Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Drgania gdy przyspieszam do 100km/h
Anonymous - 31-05-2011, 23:18 Temat postu: Drgania gdy przyspieszam do 100km/h Witam posiadam pume 1.4 i mam problem z drganiem autka gdy przyspieszam od np 80 do 100, 110 km/h , nie ważne czy to jest bieg 4 czy 5 samochód drży powyżej 110km/h drgania znikają i poniżej 80 również ich nie ma.
crxdor - 01-06-2011, 08:17
Przegub wewnętrzny tzw krzyżak
Anonymous - 01-06-2011, 08:59
dziekuję sprawdzę to napewno
bania - 01-06-2011, 09:35
crxdor napisał/a: | Przegub wewnętrzny tzw krzyżak |
czy wiesz jak sprawdzić który jest do wymiany?
crxdor - 01-06-2011, 11:42
Szczerze to dokładnie jak sprawdzić to nie wiem, ale to powinno być czuć po której stronie samochodu bardziej trzepie, przynajmniej tak było w moim przypadku, że to bardziej było czuć po stronie pasażera, więc przegub prawej półośki
zibi_21-1984 - 01-06-2011, 14:16
Trudno jest określić ,przynajmniej było tak w moim przypadku. U mnie też trzepało od 80 do 110 i też nieważne na jakim biegu. Trzepanie było od strony pasażera a gdy usiadła tam osoba to trzepało jeszcze gorzej, wynikało z tego ze prawa. Wziąłem sie za wymiane pólośki prawej strony..pierw używka .. niestety trzepało dalej, więc zrobiłem regeneracje mojego oryginalnego prawego zeby mieć pewność- 350zł..wymieniłem ..dalej trzepało- troche sie wkur.. Wziąłem się za lewą strone-rozebrałem i.. kielich wyżłobiony. Na szczęscie zdobyłem dobry kielich tanio z pumy 1.4 /taki sam/
Jak coś to półoś prawą mam do sprzedania ale czy ta pasuje do 1.4 to juz niewiem,
Anonymous - 15-06-2011, 13:51
Krzyżaki niestety nie pomogły do wymiany całe półosie a ceny są wysoki także mam pytanie czy nie wiecie o jakiś używanych ?
TomSon - 28-09-2011, 18:44
Ja mam podobny problem tylko że mój mechanik oglądał auto i stwierdził że wszystko "niby" jest ok i podejrzenie rzucił na kiepskie przednie opony i felgi(czy to może być przyczyną)... I sam nie wiem co mam o tym myśleć... Czy ktoś może mi powiedzieć jak można dokładnie zdiagnozować ten problem? czy to wymaga sporego nakładu pracy?
Dodam ze drgania występują gdy gwałtownie przyspieszam epicentrum jest mniej więcej w przedziale 90/120 aczkolwiek przy 80 i po 120 drgania również występują ale są trochę mniej odczuwalne. Przy jeździe płynnej kierownicą równiez drży ale nie tak mocno. Na luzie drgania nie występują.. proszę o pomoc.
kolargol - 28-09-2011, 21:54
TomSon, wyważałeś koła?
TomSon - 28-09-2011, 22:09
Tak koła są wyważone ale nie jestem w 100% czy alu są proste. Tak jak napisałem mój mechanik wskazał zły stan przednich opon (15" 195/45) faktycznie 2mm bieżnika nie ma na pewno może to również felgi? Na krzakach polosiach i swozniach raczej nie ma ludów bo zostały sprawdzone..
WieSiu - 29-09-2011, 09:09
skoro 2mm to i tak smietnik,wiec zacznij od ich wymiany bo i tak musisz, moze problem sie rozwiaze, mialem podobnie i u mnie sie rozwiazal
kolargol - 29-09-2011, 09:27
no ale jeśli felga byłaby krzywa jak wulkanizator wyważy koło?
WieSiu - 29-09-2011, 09:53
kolargol, jak minimalnie krzywa to bez problemu wywazaja, jak mocniej,to pewnie wywazanie to nie jest dobry pomysl. Poza tym na starych oponach zawsze mi walilo w kiere i to nawet zaraz po zalozeniu i wywazeniu,wiec skoro nie wali przy prawie nowych oponach na tych samych felgach co byly to przyczyne uznaje za znaleziona.
a czy felga krzywa to latwo sprawdzic, podnies auto, zakrec kolem i obserwuj od zewnatrz i od wewnatrz z kazdej strony felge i opone z osobna to znajdziesz odpowiedz czy felgi masz krzywe. Najlepiej to samemu to robic, bo tym w zakladach sie nie chce
TomSon - 29-09-2011, 16:06
Zobacze jak zachowuje się na zimowych oponach jeżeli nie pomoże spróbuje załatwić jakieś felgi i sprawdzić
Anonymous - 29-09-2011, 16:50
opony, felgi, przeguby, łożyska, tuleje, półośka, może być wszystko... nawet poduchy silnika... Ale leć po kolei, będziesz miał trochę powymieniane w pumie
|
|
|