Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Felgi, rozstaw i ET
Anonymous - 29-04-2012, 10:54 Temat postu: Felgi, rozstaw i ET Witam,
Zastanawiam sie nad kupnem aluskow OZ Crono Evolution 16", parametry wg opisu:
rozstaw śrub: 4x100 lub 4x108 16 cali, ET27
rozmiar: 7Jx16H2
Średnica otworu centrującego: +/- 65mm
Czy cos takiego wloze do pumci? i jesli tak, to jakie opony do tego najlepiej dobrac 205/45, czy moze 215/40?
Pozdrawiam
Anonymous - 29-04-2012, 10:56
Felgi wejdą do pumy.
215 są za szerokie jak na felgę 7cali.
Tutaj w zupełności wystarczą 205/45
Opoya - 29-04-2012, 14:33
Obowiązkowo pierścienie centrujące - średnica piasty w Pumie to 63.3 mm. Pierścienie do kupienia choćby na Allegro lub w sklepach z felgami.
Anonymous - 29-04-2012, 15:29
I oczywiście rozstaw 4 x 108
hojrak - 29-04-2012, 18:32
ja na 7cali poleciłbym 195 szerokość opony. Nie robi się wtedy z niej balon bo jest na minimalnym naciągu. Polecam strone www.tyrestretch.com , wejdź i zobacz jak dana opona na danej feldze wygląda:)
Anonymous - 29-04-2012, 19:17
@Opoya: o takie cos chodzi: http://allegro.pl/piersci...2262742336.html ?
Nie wygladaja one szczegolnie jakosciowo... nie rozpadnie sie to podczas jazdy po nierownosciach?
Opoya - 29-04-2012, 21:38
Tak, dokładnie o coś takiego. Nie ma obaw, nie rozpadną się, mam tego typu pierścienie w Pumie siódmy sezon (tyle Puma ma na lato OZ) i cały czas ten sam komplet. Więc bez obaw.
Moje OZ są właśnie 7" i mają opony 205/45R16 i nie robi się balon, wygląda to bardzo dobrze.
Anonymous - 29-04-2012, 23:11
Potwierdzam
Aimar Też mam takie pierścienie, też mam O.Z.'ty "7", jak również opony 205/45/16. Nic się nie dzieje i żadnych problemów. A wszystko razem wygląda bardzo zacnie
rafalski69 - 29-04-2012, 23:17
Ja mam Też takie pierścienie tylko że kup sobie więcej jeżeli masz taką nieznaczną różnice 63.3/65.1. Po prostu jest to już bardzo cienki materiał i podczas zakładania felg trzeba uważać i patrzeć żeby dobrze siadło.
Opoya - 30-04-2012, 08:01
Eee tam, właśnie mam takie cieniutkie. Dobry oponiarz nie uszkodzi pierścieni. Tak jak pisałam, Puma ma ten sam komplet siódmy sezon.
Anonymous - 08-05-2012, 17:11
Muszę wrócić do tematu z chyba mało kompetentnym pytaniem, ale... kto pyta ten nie błądzi
Kupiłem oponki, 205/45/R16, aluski sa, pierscienie centrujace beda jutro, ale jeszcze... nakretki.
Szukalem 2min na allegro i znalazlem roznego rodzaju zestawy, jedne od 1,5zl za sztuke, inne po 5zl za sztuke, a jeszcze inne juz komplety 16szt za 70zl - ale nie jestem pewien rozmiarow tych nakretek.
http://moto.allegro.pl/na...2306215468.html
Takie cos podejdzie? czy to jednak cos konkretnie innego ma byc?
Z gory dzieki za podpowiedzi
TomSon - 30-05-2012, 09:33
Mam pytnako... Jakie felgi wchodziły do forda pumy ST160? Z tego co się orientuję elementy zawieszenia chyba są takie same chodzi tylko o ET felgi? Jeżeli tak to jakie? Zastanawiam się nad poszyciem z ST160 ale nie mam pojęcia jak wypchać koła tak daleko
rafalski69 - 30-05-2012, 14:29
maksymalnie co możesz wypchać to wszyscy mówią że ET 15. Ja mam tył ET12 a przód ET13 i jest ok.
Gaydek - 30-05-2012, 18:15
TomSon napisał/a: | Jakie felgi wchodziły do forda pumy ST160? |
ST160 to prototyp. To co weszło do produkcji nazywa się Ford Racing Puma.
felgi 7,5x17
opony 215/40/17
ET 28
TomSon napisał/a: | Z tego co się orientuję elementy zawieszenia chyba są takie same chodzi tylko o ET felgi? |
W największym skrócie
Cytat: | front has different suspension arms, longer driveshafts, track rods and larger brakes |
Cytat z PumaPeople.
TomSon - 31-05-2012, 06:29
Trzeba by było pewnie chwile się porozglądać za felgami o takich parametrach
[ Dodano: 31-05-2012, 07:30 ]
rafalski69 napisał/a: | maksymalnie co możesz wypchać to wszyscy mówią że ET 15. Ja mam tył ET12 a przód ET13 i jest ok. |
Mógłbyś wysłać jakąś fotkę?
[ Dodano: 11-06-2012, 09:37 ]
Czyli same felgi nic tu nie pomogą... Domyślałem się że półosie mogą być nieco dłuższe a co za tym idzie i amortyzatory. No to plan spalił na panewce
|
|
|