To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Zapytanie :) o podłączenie pod kompa Obroty silnika ;/

seba_diablo - 27-10-2011, 10:22
Temat postu: Zapytanie :) o podłączenie pod kompa Obroty silnika ;/
Jest ktoś może z Bydgoszczy kto ma możliwość podpięcia mojej Pumy. Mam kilka problemów z obrotami i nie wiem gdzie szukać przyczyny ;/ pozdrawiam
Anonymous - 27-10-2011, 13:35

Jest kilka tematów na forum odnośnie obrotów...
Poszukaj i znajdziesz co możesz samemu zrobić ;)

seba_diablo - 27-10-2011, 21:40

Szukałem ale chyba nic nie pasuje ;/ a wiec przy zmianie biegu oraz kiedy wrzucam bieg jałowy obroty nie spadają lub lekko rosną. Spadają dopiero jak się całkowicie zatrzymam. kiedy tak obroty w czasie jazdy na biegu jałowym mam około 2 tyś to jak lekko szybko dam gazu na dosłownie sec. to wszystko wraca do normy (obroty spadają );/ Reset kompa nic nie daje ;-/. Jeszcze zauważyłem że jak jest ok to silnik trzyma obroty gdzieś w okolicach 800 a 900 a jak coś się dzieje to zawsze powyżej 1000 a 1100 w czasie postoju. Krokowy już czyściłem ale nic nie daje. macie jakieś inne propozycje co mogę sprawdzić lub przeczyścić. :roll:
kolargol - 27-10-2011, 21:42

sprawdź czy gdzieś nie dostaje lewego powietrza
seba_diablo - 27-10-2011, 21:46

wszystkie przewody przy przepustnicy całe ;/ sprawdzałem to już kilka razy
crxdor - 28-10-2011, 07:51

seba_diablo, czujnik prędkości pojazdu (ten w skrzyni do którego wchodzi linka od prędkościomierza)
bania - 28-10-2011, 08:05

jeszcze przepływomierz i sonda
seba_diablo - 28-10-2011, 09:13

crxdor napisał/a:
seba_diablo, czujnik prędkości pojazdu (ten w skrzyni do którego wchodzi linka od prędkościomierza)
linka prędkościomierz działa jak należny pokazuje prędkość (co mam w tym sprawdzić)

bania, przepływomierz wyczyścić
a jest możliwość osobiście jakoś sprawdzić miernikiem sonde

bania - 28-10-2011, 09:42

seba_diablo napisał/a:
przepływomierz wyczyścić

tak. odkręcić i delikatnie pędzelkiem albo lepiej izopropanolem (czy jakoś tak) w spreju.

seba_diablo - 28-10-2011, 10:12

Dzisiaj tak przed pracą zrobię + ponowny reset kompa(czyszczenie zrobię zgodnie z opisem zamieszczonym na Forum). Dam znać czy coś się zmieniło po pracy.
crxdor - 28-10-2011, 12:05

seba_diablo, no ma ma bo z tego czujnika idzie jakaś kostka z dwoma przewodami i właśnie steruje obrotami przy toczącym się aucie i zatrzymującym przerabiałem to licznik może chodzić poprawnie na kompie wywali błąd
seba_diablo - 28-10-2011, 21:36

Po wyczyszczeniu przepływomierza nadal to samo bez zmian ;/ przed pracą kupiłem nowe świece i kable. Jutro mam wolne wiec zaczynam dokładnie szukać przyczyny. Dam znać jak coś nowego będzie lub jakieś inne objawy wystąpią. aaaaa dodam tylko ze auto kupione kilka dni temu ;/
Opoya - 28-10-2011, 22:11

seba_diablo, zamiast wydawać kasę i w ciemno wymieniać "graty", lepiej poszukać błędów. Skoro nikt w Twojej okolicy nie ma możliwiści bezpłatnie sprawdzić co słychać w kompie Twojej Pumy, to albo poszukaj warsztatu ze skanerem (odpłatnie), albo... wpadnij do Warszawy :razz:
seba_diablo - 31-10-2011, 18:26

Wymienione świece oryginalne Moto Craft
ponownie przeczyszczony krokowy tym razem w benzynie eks.(wcześniej WD-40) + nowa podkładka (uszczelka jego)
Wyczyszczony dokładnie przepływomierz


i ................... Pumka śmiga aż miło :) Nawet mi się zdaje że ma większego kopa :)
:) wygrałem na na małym ulicznym wyścigu z scorpio 2,9 :)

ar2r - 03-11-2011, 15:46

seba_diablo
WD-40 nie nadaje się do czyszczenia takich rzeczy jak "krokowy" czy przepływomierz bo zostawia tlusty nalot.Najlepszy do tego jest chyba alkohol(spirytus) lub właśnie benzyna ekstrakcyjna.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group