Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Moc silnika a chiptuning, bluefin itp.
Bacha - 16-06-2005, 23:59 Temat postu: Moc silnika a chiptuning, bluefin itp. Witam chcialem poruszyc zagadnienie chiptuningu...
Ludzie robia rozne rzeczy by miec chocby te 2 konie wiecej, jeden zalozy sobie filtr sportowy drugi wmontuje silnik wiekszy...A co z chiptuningiem, z tego co czytalem wiele to daje, bo nawet mozna uzyskac 15% przyrost mocy w silniku benzynowym. Bardziej elastyczny silnik i lepsze osiagi na poszczegolnych biegach... lecz dla mnie to tylko teoria, bo jak pisalem wczesniej tylko o tym czytalem ...
Moze jest ktos, kto mial ztym do czynienia ...łasia.
foo - 17-06-2005, 09:06
realny sens to ma raczej tylko w TDI (kto przerabia Pumkę na TDI? any chętni? )
Gaydek - 17-06-2005, 09:54
O chiptuningu już co nieco rozmawialiśmy. Generalnie chipy mają sens jeżeli dokonasz również innych zmian w samochodzie. Poczytaj to co klubowicze już na ten temat napisali.
ksolk - 17-06-2005, 12:04
Moim zdanie nie ma to najmniejszego sensu a to dlatego że:
1.Godula robi coś takiego za 1200zł lub niecałe 2000zł. indywidual
2.Nie ma po co tego ładować do takich silników jak puma gdyż to nie TDI i nie jest benzyna na turbo.
3.Za wysokie koszta,za mały zysk,żadnej gwarancji czy po chiptuningu będzie choć 2PS więcej.
Passenger - 17-06-2005, 13:34
Jeśli chodzi o chiptuning w benzyniakach to jest sens w przypadku innych zmienionych części (np. wydech, dolot, wałki). Wtedy można założyć chip individual (dopasowany do danego egzemplarza auta) - ale tak jak napisał Ksolk to droga zabawa...
W przypadku gdy masz już jakieś mody w silniku warto zainwestować w SMT6 - to taki "chip", który daje się strojić także po kolejnych modach. Cena około 900 pln za SMT6 + około 500 pln za strojenie.
Zwykły chip jest raz na zawsze i jak zmienisz wydech i dolot to już będzie nieaktualny...
Anonymous - 21-07-2005, 19:38
Ford Puma Coupe 1.7
original modifiziert
Hubraum 1679 cm³ 1679 cm³
Leistung 92 kW/ 125 PS
bei 6000 U/min. 103 kW/ 140 PS
bei 6000 U/min.
Drehmoment 157 Nm
bei 4500 U/min. 171 Nm
bei 4500 U/min.
HÄĹchstgeschwindigkeit 203 km/h 210 km/h
KraftÄĹşbertragung 5-Gang-Getriebe,
Frontantrieb 5-Gang-Getriebe,
Frontantrieb
Beschleunigung (0-100) 9.2 sek. 8.8 sek.
trochę sie przenisło źle ale idzie sie odczytac, cena 500€ za 0,3 sekundy do setki i 7km/h to jest moim zdnaiem za dużo
tOmO - 21-07-2005, 22:54
Sorry, ale ja się doczytałem 15 PS i 14 Nm .
7km/h więcej ma tu bardzo niewielkie znaczenie.
W Pumie 15PS więcej tylko przy zmianie elektroniki to już na prawdę dobry wynik, ale wydaje mi się, że chyba naciągnięty???
W Pumie z chip tuningu daje się wycisnąć 5-10 PS - chyba, że masz zmieniony osprzęt silnika i chcesz to wszystko zestroić.
tOmO
Passenger - 21-07-2005, 23:20
Można wiedzieć skąd masz te dane?
Zgadzam się w pełnej rozciągłości z wypowiedzią Tomo... W Pumie warto robić elekronikę po dłubaniu innych rzeczy w celu dostrojenia i wyciągnięciu dodatkowych Nm i KM...
Poza tym chip za 500 euro to zboczenie... Znacznie lepszym wyjściem jest Piggy-back SMT6 - działa jak chip, ale w przeciwieństwie do chipa daje się programować po każdym kolejnym "dłubnięciu" silnika. Chip jest niestety zestrojony raz na zawsze. Koszt SMT6 to 900 pln + strojenie jakieś 600 pln...
Anonymous - 03-09-2005, 19:50
Passenger napisał/a: | Można wiedzieć skąd masz te dane?
Zgadzam się w pełnej rozciągłości z wypowiedzią Tomo... W Pumie warto robić elekronikę po dłubaniu innych rzeczy w celu dostrojenia i wyciągnięciu dodatkowych Nm i KM...
Poza tym chip za 500 euro to zboczenie... Znacznie lepszym wyjściem jest Piggy-back SMT6 - działa jak chip, ale w przeciwieństwie do chipa daje się programować po każdym kolejnym "dłubnięciu" silnika. Chip jest niestety zestrojony raz na zawsze. Koszt SMT6 to 900 pln + strojenie jakieś 600 pln... |
dawno mnie nie było tutaj, a mam te dane ze strony fimry zajmujęcej się chip tuniengiem:
http://www.b-s.motor-chiptuning.de/
dokąłdny adres do Pumy 1,7:
http://www.blackpriest.de...&fahrzeugID=748
do Pumy 1,6:
http://www.blackpriest.de...&fahrzeugID=747
chapter322 - 31-10-2005, 13:36
Witam
Jesli ktos bylby zainteresowany chipem do pumy to polecam przeczytanie tego :
Mam znajomego elektronika ktory robi chipy (modyfikuje orginalny program) i daje nowa kosc do montazu. Przeważnie robi to w seicento sporting i powiem wam ze jestem pod wrazeniem poniewaz mialem możliwość przejechania sie takim autkiem mo modyfikacji(czuć rożnice). Na hamowni wyszlo o 6 KM wiecej niz seria w sc sporting . Znajomy mowi ze przyrost mocy tych chipow to od 5 do 8 KM . Jesli jest stozek i wydech jest szanasa na zdobycie 8 moze 9 KM. Cena tego nie jest wygórowana 650zl gdzie takie chipy chodzą po 800 - 900zl. Aby mógł on zrobić taki chip należy: zczytać zawartości pamięci z komputera(najlepiej jest rozkręcić lub zanieść cały sterownik do serwisu RTV tam
zczytają zawartość pamięci (koszt ok 10-15zł) oraz wysłać ją na
maila) wtedy on zmodyfikuje pamięć i odsyła kość pocztą. Ja na to sie skusze ale dopiero jak uzbieram kase. Widzialem jego efekt i jestm pod wrażeniem. Jesli ktos jest zainteresowany to piszcie na priv lub emaila.
Danae - 31-10-2005, 15:24
Hmm wiem, że Dawid za swojego chipa do CC Sporting, którym jeżdzi na RallyCrossie płacił 2,5tys. razem z hamownią, więc raczej sądzę, że jakaś różnica jest między chipem za niecały tysiąc, a chipem powyżej 2 - pytanie tylko jaka? Bo wiem, że taki porządny chip daje duży przyrost mocy - takie CC ze startu na krótkiej prostej spokojnie wzięłoby pumę 1,7.
Gaydek - 31-10-2005, 15:39
Ale przecież to CC nie jeździ tak szybko tylko dzięki elektronice. Ono jest ostro dłubnięte a poza tym to jest tak ustawione, że maksymalnie pojedzie np. 130 km/h a w zamian za to ma lepsze przyspieszenie (dzięki zestopniowaniu szkrzyni biegów).
Chip sam w sobie niewiele da... poprawi trochę przebieg momentu obrotowego. Ważne aby strojenie auta (chip a NAJLEPIEJ SMT6) towarzyszyło innym modyfikacjom (wydech, kolektor, wałki, dolot, etc.).
Passenger - 31-10-2005, 18:32
Wszystko zostalo powiedziane... dodam tylko po raz kolejny, że chip to wydatek, który daje możliwość tylko jednorazowego wystrojenia auta... Piggy Back'a (np. SMT6) można stroić po każdej kolejnej przeróbce i w czasie rzeczywistym na rolkach hamowni Chip strojony wysylkowo to strata kasy...
Speedy - 31-10-2005, 22:31
Ja z wieloma osobami gadalem o chip-tuningu i mowia ze..to grzebanie reka w gownie w takim samochodzie..tzn z takim silnikiem...mocy za wiele nie da.. jedynie obnizy lekko moment ale tez nieznacznie.. Chipowac mozna ladnie turbinki i wtedy to jest dopiero zabawa...
Danae - 01-11-2005, 17:18
Gaydek napisał/a: | Ale przecież to CC nie jeździ tak szybko tylko dzięki elektronice. Ono jest ostro dłubnięte a poza tym to jest tak ustawione, że maksymalnie pojedzie np. 130 km/h a w zamian za to ma lepsze przyspieszenie (dzięki zestopniowaniu szkrzyni biegów). |
Gaydek ja nie powiedziałam, że nie jest, tylko że jest różnica między chipem za 600 a za 2500, bo uważam dokładnie tak jak Pass, że takie coś robione wysyłkowo (grzebanie w aucie wysyłkowo...) i bez innych zmian jest bez sensu. Napisałam też że na krótkiej prostej takie CC jest szybsze, bo więcej jak 110, 120 nie pojedzie.
|
|
|