To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Dobieranie opon.

Tast - 29-08-2011, 19:03
Temat postu: Dobieranie opon.
Hej, szukam porady.
Co sądzicie o dobieraniu opon? Chodzi mi o kupowanie pojedynczych sztuk z osobnych źródeł, ale o podobnym DOT i stanie zużycia. Jakieś za i przeciw?
Oraz co sądzicie o różnych oponach na osiach? Tylko komplet czy można brać po dwie z innej rodziny.?

Dzięki za odpowiedzi :)

hojrak - 29-08-2011, 19:56

różne opony na jednej osi -> lipa... nie dość że dowód zabiorą to z zachowaniem samochodu nie wiadomo co może być. Potem wyjdzie ze jak skręcasz w lewo to się trzyma a jak w prawo to lata jak oszołom. Jak już bym miał kupić używki to tylko 4 takie same, z tego samego roku produkcji.. i o podobnym zużyciu
Tast - 29-08-2011, 20:39

Co do osi chodziło mi o różne opony przód-tył, a nie lewo-prawo ;p
Pytam, bo właśnie szukam opon i ciężko mi znaleźć dobry używany komplet za dobrą cenę..

Anonymous - 29-08-2011, 20:57

Można "mieszać" robimy tak czasami w naszej flocie firmowej. Zdarza się, ze są inne opony na przodzie i inne na tyle. Pamiętaj tylko o tym" :568:

Cytat z AŚ:
Opinie na temat tego, na której osi powinno się montować lepsze ogumienie, są podzielone. Większość ekspertów z branży oponiarskiej przychyla się jednak do zdania, że opony w lepszym stanie powinny być montowane na tylnej osi samochodu niezależnie od tego, czy jest ona napędzana czy też nie. Wynika to z faktu, że jak dowiodły testy praktyczne, większość kierowców odruchowo dużo lepiej radzi sobie z opanowaniem uślizgu kół przednich niż tylnych. Od jakości ogumienia zamontowanego na tylnej osi w znacznej mierze zależy stabilność auta podczas pokonywania zakrętów i w trakcie hamowania. W takich sytuacjach samochód mający z przodu lepsze opony niż z tyłu zachowuje się silnie nadsterownie i aby utrzymać zamierzony tor jazdy wymaga szybkiej i precyzyjnej reakcji kierowcy. Jeżeli z przodu znajdują się gorsze opony, samochód będzie zachowywał się podsterownie. Kierowca, czując, że samochód gorzej się prowadzi, instynktownie będzie zwalniał, a reakcje auta są dla niego bardziej przewidywalne.

Dietih - 29-08-2011, 21:49

Zahariash napisał/a:
na której osi powinno się montować lepsze ogumienie, są podzielone


już kiedyś wklejałem linka do filmika , ale warto się powtórzyć: :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=BaXXrKFJctU

Tast - 30-08-2011, 15:44

Dobra, już wszystko wiem.
A co do położenie lepszych opon przód-tył to uważam, że zależy to indywidualnie od kierowcy i jego umiejętności/instynktów. Poza tym jak nie latasz z nadmiernymi prędkościami w zalanych wodą łukach to chyba lepiej mieć lepsze kapcie na napędzanej osi? Czy nie?

Stev92 - 30-08-2011, 16:07

Powiem tak jeździć trzeba bezpiecznie ;) mnie zrzuciło na ostrych zakrętach(za szybko jechałem, a tylne koła poczuł piasek i efekt był natychmiastowy), to było prawie jak jazda bokiem bmw i udało mi się opanować samochód.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group