Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Gaśnie po wrzuceniu na luz
Anonymous - 12-02-2011, 18:09 Temat postu: Gaśnie po wrzuceniu na luz Szukałem, ale nikt nie opisywał identycznego objawu.
Silnik 1.7 VCT
W czasie jazdy po wrzuceniu na luz silnik normalnie spada z obrotów ale nie zatrzymuje się na +- 800 tylko gaśnie.
Na postoju jest ok, wolne obroty idealnie, nie falują. Rano zapala również bez problemu. Po zgaśnięciu odpala normalnie, nic innego dziwnego się nie dzieje.
Sytuacja występuje zarówno na ciepłym i zimnym silniku średnie 6-7 na 10 razy po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu na luz, tylko podczas jazdy.
Filtr paliwa ok.
Gdzie dalej szukać ?
kolargol - 12-02-2011, 20:18
może być czujnik prędkości pojazdu. przydałoby się podłączyć auto pod skaner
Opoya - 12-02-2011, 20:28
Dalej? A co do tej pory sprawdziłeś?
Sprawdziłeś zawór wolnych obrotów? Sprawdzałeś błędy komputera? Kiedy wymieniałeś filtr powietrza?
Anonymous - 12-02-2011, 22:14
Nie myśłałem o komputerze ponieważ nie zaświeca się kontrolka, ale jeśli piszecie żeby sprawdzić to tak zrobię.
Wykluczałem również zawór wolnych bo wolne obroty poza opisaną sytuacją są ok, nie falują, na postoju też nic się nie dzieje.
Zapomniałem napisać, że filtr powietrza prawie nowy.
Czujnik prędkości też sprawdzę, mam nadzieję że to pomoże.
Dzięki...
Opoya - 12-02-2011, 22:38
Kontrolka nie zawsze się zaświeci w przypadku błędów. Dlatego jeżeli cokolwiek się dzieje dziwnego lub niedobrego z silnikiem, to zawsze warto sprawdzić błędy.
Napisz czy są jakieś błędy i jeśli są, podaj ich numer.
Aha - uszkodzony lub brudny zawór może dawać takie właśnie objawy jak opisałeś.
Skoro filtr powietrza jest dobry, mozesz jeszcze sprawdzić, czy nie ma tzw. lewego powietrza, ale za przepływomierzem. A na marginesie, przepływomierz też może byc winny, ale nie tyle uszkodzony, co brudny. Na szczęście powinno wszystko się wyjaśnić po sprawdzeniu błędów.
Anonymous - 13-02-2011, 00:42
ok, w poniedziałek sprawdzę zawór i podłączę pod kompa, napiszę co wyszło.
leman - 14-02-2011, 10:35
miałem ostatnio to samo !
ale szybciutka diagnoza - "niechlujnie" zaprogramowałem kompa po zmianie aku
po takim rzetelnym , jak ręka odjął
Anonymous - 14-02-2011, 14:54
Jutro sprawdzę i tę opcję bo dziś wymieniam tuleje belki i łożysko w kole.
Dzięki.
[ Dodano: 16-02-2011, 21:46 ]
Reset kompa nie pomógł, następne w kolejce podłączenie pod komputer i czyszczenie zaworu...dam znać
[ Dodano: 28-02-2011, 18:47 ]
Pumka sprawdzona na komputerze.
Są 2 błędy:
1. Czujnik prędkości
2. Czujnik faz rozrządu.
Teraz pytanko. Czy od razu kupować nowe czujniki czy jakieś czary pomagają ?
Anonymous - 01-03-2011, 07:30
Bład jaki wyskakuje to P1380
Opoya - 01-03-2011, 13:16
Prawdopodobnie uszkodzony elektrozawór zmiennych faz rozrządu. Możliwe, że nie tyle jest uszkodzony sam elektrozawór, co połączenie z nim. Zanim wymienisz, sprawdź przewody i złącza.
Anonymous - 09-03-2011, 18:52
Proszę o podanie miejsca gdzie umieszczony jest czujnik raz rozrządu.....mile widziana fotka
kolargol - 09-03-2011, 19:22
dzięki uprzejmości Opoyi , wiem że jest z prawej strony bloku silnika, tak wygląda
http://ford.sklep.pl/pl,p...zrzdu,ford.html
może uda Ci się znaleźć bo chwilowo mam problem z wrzuceniem fotki...
Anonymous - 10-03-2011, 18:17
dzięki, ale czy czujnik wałka to to samo co czujnik faz rozrządu?
winiar - 07-12-2011, 22:42
Podobnie jak Joker na początku tematu mam problem z gasnącym silnikiem. Dzieje się tak po wrzuceniu na luz. Przy jednostajnym gazie trochę szarpie. Wszystkie filtry wymienione w czerwcu. Przepływka też przy okazji czyszczona. Dzisiaj silniczek krokowy. Po podpięciu pod komputer program PCMScan nie znalazł żadnych błędów (zaznaczam że robiłem to nieprofesjonalnie jesli można to tak nazwać). Jakieś pomysły po za podpięciem pod "prawdziwy" komputer ?
bania - 08-12-2011, 08:55
winiar, z doświadczenia wiem że najprawdopodobniej to będzie zawór wolnych obrotów.
winiar napisał/a: | Dzieje się tak po wrzuceniu na luz |
jeżeli dzieje się to w trakcie jazdy tzn. gdy samochód jest w ruchu, to można jeszcze podejrzewać czujnik prędkości na skrzyni biegów, jeżeli na postoju to raczej zawór wolnych obr.
|
|
|