To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Jak dobrać właściwy kierunek "toczenia się" opon

trojan6 - 28-03-2012, 21:43
Temat postu: Jak dobrać właściwy kierunek "toczenia się" opon
Kilka dni temu pozwoliłem sobie na ogromny luxus jakim są dla mnie nowe opony do auta. Wstyd się przyznać, ale nigdy takich nie miałem. Zawsze używane... Po długich poszukiwaniach zdecydowałem się nabyć na oponeo te:

http://www.oponeo.pl/dane...-45-r16-83-v-fr

Kilka tygodni temu, korzystając ze wszystkich rad dotyczących optymalizacji wydatków eksploatacyjnych na auto kupiłem grupon na wymianę opon. Z braku czasu na czekanie, aż usługa zostanie wykonana itp. wczoraj zdjąłem felgi z zimówkami i postawiłem ją na stalówkach. Żal, jak Puma fe wygląda na stalówkach 14". Felgi, opony do escorta i do oponiarza. Opony zostały wymienione z założeniem dwie używane, ale w dość dobrym stanie na tył, nówki na przód. Dzisiaj odebrałem zadowolony, że jeszcze 20-30 minut roboty w domu i będzie auto przystosowane do lata. I tutaj powstał zasadniczy problem, o pomoc w rozwiązaniu którego chciałem Was prosić.

Chodzi mi o właściwe założenie opon. Zazwyczaj jest pokazany kierunek opon, w którym powinna "toczyć się". Na moich oponach brak takiego opisu. Pozatym próbując ustalić dostrzegłem, że jak ustawie je,tak jakbym chiał, aby były założone na osi auta, to bieżnik idzie na jednej w jedną stronę, a na drugiej w odwrotną stronę. Tak chyba nie powino być?

Oto fotos, oceńcie:



Do rzeczy:
:?: Czy są opony lewe/prawe?
:?: Jakie są reguły właściwego założenia opony, aby jej bieżnik był zgodny z zalecanym przez producenta kierunkiem toczenia się?
:?: Czy opony zostały dobrze założone (na jednej i drugiej outside jest od ładniejszej strony felgi)?
:?: Czy opony są założone tak, że pasują tylko na prawą stronę auta?
:?: Wszystko jest okej, nie znam się.

Będę wdzięczny za wszelkie opinie i sugestie.
Ps. Dziękuję wszystkim z góry, którym wogle chciało się czytać moje wypracowanie.

rafalski69 - 28-03-2012, 22:06

A więc ja w poprzedniej pumie miałem dokładnie takie same opony. Są to opony asymetryczne, a co za tym idzie tak jak piszesz o tym outside powinno być na zewnątrz, a z drugiej strony inside, czyli wewnętrzna strona samochodu. Opony asymetryczne nie mają kierunku " toczenia się Zakładasz tak żeby ci pasowało i wszystko. Jak jeszcze czegoś nie wiesz/ nie rozumiesz to pytaj.
trojan6 - 28-03-2012, 22:20

Dziękui rafalski za odpowiedź. Podbudowałeś mnie.

To w takim razie mam rozumieć, że jak nie ma strzałki rotation na oponie to kierunek jej toczenia się jest dowolny?

Tast - 29-03-2012, 05:22

Tak. Wtedy kierunek toczenia idzie na dalszy plan, a najważniejsze jest odpowiednie ustawienie inside/outside.
trojan6 - 29-03-2012, 07:26

Czy kierunek toczenia stę jest oznaczany tylko jako Rotation czy istnieją też jakieś inne oznaczenia?
Anonymous - 29-03-2012, 12:15

hmm
jak byles w wulkanizacji zakladac opony na felgi, to nie rozumiem czemu nie pojechales puma zeby odrazu na miejscu ci zalozyli ? ? :shock:

trojan6 - 29-03-2012, 13:44

Nie mam czasu niestety na to, pracuje codziennie od 8 do 19 - 21 dopiero potem mam czas. Musiałem po prostu zawieźć im felgi a potem odebrać. Auta też nie mogłem zostawić za bardzo u gościa.

Ale suma sumaru tak było mi trzeba zrobić, bym miał kłopot z głowy.

rafalski69 - 29-03-2012, 15:31

trojan6 napisał/a:
To w takim razie mam rozumieć, że jak nie ma strzałki rotation na oponie to kierunek jej toczenia się jest dowolny?


Nie do końca, musi to być opona asymetryczna. U ciebie Barum Brawuris są oponami asymetrycznymi czyli kierunek toczenia się jest dowolny :razz:

trojan6 - 29-03-2012, 19:41

W takim razie ciągnę dalej:P Po czym poznać, że opona jest asymetryczna ;p?
tusia8510 - 29-03-2012, 19:43

No chyba po tym jak ma ułożone te rowki (lamele?) :razz:

http://www.opony.com.pl/a...kowych/?id=1149

Tu opisali.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group