Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - szczelina w górnym mocowaniu amortyzatora
pawcioss - 10-04-2013, 22:14 Temat postu: szczelina w górnym mocowaniu amortyzatora Witam mam takie pytanie jak zlikwidowac luz na górnej poduszce amortyzatora? wystapuje taka szczelina która znika po podniesieniu kola na lewarku ( kolumna opada pod cieżarem koła) jest to o tyle kłoptliwe, ze na wybojach kolumna lata góra dół, szczególnie podczas gwałtownego uskoku podłoża np dziura. Dodam że wymienione zostały poduszki amortyzatora łozyska oraz amortyzatory. Jeśli ktoś spotkał się z tym problemem prosze o szybką odpowiedź, ponieważ znacząco wpływa to na komfort podrózowania. Poniżej załączam zdjęcie problemu ( dodam, ze u mnie szczelina jest większa 7 mm mierzone submiarką)
http://img824.imageshack.us/i/imag0028bu.jpg/
Qszysiek - 10-04-2013, 23:07
Jest to standard, każda Puma tak ma. Większość VW tak ma, fordy tak mają..., górne mocowanie amortyzatora ma tak odstawać ponad dzwon, jeżeli słyszysz niepokojące dźwięki to ktoś Ci źle coś złożył... ale poniżej tego.
pawcioss - 11-04-2013, 22:05
jaki ma to sens skoro wtedy kolumna lata góra dół?
Qszysiek - 12-04-2013, 21:47
Więc jest tak: mocowanie sprężyny opiera się o dzwon poduszką, a na amortyzatorze jest zabezpieczenie, dzięki czemu "na dziurze" sprężyna się zgniata, a z nią amortyzator, potem sprężyna wraca do normalnej pozycji podnosząc nadwozie i ciągnie z sobą amortyzator, który zapobiega "bujaniu się". Nad poduszką amortyzatora jest skręcony talerzyk z tuleją dystansową, przez co owy talerzyk wystaje ponad dzwon, niezależnie od pracy amortyzatora. Jego zadaniem jest oprzeć się o dzwon z góry jeżeli kierowca myśli że ma wersję WRC i chce próbować "hopki", w tym przypadku sprężyna rozciąga się maksymalnie, amortyzator wychodzi maksymalnie a talerzyk u góry opierając się o dzwon zapobiega wypadnięciu amortyzatora. Jest to rozwiązanie praktykowane w wielu markach samochodów. Puma ma tak z przodu i z tyłu (możesz w bagażniku odchylić tapicerki i sam sprawdzisz).
pawcioss - 14-04-2013, 21:33
wiem to wszystko ale tak samo sie dzieje jesli pojawia sie nagły uskok terenu czytaj dziura koło w nią wpada ciągnąc za soba kolumnę kolumna od góry blokuje sie na nakrętce zeby nie wypadła powstaje hałas.
[ Dodano: 14-04-2013, 22:35 ]
jedynym rozwiązaniem jest skrócenie górnej nakrętki aby zlikwidowac szparę.
[ Dodano: 12-10-2013, 16:28 ]
odgrzebawszy temat, ma ktoś na wydanie, lub sprzedaż tan tależyk?
|
|
|