Układ dolotowy i wydechowy - Różnica w hałasowaniu: tłumik Ultera vs seryjny
Anonymous - 24-03-2012, 12:36 Temat postu: Różnica w hałasowaniu: tłumik Ultera vs seryjny Witam wszystykich serdecznie. Od 2 lat posiadam pumexa ale dopiero teraz postanowiłem się zarejestrowac na forum .
Jestem zmuszony do wymiany końcowego tłumika, ponieważ obecny już "dogorewa" - chodzi jak wznoszący się myśliwiec (był już spawany - nawet w srodku lata w nim pełno "paproków".
W związku z tym mam do Was takie laickie pytanie o różnicę w hałasowaniu tłumika "normalnego" a np. ultera: http://allegro.pl/tlumik-...2219547466.html
Z postów na forum wyczytałem, że polecacie Ultera, ale przyznam się bez bicia, że nigdy nie miałem do czynienia z tłumikami "sportowymi" - boję się, że to ustrojstwo będzie ryczeć jak rakieta - a takie coś to mam obecnie. Czy zatem taki tłumik będzie dużo głośniejszy od seryjnego? A może polecicie jakiś inny tłumik - byle taki, który nie wymagałby za dużego kombinowania z przerabianiem. Kwota powiedzmy do 500zł choć wiadomo, że czym taniej tym dla kieszeni lepiej
Anonymous - 25-03-2012, 20:28
Nie będzie ryczał... Ulter to porządna firma
Sam mam od 3 lat Ulterka i w tym roku wymieniam też na Ulterka dedykowanego do pumy.
slawek535 - 25-03-2012, 20:33
tak jak i poldek, polecam ultera ja mam zaledwie od listopada ale szczerze polecam
[ Dodano: 25-03-2012, 21:35 ]
ja mam wersje DUET
Tast - 25-03-2012, 20:52
Ulter będzie głośniejszy od (zdrowego) oryginalnego tłumika, ale do ryku mu duuużo brakuję.
Tu masz ciut taniej:
http://allegro.pl/wyprzad...2220321018.html
hojrak - 25-03-2012, 21:10
No ja tez użytkuje ultera ale mam troche inne zdanie od was:P
tzn nie przeszkadza mi to, że jest głośny ale nie powiem żeby ulter był tylko troszke głośniejszy od serii. Według mnie jest sporo glośniejszy:P Bo np przy trasie 500km to już głowe zaczyna urywac;P tyle, że mam jeszcze środkowy przelotowy co może też sporo decybeli dwać... Dosyć często policja mnie gdzieś przytrzymuje bo niby za głośno:p heheh także to pewnie nie wina samego ultera który ma ładny fajny rasowy dźwięk:P
sharky - 26-03-2012, 08:47
poldek napisał/a: | Sam mam od 3 lat Ulterka i w tym roku wymieniam też na Ulterka dedykowanego do pumy. | Wytrzymał tylko 3 lata?
Anonymous - 26-03-2012, 13:46
Nie
Po prostu zmieniam na inny model Ultera
Moje widzi - mi - się
sharky - 26-03-2012, 14:01
Już myślałem... Ale i tak założę się, że taki Ulter nie wytrzyma tyle ile wytrzymał mój seryjny tłumik, który jest od nowości. Data produkcji mojej Pumy to 17.11.1998 r., pierwsza rejestracja była w 2000 r., przebieg około 145 tys. km.
Anonymous - 26-03-2012, 15:52
ja własnie montuje tłumik od ultera.... zobaczymy co z tego będzie... polecam stronke domową ultera w ostatni weekend buła duża promocja na tłumiki dedykowane do pumy... ja kupiłem z końcówką 120mm x 80mm za 440 zł gdzie normalnie kosztował 580zł.
Anonymous - 26-03-2012, 16:49
Na dniach zamawiam jakiś tłumik i z Waszych postów chyba bedzie to Ulter - własnie ten z podanej przez Tasta aukcji . Mój obecny już niestety nie daje rady - w środku ma tyle "rupieci", że normalnie skrzeczy na wybojach jak skarbonka .
grand20 - daj znać jakie masz odczucia no i napisz mi jeszcze tylko, czy wcześniej miałeś seryjny czy jakiś inny.
Anonymous - 28-03-2012, 16:46
witam... wiec tak ... tłumik zamontowany... ale ja nie do końca jestem zadowolony... to może po kolei... zamówiłem tłumik ultera http://new.ulter.com.pl/o...rd_puma/151#654 , na stronce jest opisane ,,tłumik dedykowany nie wymaga żadnych przeróbek,, otóż nie do końca jest to prawdą... kurier przywiózł tłumik, ja zadowolony po wstępnych oględzinach podniosłem samochód do góry i zdziwienie mnie ogarnęło... jak już pisałem okazało się że nie mogę wymienić tłumika bo nie było w starym tłumiku łączenia pomiędzy katalizatorem a tłumikiem końcowym... już było późno wiec dałem sobie spokój ale dziś pojechałem do znajomego mechanika bo nic z tego nie rozumiałem... okazało się że miałem zamontowany tłumik fabryczny który wytrzymał w mojej pumie 13lat... ford nie montował oddzielnych tłumików końcowych i środkowych... wiec pytam co zrobić ?? mówi odetnij ten co jest i zamontuj nowy... i tak zrobiłem... ale powstał kolejny problem i tu myślę że ulter powinien wziąć to pod uwagę... rura idąca od tłumika środkowego do końcowego jest tak wyprofilowana że po zamontowaniu tłumika ultera idzie on nieznacznie w dół tak że między zderzakiem a końcówką tłumika powstał odstęp około 7-8 cm... nie za ładnie to wygląda...dodatkowo po podwieszeniu tłumika na gumach podtrzymujących rura pomiędzy katalizatorem a tłumikiem końcowym jest tak wysoko że podczas jazdy po dziurach tłucze niemiłosiernie od spodu w podłogę... tak więc trzeba jeszcze odciąć ten profilowany odcinek idący z tłumika środkowego i w to miejsce wspawać kawałek prostej rury.... uff... ale się rozpisałem... tak więc jeśli ktoś ma tka jak ja tłumik fabryczny będzie miał troszkę pracy... to tyle od strony przeróbek... co do wrażeń wizualnych to jak najbardziej widok dużej szerokiej lufy robi wrażenie... fajny basowy dźwięk a gruby pomruk w czasie zapalania i gaszenia silnika to po prostu poezja...
także pomimo tych małych niedogodności tłumik jak najbardziej godny polecenia...
|
|
|