To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Licznik, Zegary POMOCY

valdermus - 14-09-2012, 15:32
Temat postu: Licznik, Zegary POMOCY
Witam, mam pewien problem - dzisiaj byłem u elektromechanika i okazało się że liczniki cały do wymiany (zaśniedziały, zardzewiały itp.).

I teraz mam pytanie - ja chcę kupić licznik na allegro, tylko mam pewien problem bo to jest wersja UK i ja mam w swoim aucie wszystkie diody a jak widać na tym zdjęciu z allegro nie ma jednej diody (ta pod NIEBIESKIM pinem) ale wszystko jest oznaczone :)
I ja mam pytanie czy jak dołożę tam diodę to będzie wszystko dobrze ? Wszystko inne wygląda tak samo, obrazki, ścieżki itp.

I następne pytanie czy jest jakaś różnica w prędkościomierzu, ja mam Km/h a tam jest MPH, ale tak samo małymi cyframi jest napisane Km/h :)

Mam do was pytanie czy to będzie pasować do mojej Pumci, Dzięki i pozdrawiam :0

http://allegro.pl/ford-pu...2586282777.html

trojan6 - 14-09-2012, 16:41

W celu pomocy Tobie muszę wystosować kilka pytań:

:arrow: 1. Rok produkcji Pumy, silnik? Domyślam się, że 1.7.
:arrow: 2. Jaki masz licznik? Analogowy czy cyfrowy? Domyślam się,że analogowy.
:arrow: 4. Czy licznik działa prawidłowo w chwili obecnej? Jak nie co nie działa?
:arrow: 3. Co jest zaśniedziałe, zerdzewiałe dokładnie? Wtyki? Ścieżki? Inne??


Jak dołożysz tą brakującą diodę to nic się nie stanie. Aczkolwiek prawdopodobnie nie będzie świecić. Też jej nie miałem. Wsadziłem zero reakcji. Więc odpuść sobie.

U mnie był problem z drutexem z tyłu. Z dwóch liczników został złożony jeden...

valdermus - 14-09-2012, 16:54

1. Silnik 1.7
2. Analogowy
3. W liczniku nie działa wskaźnik temperatury.
4. Zaśniedziałe/zardzewiałe są - jeśli byś odkręcił całą obudowę licznika to później pod każdym wskaźnikiem (temp, paliwa, prędkości, obrotomierza) są takie niby silniczki z uzwojeniami i te silniczki są zardzewiałe i uzwojenia dziwnie wyglądają. Następnie zaśniedziałe są oporniki itp.

Także elektronik powiedział że można kupić tylko osobny wskaźnik temperatury ale i tak jest to w takim stanie że lepiej kupić cały licznik. Także kupie, ale muszę wiedzieć czy mogę taki kupić, i bez tych diodek :)

Opoya - 14-09-2012, 19:22

valdermus, a co masz w miejscu tej diody (to dioda czy żarówka?) w swoim liczniku?
Bo z instrukcji wynika, że nie ma tam nic. W mojej Pumie nie miałam tam wskaźnika ('98).
IMO jeśli Ci nie przeszkadza skalowanie w milach (na szczęście jest też w km), to kupuj. Pamiętaj, że to nie tylko skalowanie prędkości, ale też km przejechane.

trojan6 - 15-09-2012, 08:15

valdermus - czy jesteś absolutnie pewnie, że nie działający wskaźnik temperatury to uszkodzenie zegara, a nie czujnika temperatury podającego sygnnał na zegar?

Z tego co napisałeś, to ten licznik z anglika będzie pasował. Kupuj. Możesz z jednego licznika złożyć dwa. Wtedy uda Ci się "uratować" przebieg oraz prawidłowe jego naliczanie. U mnie jest złożony zegar z dwóch i wsio działa jak trzeba ;)

valdermus - 15-09-2012, 10:13

No tak elektronik pomierzył wszystko i powiedział że na 100% zegar.

A jest jakaś różnica między 1.4/1.7 patrząc pod kontem licznika.

trojan6 - 17-09-2012, 10:26

valdermus napisał/a:
A jest jakaś różnica między 1.4/1.7 patrząc pod kontem licznika.


Będę szczery. Nie wiem.
Ale kup lepiej od 1.7. Różnic cenowych zaporowych nie ma.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group