Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Delikatne drgania na luzie i podczas jazdy
Anonymous - 22-03-2011, 23:26 Temat postu: Delikatne drgania na luzie i podczas jazdy Od dłuższego czasu mam taki problem.
Gdy jest włączony silnik i puma stoi na luzie to odczuwam takie delikatne drgania powtarzające się co 2-3 sekundy. odkryłem że dzieje to się także podczas jazdy.
Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi ale ostatnio jechałem 50 km/h na nowo położonym asfalcie i dopiero wtedy wyczułem iż nie powinien się tak zachowywać na gładkiej powierzchni.
Czy może być to wina kabli lub cewki zapłonowej? (nigdy nie wymieniałem)
Świece maja 2 lata i przejechałem na nich z 20 000 km więc raczej to nie tego wina
Jeżdzę na benzynie.
Opoya - 23-03-2011, 01:25
Możesz podłączyć auto pod skaner? Pewnie wyjdzie błąd wypadających zapłonów, ale sprawdzić zawsze warto, może wyjdzie coś jeszcze, co da jednoznacznego winowajcę. Posłuchaj jak pracuje silnik, można położyć rękę na obudowie, wtedy lepiej wyczuje się drgania silnika.
Sprawdź świece, bo to one najczęściej są winne. Zobacz czy nie ma przeskakujących iskier (zajrzyj pod maskę przy włączonym silniku, gdy jest ciemno dookoła). Mogą też być brudne wtryskiwacze. Jeśli świece będą OK, iskier nie będzie, to możesz zastosować "szuwaks" STP do czyszczenia wtryskiwaczy (np. ten w czarnej butelce, do kupienia np. na stacjach benzynowych i OBI).
Cewkę sprawdż na końcu, choćby ze względu na koszt.
Anonymous - 25-03-2011, 15:41
Ja chyba mam podobny problem, tylko że mój samochód dopiero po przekroczeniu pewnej prędkości ( 90km/h)zaczyna dziwnie drgać. Czym może to być spowodowane..? proszę o pomoc
nomka - 25-03-2011, 16:01
Felgi masz proste?
Anonymous - 25-03-2011, 17:57
Felgi są proste, opony były sprawdzane przez wulkanizatora, ręcznie bo ręcznie, ale pan powiedział,że wszystko jest dobrze...
Anonymous - 25-03-2011, 20:09
Wystarczy że będziesz miał źle wyważone i drgania przy większej prędkości gotowe.
Wracając do tematu to u mnie nie dzieje się tylko podczas jazdy ale także przy włączonym silniku na biegu jałowym.
Anonymous - 25-03-2011, 21:38
Czyli jednak to mogą być opony...wulkanizator sprawdzał "ręcznie", może dlatego wysnuł taki wniosek..
Wracając do tematu...będziesz miała...
Anonymous - 25-03-2011, 22:46
he he sorki
Sprawdź wyważenie kół bo to częsta przyczyna a "ręcznie" nie pomoże
Anonymous - 26-03-2011, 10:34
Ok
Czyli trzeba wrócić do wulkanizatora, mam nadzieję,że tym razem to coś pomoże..
A sprawdzałeś wentylację w swoim samochodzie?
Dietih - 26-03-2011, 11:34
Ines napisał/a: | wrócić do wulkanizatora |
może raczej pojedź do innego
Anonymous - 26-03-2011, 12:15
Dobrze, ale nie wiem czy to coś pomoże, bo to takie specyficzne drżenie. Przy przekroczeiu tych 90km/h, drży karoseria, ale nie kierownica (?!), powyżej 110km/h auto sie uspokaja..czy to na pewno koła?
Intruz - 06-04-2011, 14:09
wibracje podczas jazdy moga powodować wyrobione kielichy półosi napędowych...Bolączka wiekszości Fordów...
Anonymous - 06-04-2011, 16:14
hmm, mechanik zasugerował mi wizytę na hamowni. Znalazłam taką na Żernikach Wrocławskich ( u. Wrocławska). Zadzwoniłam i przedstawiłam Panu sytuację, powiedział,żeby przyjechać, a oni przebadają Pumę pod obciążeniem,bo coś dzieje się z napędem. Wjazd, by sprawdzić pracę silnika kosztuje 150zł netto. Na Opolskiej we Wrocławiu badanie kosztuje 300 zł netto...
p.s. czy to bardzo kosztowny zabieg..?
Anonymous - 07-04-2011, 12:07
Masz racje co do sprawdzenia kabli i cewki , najlepiej zdjąć obudowę silnika i po ciemku popatrzyć kabelki spryskując je zawczasu odrobiną wody. Jak pojawią się jakieś iskierki błyski to kabelki do wymiany. Przy okazji popatrz czy w tunelach świece nie są zalane olejem lub płynem chłodzącym. Warto przeczyścić przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy i samą przepustnicę. Sprawy proste recepty na googlach.
|
|
|