącze jest schowane w kokpicie. W ten sposób można m.in odtworzyć sobie całą historię serwisową samochodu (rzecz jasna z wyjątkiem czynnosci wykonywanych poza ASO - te zwykle nie są rejestrowane).
Można w ten sposób także dokonywać diagnostyki auta, oraz wyłączać pewne komunikaty, "brzęczyki" i "czerwone lampki" które nam przeszkadzają.
Czy zadziała to w Pumce ze starym licznikiem - obawiam się że w ograniczonym stopniu, ale można tego spróbować w jakimś warsztacie, jako że nie jest to czynność skomplikowana ani kosztowna.
Słoodzik - 22-07-2010, 22:49
IMO komputer w Pumie nie pochwali się aż tak bogatą historią. Wskaże nam ewentualne błędy i to wszystko.
maalenka - 24-07-2010, 08:10
w dalszym ciagu niewiem, jak nprawidlowo odczytac stan mojego lixcznika ktory ma 175xx
w dniu zakupu mialam 11xxx nie mozliwoscia jest, zebym przejechala 60tys...
Gaydek - 24-07-2010, 08:23
Że co? Skoro było 11 XXX a jest 17 5XX tzn., że przejechałaś plus minus 6 500 km. A przebieg twojej Pumy może wynosić zarówno 117 5XX jak i 217 5XX.
Anonymous - 25-07-2010, 14:48
jak mozna nie wiedziec czy przejechalo sie 6 tys km czy 60 tys ??
Maciek - 25-07-2010, 15:02
No tak.. Monika chyba się pomyliłaś z tymi 60 tys. odczytujesz w ten sposób - masz najechane 117500 km lub 217500 lub 317500. jak kupiłaś miałaś odpowiednio 110000 210000 lub 310000 km. od chwili zakupu zrobiłaś 6500 km czyli niewiele (X17500-X11000) po prostu nie wskazuje pierwszej cyfry przebiegu, a z resztą to bez znaczenia czy jest tam 1, 2 czy 3, jak jedzie to jedzie, a rozrząd i tak wymieniasz co 60tys olej co 10-15 itd w sumie ta pierwsza cyfra bardzo nie jest potrzebna, a najlepiej będziesz się czuła jak wmówisz sobie że jest tam 1
maalenka - 25-07-2010, 18:19
zle mnie zrozumieliscie, badz ja za malo precyzyjnie sie wyrazilam.
ja myslalam, ze ostatnie pole przebiegu przekreca sie co 10 a nie co 1km. ale oki, dzieki wielkie postatam sie jakos to sprawdzic. a cy aby napewno nie wyswietla 1 cyferki??
Anonymous - 25-07-2010, 18:31
maalenka napisał/a: | myslalam, ze ostatnie pole przebiegu przekreca sie co 10 a nie co 1km |
nie spotkalem sie z takim czyms jeszcze nigdy i w zadnym aucie, chyba ze malo wiem
maalenka - 25-07-2010, 19:13
17567 km to jest wkoncu
a) sto(badz wiecej) siedemnascie tys itd...
b) sto siedemdziesiat tys...?
co ile przekreca sie ostatnie pole przebiegu?!
Snaco - 25-07-2010, 19:14
co sto metrów ? chyba widać podczas jazdy
Boogie - 25-07-2010, 19:29
maalenka, odpowiedź A
Anonymous - 25-07-2010, 22:45
Snaco napisał/a: | co sto metrów ? | to w liczniku dziennym a nie całkowitym.
|
|
|