Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - pomocy potrzebny wysprzęglik starego typu
felix77 - 29-12-2012, 18:06 Temat postu: pomocy potrzebny wysprzęglik starego typu padł mi właśnie wysprzęglik...cieknie i nadaje się do wymiany... okazuje się że jest teraz problem z połączeniem wysprzęglików nowego typu ze sprzęgłem w starych modelach gdyż wysprzęgliki takie jak te oryginalne nie są już produkowane.. proszę o podpowiedzi i porady jak dobrać ten wysprzęglik i skąd dorwać ten przewód co jest tam ponoć potrzebny do odpowiedniego podłączenia i wymiany wysprzęglika... oryginalny wysprzęglik ma chyba końcówkę z gwintem a teraz takich już nie ma ponoć... Czy ktoś wymieniał taki wysprzęglik? i jak sobie z tym poradził? pomocy!
Michał - 29-12-2012, 23:54 Temat postu: Re: pomocy potrzebny wysprzęglik starego typu Ostatnio jak wymieniałem w swojej Pumie (mam silnik 1.4) sprzęgło (wysprzęglik, docisk i tarcze) to też okazało się, że miałem jeszcze wysprzęglik metalowy (stary typ). Kupiłem zestaw Luk'a z nowym wysprzęglikiem i został zamontowany bez większych problemów do starego typu przewodu hydraulicznego (o ile dobrze pamiętam, przy montażu nowego wysprzęglika należy przewód hydrauliczny sprzęgła połączyć bezpośrednio z wysprzęglikiem, a nie jak to było przy pomocy zaworu utrzymującego ciśnienie (symbol 7R290).
Jedną z różnic między nowym a starym typem wysprzęglika jest zmiana miejscami odpowietrznika z miejscem do połączenia wysprzęglika z przewodem hydraulicznym sprzęgła.
Przy wymianie wysprzęglika na nowy typ fachowcy z Forda polecają wymianę również tego przewodu na nowszy typ (Koszt nowego przewodu hydraulicznego w ASO Forda w Warszawie to 396 zł brutto). Jedyną rzecza jaka różni nowy typ przewodu hydraulicznego od starego jest według mnie jego długość! (jest minimalnie krótszy od starego typu - ze wzgledu na fakt zmiany miejsca podłaczenia przewodu do wysprzęglika).
felix77 - 30-12-2012, 07:59
czyli..trzeba kupić nowy wysprzęglik i normalnie próbować go podpiąć do starego przewodu hydraulicznego? który tam sobie teraz w sprzęgle w skrzyni funkcjonuje? no bo skoro są takie same praktycznie a ten stary nie będzie uszkodzony to można i tak zrobić.. no dobrze a co z końcówką która połączy nowy wysprzęglik ze starym przewodem hydraulicznym..?będzie pasować?? o ile wiem to stare wysprzęgliki mają gwintowane zakończenie hydrauliczne (drugie to odpowietrzenie) To nie będzie wadzić? chodzi o to czy końcówka starego przewodu hydraulicznego ot tak spasuje do nowego wysprzęglika który nie ma już gwintowanej końcówki hydraulicznej..? i jeszcze pytanie ten zawór ciśnieniowy o którym wspomniałeś o symbolu (7R290) to jest coś takiego? http://moto.allegro.pl/fo...2872655999.html ?? ?? a i jeszcze sprawa naprzemienności końcówek hydraulicznej i do odpowietrzenia bo w nowych wysprzęglikach są chyba odwrotnie jak w tych fabrycznych ? jak to pozamieniać?? jak to zrobić żeby dorze było? może pamiętasz coć ze szczegółow w montażu? a ten nowy przewód hydrauliczny sprzęgła który ASO proponuje za 396zł to nie jest czasem takie coś..? http://moto.allegro.pl/ma...2849345131.html
Michał - 05-01-2013, 23:34
felix77 napisał/a: | czyli..trzeba kupić nowy wysprzęglik i normalnie próbować go podpiąć do starego przewodu hydraulicznego? |
Ja tak zrobiłem i wszystko działa.
felix77 napisał/a: | no dobrze a co z końcówką która połączy nowy wysprzęglik ze starym przewodem hydraulicznym..?będzie pasować?? o ile wiem to stare wysprzęgliki mają gwintowane zakończenie hydrauliczne (drugie to odpowietrzenie) To nie będzie wadzić? chodzi o to czy końcówka starego przewodu hydraulicznego ot tak spasuje do nowego wysprzęglika który nie ma już gwintowanej końcówki hydraulicznej..? |
Tak, będzie pasować - przynajmniej u mnie pasuje
Tak, to jest właśnie ten zawór - jest on niepotrzebny i nie montujemy go do nowego wysprzęglika.
felix77 napisał/a: | ... a i jeszcze sprawa naprzemienności końcówek hydraulicznej i do odpowietrzenia bo w nowych wysprzęglikach są chyba odwrotnie jak w tych fabrycznych ? jak to pozamieniać?? jak to zrobić żeby dorze było? |
Nic z tym nie robisz - zostawiasz tak jak jest.
Z montażu nic nie pamiętam, bo nie ja wymieniałem sprzęgło . Najprawdopodobniej to jest ten przewód.
|
|
|