To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Puma 1.4 Optymalne obroty przed zmianą biegu.

Anonymous - 24-08-2010, 09:24
Temat postu: Puma 1.4 Optymalne obroty przed zmianą biegu.
Wie ktoś może jakie są optymalne obroty przed zmianą biegu ? Chodzi mi o to żeby jej nie zamulić ale też spalanie nie może być kosmiczne. Jeśli taki temat już był to z góry przepraszam ;)
Anonymous - 24-08-2010, 09:28

BYŁ bo czytałem :razz: optymalne to 2500-3000 i spalanie powinno się wahać w granicach 8 litrów. Ja zmieniam tak pomiędzy :mrgreen:
Maciek - 24-08-2010, 14:12

w 1.4 mojej spalanie waha się od 6,8 do 7,3 zależy jak jeżdżę, raz zmieniam już przy 2500 obr raz przy 3 a raz przy 5 w sumie nie robi to żadnej różnicy na ilu zmieniasz, jeśli chcesz oszczędności na paliwie to obroty są najmniej ważne, najważniejsze jest jak wciskach pedał gazu - najlepiej jak najdelikatniej i nie gwałtownie. jak wciskasz do dechy to leje się ciurkiem paliwo. pojeżdziłem trochę clio ojca z wyświetlaniem chwilowego spalania i zauważyłem że przy 2, 3, czy nawet 4 tys obr można uzyskać dość podobne wyniki spalania chwilowego, oczywiście im większe obroty tym większe spalanie ale to minimalnie w granicach przy 2 tys -np5,4 przy 3 - 5,6 przy 4 - 5,8l/100km ale nieważne jakie masz obroty, czy 1,5 czy 5 to wciskając pedał gazu delikatnie spalanie wkręca się tak do 10/l chwilowe, a jak mocniej depniesz to do 20kilku litrów nawet. Nie katuj pumy na mniej niż ok 1800 obr bo ją zamulisz. I hamuj silnikiem a nie na luz dojeżdżając do wszystkiego to zły nawyk.
rafalski69 - 24-08-2010, 14:47

Maciek, Lepiej tego nie można wyjaśnić jednym słowem noga idzie powoli wraz z wzrostem prędkości że spokojnie auto sobie przyśpiesza wtedy na pewno bedzie odpowiednie spalanie i też nie zamulisz. Warto też od czasu do czasu depnąć troszkę :razz:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group