Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Problem z zimnym silnikiem!!!
Anonymous - 05-12-2010, 16:50 Temat postu: Problem z zimnym silnikiem!!! Witam !!!
Mam mały problem z moją PUMĄ 1.7. Podczas jazdy na zimnym silniku tak do 2,5 tys. obrotów,. auto przerywa, dusi się i brakuje mu mocy!!! Po przejechaniu kilku kilometrów gdy autko lekko się rozgrzeje jest dużo lepiej. Byłem już u mechanika i nie wie co to może być. Dodam też ze odpala normalnie nie gaśnie ani nie ma żadnych dziwnych odgłosów wydobywających się z pod maski!!!
Więc proszę wszystkich forumowiczów którzy mają jakieś przypuszczenia co to może być o szybką odp. Aha dodam jeszcze że na pełnym zbiorniku robię jakieś 280-300km!!! Czy to normalne???
DZIĘKI!!!!!!!!!
michalknw - 05-12-2010, 17:06
jak robisz tak mało kilometrów to będzie to sonda lambda... pewnie do wymiany,
albo dostało sie trochę wilgoci pod pokrywę silnika u mnie raz jak tak brakowało mocy przy takich obrotach to pomogło zresetowanie komputera
ps.
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=143249#143249
Anonymous - 05-12-2010, 17:17
A na czym polega reset kompa???Tylko odłaczenie aku???
michalknw - 05-12-2010, 17:25
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=5471
punkty 1,9 i 10
można spróbować ale moim zdaniem jeżeli robisz maksymalnie 300km na pełnym baku to bez wymiany sondy sie nie obejdzie... trzeba by było podłączyć Pume pod komputer
Anonymous - 05-12-2010, 17:50
Czysciłem przepływomiesz jakieś 2 tygodnie temu i postepowałem właśnie wdług tej właśnie instrukcji wiec spróbuje z tą sondą!!!a można ją sprawdzić w domowych warunkach używając tylko miernika???
zibi_21-1984 - 06-12-2010, 05:34
Jeśli auto przerywa może świece lub kable. Jeśli dużo pali możliwe ze sonda . Ja jeżdziłem na sondzie która była uszkodzona i nie wykazywało takich objawów, tylko więcej paliło, nic nie przerywało lub szarpało (paromiesięczna sonda poszła do kosza ,wymieniłem na starą ze spaloną grzałką). Sonda pokazywała 40 mV na mierniku (sonda 1V) i tak napięcie stąło cały czas a miała pokazywać od 300 do 800 mV , w zależności od mieszanki paliwa. Spróbuj zobaczyć w jakim stanie są świece i kable. Jeśli chcesz tak bardzo sprawdzić sondę to garażowym sposobem zrób tak:
Sonda ma 4 przewody. 2 białe ,czarny i szary. 2białe to grzałka, czarny sygnał, szary masa.
Będzie ci potrzeby miernik uniwersalny ktory ustawiasz na napięcie stałe do 2000mV. Zapalasz auto,przykładasz końcówki miernika do szarego i czarnego kabla przy sondzie- ma pokazywać jak wyżej napisałem od 300 do 800 mV ,inaczej od 0.3V do 0.8V mniej więcej taki przedział. Na zimnym silniku sonda po paru sekundach powinna pokazywać napiecie jak wyżej napisałem no chyba że grzałke masz spaloną w sondzie to prawidłowy wynik będzie dopiero jak temp silnika się troche podniesie. Więc zrób to na zimnym silniku i na rozgrzanym dla pewności. Sprawdz też napięcie na dwóch białych kabelkach- powinno być 12 V .
Ewentualnie jak byś miał tylko grzałke spaloną w sondzie to możliwe że w pierwszych chwilach jak ruszasz i depniesz na gaz to nie ma mocy bo sonda nie daje sygnału do kompa bo jest zimna a zeby normalnie pracowała musi mieć odpowiednią temperaturę- po to jest grzałka w sondach na pierwsze minuty rozruchu jak silnik jest zimny. Sprawdz też masę (-) szarego kabelka ktory idzie do sondy. Niekiedy jest tak że słaba masa dochodzi do sondy lub jej nie ma , miernik ustaw na test ciągłości obwodu przyłóż kabelki do szarego i do masy auta, nie akumulatora. Powinno piszczeć lub pokazywać 000
Instrukcja "jak sprawdzić świece" : google
Idę spać.
|
|
|