Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Dobieranie opon.
Tast - 29-08-2011, 19:03 Temat postu: Dobieranie opon. Hej, szukam porady.
Co sądzicie o dobieraniu opon? Chodzi mi o kupowanie pojedynczych sztuk z osobnych źródeł, ale o podobnym DOT i stanie zużycia. Jakieś za i przeciw?
Oraz co sądzicie o różnych oponach na osiach? Tylko komplet czy można brać po dwie z innej rodziny.?
Dzięki za odpowiedzi
hojrak - 29-08-2011, 19:56
różne opony na jednej osi lipa... nie dość że dowód zabiorą to z zachowaniem samochodu nie wiadomo co może być. Potem wyjdzie ze jak skręcasz w lewo to się trzyma a jak w prawo to lata jak oszołom. Jak już bym miał kupić używki to tylko 4 takie same, z tego samego roku produkcji.. i o podobnym zużyciu
Tast - 29-08-2011, 20:39
Co do osi chodziło mi o różne opony przód-tył, a nie lewo-prawo ;p
Pytam, bo właśnie szukam opon i ciężko mi znaleźć dobry używany komplet za dobrą cenę..
Anonymous - 29-08-2011, 20:57
Można "mieszać" robimy tak czasami w naszej flocie firmowej. Zdarza się, ze są inne opony na przodzie i inne na tyle. Pamiętaj tylko o tym"
Cytat z AŚ:
Opinie na temat tego, na której osi powinno się montować lepsze ogumienie, są podzielone. Większość ekspertów z branży oponiarskiej przychyla się jednak do zdania, że opony w lepszym stanie powinny być montowane na tylnej osi samochodu niezależnie od tego, czy jest ona napędzana czy też nie. Wynika to z faktu, że jak dowiodły testy praktyczne, większość kierowców odruchowo dużo lepiej radzi sobie z opanowaniem uślizgu kół przednich niż tylnych. Od jakości ogumienia zamontowanego na tylnej osi w znacznej mierze zależy stabilność auta podczas pokonywania zakrętów i w trakcie hamowania. W takich sytuacjach samochód mający z przodu lepsze opony niż z tyłu zachowuje się silnie nadsterownie i aby utrzymać zamierzony tor jazdy wymaga szybkiej i precyzyjnej reakcji kierowcy. Jeżeli z przodu znajdują się gorsze opony, samochód będzie zachowywał się podsterownie. Kierowca, czując, że samochód gorzej się prowadzi, instynktownie będzie zwalniał, a reakcje auta są dla niego bardziej przewidywalne.
Dietih - 29-08-2011, 21:49
Zahariash napisał/a: | na której osi powinno się montować lepsze ogumienie, są podzielone |
już kiedyś wklejałem linka do filmika , ale warto się powtórzyć:
http://www.youtube.com/watch?v=BaXXrKFJctU
Tast - 30-08-2011, 15:44
Dobra, już wszystko wiem.
A co do położenie lepszych opon przód-tył to uważam, że zależy to indywidualnie od kierowcy i jego umiejętności/instynktów. Poza tym jak nie latasz z nadmiernymi prędkościami w zalanych wodą łukach to chyba lepiej mieć lepsze kapcie na napędzanej osi? Czy nie?
Stev92 - 30-08-2011, 16:07
Powiem tak jeździć trzeba bezpiecznie mnie zrzuciło na ostrych zakrętach(za szybko jechałem, a tylne koła poczuł piasek i efekt był natychmiastowy), to było prawie jak jazda bokiem bmw i udało mi się opanować samochód.
|
|
|