To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - self test DTC wskażników i silnika

Anonymous - 25-01-2011, 15:55
Temat postu: self test DTC wskażników i silnika
Czy ktoś podpowie jak to się robi ?
zibi_21-1984 - 12-02-2011, 20:03

Wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy na pozycja II, naciskamy przycisk ten koło predkościomierza, przekręcamy na zapłon cały czas trzymając przycisk, Jak zgasną cyferki na wskażniku zapalamy auto i za chwile pojawi się napis "else" -wtedy odrazu puszczamy przycisk. Gotowe. Kolejnymi krótkimi naciśnięciami chodzmy po funkcjach.
Damianos - 13-02-2011, 22:26

o proszę, to w pumie takie coś da się zrobić.

co można sprawdzić? jakie tam są dostępne funkcje?

zibi_21-1984 - 14-02-2011, 02:24

Cytat:
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=4224&highlight=dtc


w połowie postu powyżej ktoś tam pisał ..zobacz sobie

Ja np osobiście sprawdzam tylko błędy DTC.

Mr.Maya - 14-02-2011, 12:24

Tak ja to opisalem i dziala w pumie. Jest wiele opcji ktorych nie znalazem co oznaczaja.
Damianos - 17-02-2011, 17:42

potwierdzam, działa :mrgreen:

fajnie pokazuje obroty, predkosc, zegary. Ciekaw jestem co pokazuje ten wskaznik paliwa, u mnie pokazywal 075, a wskazówę mam niedaleko do zapalenia rezerwy. Czyżby to zasięg był?

aha, wyskoczyły mi 2 błędy: 9318 i 0115

jak znajdę czas to poszukam co to.

marcinsonax - 17-02-2011, 19:41

A jak nie ma się cyfrowych zegarów to raczej nic się nie sprawdzi...?
Opoya - 17-02-2011, 19:49

Nie, przynajmniej korzystając z zegarów auta. Zawsze jednak można sprawdzić skanerem błędów lub podpiąć pod komputer z odpowiednim programem :razz:
marcinsonax - 17-02-2011, 19:58

A zegary też tylko sprawdzę podłączając pod kompa? Bo wydaje mi się, że w czasie jazdy wskazówka prędkościomierza mi drga.
Mr.Maya - 17-02-2011, 22:54

Damianos, okazuje ile jest paliwa w baku.
zibi_21-1984 - 19-02-2011, 11:12

Cytat:
aha, wyskoczyły mi 2 błędy: 9318 i 0115



"Damianos"mi pokazuje takie same błędy cały czas i nie moge sie tego pozbyć :)

Damianos - 20-02-2011, 14:52

trochę dokładniejszy opis zaczrpnięty z forum fiest

Kod:
1) GAGE - test wskaźników. Po zakończeniu testu wskaźniki pokazują aktualny stan.

2) Test LCD - wyświetla wszystkie segmenty (widać same ósemki na wyświetlaczu)

3) bulb - włącza wszystkie diody i wskaźniki sterowane elektronicznie na tablicy rozdzielczej

4) r - pokazuje wartość hex stanu pamięci ROM (checksum)

5) EE - jw. ale dla EEPROM-u

6) date - prawdopodobnie wartość hex kodowania ostatniego testu producenta (podczas składania auta)

7) dtc - kody błędów DTC, jeśli występują, to naciskanie "reset" będzie pokazywać kolejne błędy, jeśli nie ma żadnych, dostaniemy na wyświetlaczu "none"

8) spd e - prędkość w milach na godzinę

9) spd - prędkość w kilometrach na godzinę

10) tAc - prędkość obrotowa silnika

11) FUEL - pokazuje stan paliwa. Wartość ta jest filtrowana, aby zapobiec nagłym zmianom stanu lub pokazywaniem niedorzecznych wartości.

255        nalane pod kurek (to tylko domniemanie :) )
232        koniec skali*
205-225    pełny*
170-186    3/4*
131-145    1/2*
88-98      1/4*
54-0       niski poziom paliwa (pali się lampka dystrybutora)
37-45      pusty*
0-20       jedziesz na oparach

*odpowiednik wskazania analogówki


12) engine - pokazuje typ silnika
(fermiik miał w swoim benzynowym "petr", ja w turboropniaku mam "diES")

13) C - pokazuje wartość temperatury silnika z czujnika umieszczonego w głowicy

49         Zimny silnik
60         Początek zakresu normalnej temp.
120        Koniec zakresu normalnej temp.
-40        Brak sygnału przez 5 sekund lub dłużej.

Nie zauważyłem osobiście, żeby kiedyś zeszło poniżej 60 :)

13 bis) p - pokazuje ciśnienie oleju - prawidłowe to okolice 0,41 (podawane w atmosferach)

14) batt - pokazuje napięcie w "sieci" bezpośrednio w woltach

15) illu - pokazuje, czy deska jest podświetlona, czy nie "-0" dla wyłączonego podświetlenia, "-1" dla włączonego

16) lcd - pokazuje, czy lcd jest podświetlony, czy nie "069" - podświetlenie wyłączone, "090" - włączone

17) Cr - pokazuje, czy kręcimy rozrusznikiem, czy nie. "-b" - nie kręcimy, "0" - kręcimy

18-25) 16, LS, bst, rdo, rst, fli, bcd, htl - Bóg raczy wiedzieć do czego służą...

25-36) PA, Pb, Pc, Pd, Pe0 <- > Pe7 - kolejne porty, niby nieużywane, ale wartości PA, Pe0, Pe1, Pe5 i Pe7 zmieniają się, jeśli włączy się podświetlenie deski, a Pc zmienia się wtedy z f0 na f1

37) Cykl zaczyna się od początku



zibi_21-1984, 9318 to za słabe napięcie aku- u mnie się czasem lampka od aku lekko żarzy.

0115 to coś z układem chłodzenia,
Cytat:

P0115 - Wadliwe działanie (obwodu) czujnika temperatury płynu chłodzącego
niestety nie wiem co to może być

btw: gdzieś czytałem, że błędy znikają po kilkunastu cyklach poprawnej pracy

Anonymous - 27-02-2011, 12:00

Mnie wyskakuje błąd o nr 5967 może ktoś podpowie co to jest ?
Mr.Maya - 27-02-2011, 14:47

Tak ciezko wpisac w google!!
Anonymous - 27-02-2011, 15:04

Czy już ze wszystkich trzeba robić ułomków ? Wpisywałem i nie ma takiego numeru. Jednak serdecznie dziękuję za udzielenie odpowiedzi.

Czy to możliwe, że kody błędów przechowuje licznik a nie komputer ? Z tego co zauważyłem, to stan kilometrów jest zapisany w liczniku... Podpinałem trzy inne liczniki i każdy wspazywał inny przebieg :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group