To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - kody bledow i usterek

dr_dario - 28-03-2013, 16:53
Temat postu: kody bledow i usterek
witam,jestem tu nowy wiec jak nie potrzebnie zalozylem nowy temat to z gory przepraszam,dzisiaj bylem ze swoim zwierzakiem na kompie i wyskoczyly mi takie bledy;
P0133-obwod sondy lambda sygnal zmienia sie za wolno(bank1sonda1)
P0135 obwod grzalki 02(bank1czujnik1)
P1131brak przelaczenia sondy HO0S11-czujnik wskazuje uboga mieszanka patrz P2195
P0302 zaplon cylindra2 wypadanie zaplonow
P0171 mieszanka za uboga bank1
Bardzo prosze o porade od czego powinienem zaczac aby wszystko bylo ok,objawy mam takie ze czasami szarpie samochodem jak jade tak do3tys obrotow,a ogolnie chodzi ladnie,z gory dziekuje za pomoc

Opoya - 28-03-2013, 18:12

Zacznij od wymiany sondy Lambda. Sprawdź przy okazji świece (ale nie wymieniaj "w ciemno", najpierw po prostu sprawdź).
Jak już wymienisz sondę, sprawdź błędy i w razie potrzeby będziemy się dalej zastanawiać.

dr_dario - 28-03-2013, 18:57

ok,jutro mam wolne to pojade kupic sonde i podepne pod kompa,tak jak radzisz, jak juz to zrobie to napisze,narazie bardzo dziekuje za rade
Opoya - 29-03-2013, 11:42

Pamiętaj, że po wymianie sondy trzeba zresetować komputer.
trojan6 - 29-03-2013, 17:15

Czy zaczyna Ci szarpać na zimnym czy ciepłym silniku?
Załóżmy, że jedziesz i utrzymujesz 1900obrotów trzymając nogę na gazie jest ok, a gdy puścisz gaz mając wrzucony bieg zaczyna szarpać, dławić się? Dławienie ustaje po przekroczeniu 3000 obrotów lub wrzuceniu na luz??

dr_dario - 01-04-2013, 16:41

witam,na wstepie zycze wam wesolych swiat,kupilem sonde lambda oryginalna tylko mam problem z jej odkreceniem i nie wiem jak ja ruszyc,a objaw mam taki ze samochod z poczatku ladnie przyspiesza poznie tak miedzy 2,500 a 3000 obrotow zaczyna go mulic i lekko szarpac,po puszczeniu gazu nie szarpie mi tylko tak lekko z tlumika strzela,byc moze jest to spowodowane ze mam uklad wydechowy z kwasowki,lecz nie wiem,a apropo odkrecenia sondy gdzie moge dostac taki klucz jak sprawdzalem jest to nr 22

[ Dodano: 01-04-2013, 17:42 ]
objawy te mam i na zimnym i na goracym silniku

Qszysiek - 01-04-2013, 21:05

System OBD nie sprawdza sygnału czujnika nadmiaru powietrza (sondy lambda) przy zimnym silniku (wtedy są podniesione obroty na biegu jałowym, tzw. automatyczne ssanie, gdzie jest zwiększona dawka paliwa a więc praca silnika na bogato), oraz przy dużym obciążeniu silnika, generalnie przyjmuje się, że komputer silnika korzysta ze wskazań sondy przez ok 30% czasu pracy silnika.

Czy po skasowaniu błędów pojawiły się ponownie błędy czujnika O2? Mogły być zapisane w pamięci od dawna. Silnik nie powinien szarpać przy jeździe zaraz po odpaleniu z powodu sondy. Czy szarpanie się nasila kiedy np jedziesz pod górkę? Ja bym się bardziej sugerował błędem
dr_dario napisał/a:
P0302 zaplon cylindra2 wypadanie zaplonow
ponieważ to może wskazywać padnięta świecę lub kabel wysokiego napięcia na 2 cylindrze, wtedy będzie niespalona mieszanka w spalinach a więc i sonda będzie czytać inne wskazania. Od wypadania zapłonu będzie szarpać silnikiem i ja skupiłbym się na tym niż od razu brać się za kupno sondy. Nie będzie to wina cewki zapłonowej, bo wypadanie zapłonu miałoby miejsce na 2 i 3 cylindrze.
dr_dario napisał/a:
P0171 mieszanka za uboga bank1
niespalona mieszanka mogłaby to też tłumaczyć, uboga mieszanka czyli czujnik O2 widzi za dużo tlenu, może to być spowodowane brakiem zapłonu.

Co do wykręcania sondy poczekałbym, ale ja do tego używam krótkiego klucza oczkowego 22, przekładam przez kostkę sondy i kabel, po czym odkręcam sondę.
Swoją drogą, masz sondę oryginał ale gotową do montażu z oryginalną kostką czy z kabelkami do złączenia ze starą kostką?

Moim zdaniem zmiana sondy nie pomoże. Przyjrzyj się jak wygląda kabel 2 świecy, czasem widać białe punkty w miejscu przebicia iskry lub czy sama świeca na porcelanie ma podłużne mini-pęknięcia.

jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała: w Pumie z silnikiem 1.7 ze zmienną fazą rozrządu wariator zaczyna działać od ok 2,5k obrotów (mogę się trochę mylić), wtedy zaczyna być zasysane więcej powietrza niż w w samochodach bez wariatora, a większa objętość mieszanki to wyższa kompresja i silnik potrzebuje silniejszej iskry.

dr_dario - 02-04-2013, 12:07

witam,dzisiaj wymienilem sonde lecz nie bylem na komputerze wiec nie wiem czy to byla sonda czy nie ,jednak po przejechaniu ok 5km zobaczylem znaczna poprawe silnika,autko porusza sie teraz bardziej dynamicznie,bynajmniej tak mi sie wydaje,
apropo pytania qszyska po skasowaniu bledow i po odpaleniu silnika wyskakiwal ten sam blad O2,szarpanie bylo jak jadac np 50km/h chcialem przyspieszyc na czwartymbiegu dajac mocniej gaz,dopiero po wcisnieciu sprzegla i przegazowaniu bylo troche lepiejsonde kupilem z inna kostka(nowszego typu) wiec musialem ja zmienic(nie lutowalem tylko skrecalem),dopiero w czwartek bede podpinal pod komp wiec dam znac co wyszlo,swiec i kabli jeszcze nie sprawdzalem(sprawdze w czwartek),z tego co widze cewka jest nowa,a kable tez wygladaja na nowe ale moge sie mylic,a mam jeszcze taki objaw ze jak zapale samochod to przez jakies trzy sekundy wydaje mi sie jakby chodzil na trzy gary,nie zawsze tak sie dzieje ale pare razy sie juz tak zdarzylo,wiec moze to bedzie ta swieca i przewod wysokiego napiecia

Opoya - 02-04-2013, 13:54

Zresetowałeś komputer? Jeśli nie to w pamięci nadal są stare błędy, mające wpływ na jazdę.
dr_dario - 02-04-2013, 21:36

nie resetowalem jeszcze bede to robil dopiero w czwartek,a mozna zresetowac komputer poprzez odlaczenie akumulatora,bo kiedys cos mi sie o uszy obilo ze sie komputer wlasnie poprzez odlaczenie resetuje
Anonymous - 02-04-2013, 22:49

zdejmij klemę na 10 min
Opoya - 03-04-2013, 00:05

O resecie komputera samochodu było już kilka razy, np.:
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=174767#174767

dr_dario - 06-04-2013, 12:57

witam,ponownie po zamontowaniu nowej lambdy i resecie kompa,przez dwa dni bylo w miare fajnie wczoraj wieczorem pojawil mi sie taki objaw ze auto przyspiesza tak do 2,000 obr a pozniej mam takie wrazenie jakby mi lawete z dwutonowym autem zapieli na tyl,jeszcze nie sprawdzalem swiec i kabli,ale czy to moze byc tego wina?
samochod ma na postoju rowne obroty nic nie faluje

[ Dodano: 07-04-2013, 20:27 ]
witam dzisiaj sprawdzilem swiece i przewody wn i okazalo sie ze swiece sa bardzo ladne a na drugim cylindrze przewod ma przebicie,jutro jade kupic nowe przewody i mam nadzieje ze problem zniknie,powoli okazuje sie ze qszysiek przewidzial problem,jutro napisze jak sie autko bedzie zachowywac

[ Dodano: 08-04-2013, 18:34 ]
jestem juz po wymianie przewodow wn i musze powiedziec ze moje problemy znikly:) ,takze w moim przypadku pomogla wymiana sondy oraz przewodow wn,bardzo wam wszystkim dziekuje za pomoc i pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group