To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Puma traci obroty i gośnie

Barman91 - 23-12-2012, 16:34
Temat postu: Puma traci obroty i gośnie
Witam ;]
Mam problem z moją pumą - mianowicie puma dość często traci obroty i gaśnie.
Najczęściej dzieje się tak podczas parkowania, dojeżdżania do ronda, świateł.
Dodam, że problem utrzymywał się przez 3 tygodnie .. potem nagle zniknął i znowu sie pojawił :shock:
Co może być tego przyczyną :?:

Pietia - 23-12-2012, 17:00

Mi tez wlasnie sie cos takiego dzieje od czasu do czasu tylko ze to na zimnym silniku jak sie rozgrzeje jest OK wydaje mi sie ze jest to spowodowane silnikiem krokowym albo swiecami ale moge sie mylic nie jestem mechanikiem to tylko moje przypuszczenia
trojan6 - 24-12-2012, 10:48

Obroty ci tylko i wyłączni spadają? Nie jest tak, że skaczą np. dochodzą do 500 a potem wuuuu i na 2000 i znowu?
Barman91 - 24-12-2012, 13:07

Nie, nie ... do 2000 nigdy ;]
między 200 -900 ... skaczą i gaśnie ;o
Np. dziś przy jednym parkowaniu 3 razy zgasł ... rekord !
Nie wiem co jest grane ;/

maniek86krk - 24-12-2012, 14:34

Czy wina nie lezy po stronie odpowiecznikia skrzyni korbowej ? Wydaje mi sie ze na forum mial juz ktos podobny problem i wymiana/przeczyszczenie odpowietrznika zalatwilo sprawe
Barman91 - 24-12-2012, 15:47

W mojej okolicy pojawił się "cudowny grupon" za 29 zł ;p
"Przegląd techniczny auta: kontrola elementów napędu, zawieszenia i układów (hamulcowego, kierowniczego, wydechowego, chłodzenia silnika, klimatyzacji), ocena ogumienia, stanu wycieraczek i oświetlenia zewnętrznego.
Diagnostyka komputerowa: szerszy obraz stanu technicznego pojazdu "
Może ta diagnostyka komputerowa coś wykarze ;]

Opoya - 25-12-2012, 00:41

Barman91, przy takich objawach, bez diagnostyki, a przynajmniej bez sprawdzenia kodów błędów ciężko będzie znaleźć usterkę. Może to być zawór wolnych obrotów, brudny układ paliwa (szczególnie wtryskiwacze), brudny lub uszkodzony przepływomierz, "lewe" powietrze lub parę innych przyczyn.

Dlatego rada - nie zastanawiaj się tylko zafunduj Pumce taki przegląd. Być może usterka będzie zdiagnozowana od razu, a Ty zaoszczędzisz czas i pieniądze :)

marek91 - 26-12-2012, 11:17

Jak kupiłem pumę to miałem tak samo, obroty oscylowały wokół 500, samochód gasł jak tylko wcisnąłem sprzęgło, czasami starczyło że włączyłem radio, światła i klimę, okazało się że silniczek krokowy jest odłączony, jak podłączyłem to obroty się wyrównały.
Sprawdź czy nie jest odłączony, jeśli kostka jest założona to sprawdź czy jest na niej napięcie na uruchomionym silniku.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group