Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Olej - wyparował !!
Barman91 - 23-03-2012, 17:10 Temat postu: Olej - wyparował !! Witam!
Moją pumę posiadam od 2 lat ... nigdy nie miałem problemów z olejem ... w ciągu tych 24 miesięcy tylko 2 razy musiałem go dolewać.
Kontrolując dzisiaj jego poziom stwierdziłem brak 2,5 l
Dodam, że w ciągu ostatnich 14 dni auto było "intensywnie" użytkowane - prawie 1600 km.
Co może być przyczyną tak ogromnego braku oleju
Ostatnia dolewka była w styczniu ... ok. 500 ml ... i od tej pory chyba zaczął tak wcinać.
Samochód stoi w garażu, w którym nie ma plamki oleju
Proszę o pomoc
Anonymous - 23-03-2012, 17:14
a nie zauważyłeś kopcenia?
Barman91 - 23-03-2012, 17:50
właśnie nie !! ;o
WieSiu - 24-03-2012, 08:08
intensywnie to jak ? bo jak z predkosciami autostradowymi to teoretycznie jest realne ze tyle wyparowalo i nawet bys tego nie zauwazyl
Barman91 - 24-03-2012, 17:24
tak, 80% trasy to autostrada ... prędkość ok. 120 km/h
Ale zaznaczam, że przy normalnym użytkowaniu (miesięcznie ok. 1400 km) - ok. 60% tras to także autostrady - i olej nie ubywał ;o
WieSiu - 25-03-2012, 08:19
Barman91, branie oleju powinno zaczac sie przy wiekszych predkosciach niz 120, raczej jakbyc lecial 160 i wiecej to rozumiem. 120,to niestety chyba cos z silnikiem skoro nigdzie nei wycieka. Dam ju na postoju porzadnie w palnik na rozgrzanym silniku i popatrz co leci z tlumika, najlepiej tak dodawaj i odejmuj gazu utrzymujac bardzo wysokie obroty.
Barman91 - 25-03-2012, 18:16
WieSiu, zrobiłem jak napisałeś ... przy obrotach ok. 3-4 tyś pojawia sie gęsty dym ... wcześniej go nie zauważyłem,
Być może dlatego, że auto jest w gazie ??
Podejżewasz co może być przyczyną ??
Anonymous - 25-03-2012, 18:19
Obstawiam na uszczelkę pod głowicą
Anonymous - 25-03-2012, 21:16
mogą być też : uszczelniacze zaworów lub pierścienie
WieSiu - 25-03-2012, 22:08
Barman91 napisał/a: | przy obrotach ok. 3-4 tyś pojawia sie gęsty dym |
rozumiem ze fioletowy ?
deejay napisał/a: | mogą być też : uszczelniacze zaworów lub pierścienie |
tu odpowiedz jesli fioletowy. Dodam,ze uszczelniacze najczesciej daja efekt dymka przy odpalaniu auta po dluzszym postoju,a przy wyzszych obrotach to pierscienie.
Mam Escorta 2.0 co sobie dymi jak go cisne,a tak to dymka na postoju na jałowych obrotach nic nie puszcza. Obstawiam u siebie i u Ciebie pierscienie niestety Ale u Ciebie to jeszcze spalanie oleju do zaakceptowania.
Barman91 - 26-03-2012, 16:43
WieSiu napisał/a: | rozumiem ze fioletowy ? |
dokładnie ... od razu po odpaleniu samochodu (jeszcze nie przełączył sie na LPG) ... po dodaniu gazu ... fioletowy dym.
ukochany17 - 07-04-2012, 23:18
Jeśli uszczelka pod głowicą to i w płynie chłodzącym powinna się pokazywać tłusta maść. lub olej może mieć naloty płynu (jasne) przerobiłem już to ;/
WieSiu - 08-04-2012, 10:40
Barman91, jak od razu po odpaleniu to uszczelniacze zaworowe moga byc do zmiany.
|
|
|