To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Nierówna praca silnika

mic1221 - 22-08-2012, 20:29
Temat postu: Nierówna praca silnika
Witam wszystkich po mojej długiej nieobecności!
Od razu przejdę do rzeczy.
Silnik w mojej Pumie chodzi nierówno i falują obroty w każdym ich zakresie, oraz słychać strzały z tłumika ukazane na poniższym filmie:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DurTUEhUESA&feature=plcp[/youtube]

Rozrząd był robiony, łącznie z kołem zmiennych faz rozrządu, filtr paliwa i oleju wymienione , zarówno jak sam olej. Cewka, przewody i świece również są nowe.
Ciśnienie na wszystkich 4 cylindrach waha się od 8.5 do 9 bar, czyli o wiele za mało.
Ciśnienie paliwa to 2.1 bar, również zbyt niskie.
Czy te 2 ciśnienia są ze sobą jakoś powiązane i mogą mieć związek z tymi denerwującymi objawami, których próbuję się pozbyć od roku. Jeżeli nie to co może być tego przyczyną?

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

rafalski69 - 22-08-2012, 21:15

Napisz jaki olej masz zalany, jakie świece. Kto ci mierzył ciśnienie i jak był wykonany pomiar, w jakich warunkach. Jakie odgłosy od strony silnika (np zawory "klepią" ) Czy jesteś pewien że rozrząd masz dobrze ustawiony. Od kiedy takie coś się zaczęło dziać. A tak poza tym to szkoda że zaglądasz na forum jak się coś z pumą dzieje, bo tu przecież tyle się dzieje :roll:
Opoya - 22-08-2012, 23:54

mic1221, jakie występują kody błędów? Bo przy takim zachowaniu się silnika raczej nie bardzo wierzę, że nie ma żadnych.
Jeśli masz taką możliwość spróbuj wymienić na chwilę zawór wolnych obrotów z innej Pumy (lub z innego Forda, pewnie nie ze wszystkich, ale z większości pasuje), zresetować komputer i zobaczyć czy jest różnica.

mic1221 - 23-08-2012, 10:48

Olej to Castrol Edge 5W-30, świece MOtorcraft. Ciśnienie w silniku mierzył mechanik w temp. ok 15C , a paliwa mierzyłem osobiście w temp 25C. Oba były mierzone za pomocą zwykłego zegara. Rozrząd jest na 100% dobry, gdyż kilku mechaników to sprawdzało. Dzieje się to od prawie roku.
Kody błędów to P0304 oraz P1383.
Po odłączeniu zaworu wolnych obotów samochód chodzi jeszcze gorzej więc raczej jest sprawny.
A oto film ukazujący pracę samego silnika:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wJaJfkZTu70&feature=youtu.be[/youtube]

wojteks - 23-08-2012, 13:27

P0304: http://www.obd-codes.com/p0304

P1383: Napisałeś, że rozrząd był robiony razem z wariatorem. Błąd 1383 to właśnie błąd mówiący o usterce zmiennej fazy a więc albo naprawa się nie udała albo uszkodzony jest elektrozawór a nie wariator.
Pozdro

PS: Silnik chodzi jak dobry ursus hehe. Generalnie ja bym się mocniej zastanowił nad stanem samej głowicy (zawory gniazda itd) Po za tym silnik gra trochę jak by zawory waliły o tłoki. Ciekawa sprawa.

mic1221 - 23-08-2012, 14:23

A ile mógłby kosztować elektrozawor i czy byłaby możliwość wsadzenia go od innego auta w ciagu kilkunastu minut abym mógł go sprawdzic na szrocie?
wojteks - 23-08-2012, 14:55

W tym problem że nie ma takiej możliwości. Żeby wymienić elektrozawór zmiennej fazy trzeba wyjąć wałek ssący. A powiedz mi skąd miałeś wariator?
Nowy elektrozawór jest dostępny tylko w ASO za cenę ok 1100 zł.

mic1221 - 23-08-2012, 14:59

Oddalem go do regeneracji, bo wcześniej miałem problemy z przyspieszeniem, gdyż miał straszne dziury. Czy ta wtyczka przy wlewie oleju to właśnie ten zawor, bo po odłączeniu jej nie było zmian w zachowaniu silnika czyli nadal chodził nierówno.
wojteks - 23-08-2012, 15:24

Tak to jest to. U mnie jak był problem ze zmienną fazą to też nie było mocy. Zamiast mocy przy przyśpieszaniu było buczenie ale generalnie, zwłaszcza na wolnych obrotach silnik chodził równo i cicho. Moim zdaniem u ciebie zmienna faza to tylko jeden z problemów i pewnie nie największy.
Opoya - 23-08-2012, 16:16

Mam to samo zdanie co wojteks - sądzę, że elektrozawór to może być jeden z problemów.
Niestety obstawiam, że to rozrząd jest źle ustawiony (bez względu na to co mówią mechanicy, szczególnie ci, którzy coś robili przy tej Pumie). A reszta to już tego wynik.
Na Twoim miejscu pojechałabym do ASO Forda podpiąć auto pod fabryczny komputer. Niestety trochę to kosztuje, ale IMO dużo mniej niż wymiana połowy silnika i do tego bez pewności, że będzie dobrze. Oczywiście nie musisz nic później w ASO robić, tylko zdiagnozować problem.

wojteks napisał/a:
silnik gra trochę jak by zawory waliły o tłoki
Fakt.
mic1221, czy ktoś coś robił z głowicą? Jeśli była zdejmowana i planowana, to prawdopodobnie czeka Cię wymiana głowicy (taki urok Pumy 1.7, że głowicy się nie planuje).

rafalski69 - 23-08-2012, 17:49

Wiecie że mnie też na myśl przeszło że to sprawa zaworów czy też samego wałka ( wytarty czy przepalony ) i on już ma takie luzu i zle dyktuje co mają robić zawory. Zgadzam się z wami klubowicze pozostaje diagnostyka w ASO
mic1221 - 30-08-2012, 19:18

Przepraszam za długą nieobecność, ale popsuł mi się komputer. Zdecyduje się chyba na pozostawienie stanu rzeczy w takim jakim jest. Naprawa była by zbyt kosztowna jak dla mnie, więc pozostawie go w spokoju. Dziękuję za odpowiedzi i na koniec jeszcze jedno pytanie: Czy te uszkodzenia mogą mieć duży wpływ na moc Pumy?
MarcinP - 14-03-2013, 17:48

Podepnę się pod temat ;)

Mam wrażenie, że samochód stracił na mocy, porządnie zbiera się dopiero zbliżając się do 3tyś obrotów, dodatkowo zaczął strasznie dużo palić, ok. 60% więcej "na oko".. Obawiam się, że mam nierówne/za małe ciśnienie na cylindrach, dlatego prosiłbym o jako taką ocenę pracy silnika, wrzucam filmik:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xrkcVaOjJ-A&feature=youtu.be[/youtube]

Pietia - 14-03-2013, 18:38

Sonda Lambda ? Przepływomierz ? sprawdzałeś ? Jedź podepnij pod komputer zapłacisz 50 zł ale będziesz wszystko wiedział :)
MarcinP - 14-03-2013, 19:19

Nie sprawdzałem, kurde będę musiał w końcu znaleźć kogoś, kto mi podłączy złącze diagnostyczne(moje było wyrwane), a z tym problem w mojej okolicy, jest jeden elektromechanik, a do tego taki "magik", że trochę strach do niego dać auto - stwierdził, że zanim zacznie podłączać złącze, to musi "przejść' po całej instalacji w samochodzie, sprawdzić, czy wszystko jest seryjne itp..

[ Dodano: 14-03-2013, 19:21 ]
A przepływomierz ostatnio czyściłem, chociaż nie było potrzeby, był w środku jak dopiero co kupiony. Lambda ma wpływ na moc silnika? Szczerze to wolałbym wymienić sondę i nawet tą przepływkę i bocznikowy, niż mieć nierówne ciśnienie na cylindrach ;/!!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group