To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Chrobotanie na 1 i 2 biegu

Dukes - 30-04-2013, 21:09
Temat postu: Chrobotanie na 1 i 2 biegu
Witam,

kupiłem dzisiaj Pumę dość okazyjnie, ale z potencjalną wadą skrzyni biegów. Sprawa wygląda tak, że przy ruszaniu z miejsca na 1 biegu lub np. w czasie dojeżdżania do skrzyżowania i wrzuceniu 2 biegu bo auto się nadal toczy słychać czasami takie chrobotanie, mniej więcej do 1500-1800 obrotów, później znika. Nie nasila się to przy wyższych biegach ani na wyższych obrotach. Skrzynia po za tym pracuje idealnie, nic nie szarpie, biegi wchodzą jak w masełko, nie wypadają. Przejechałem dzisiaj nią 250 km, z czego 160 po autostradzie przy prędkości 150-160 km/h i wszystko jest ok. W czasie tego chrobotania nie czuć żadnego szarpnięcia, dławienia czy uśligu sprzęgła, po prostu jest to ewidentnie tylko dźwięk.
Spotkał się ktoś z czymś takim? :D

Anonymous - 30-04-2013, 21:25

tak ma byc. Jak przestanie tak robic, wtedy sie zacznij martwic ;-)
Dukes - 30-04-2013, 21:32

Kiedyś czytałem, że Pumy chroboczą ale myślałem, że to tylko podczas pierwszego ruszenia po odpaleniu silnika :D U mnie jest dość głośne te chrobotanie, szczególnie z zewnątrz to słychać, dzisiaj z tatą to sprawdzaliśmy. Na bank to "zdrowy" objaw? :D
Bo jeśli tak to aż mi głupio, bo wmówiliśmy babce, że skrzynia jest walnięta i opuściła w sumie 600 zł :lol:

ugryze - 30-04-2013, 21:45

To zależy czy "chrobocze" ciągle czy po przejechaniu około 50 metrów "chrupnie" raz. Jeśli raz (trwa to mniej niż sekundę) to jest ok, jeśli ciągle to jednak coś jest nie tak.
Dukes - 30-04-2013, 21:46

No właśnie to potrafi chrobotać pewnie w nieskończoność dopóki nie wejdzie na wyższe obroty niż mniej więcej 1500-1800 obrotów :/ Ale też nie chrobocze za każdym razem, raz głośniej, raz ciszej, a czasami w ogóle.
michalknw - 01-05-2013, 05:49

a jak masz na luzie to dźwignia trzyma pion i wraca sama na środek po przesunięciu? może pękła sprężyna i to tylko wibracje...
Dukes - 01-05-2013, 07:35

Tak, trzyma ładnie pion. Każdy bieg wchodzi gładko, bez żadnego zgrzytu. Dziwna sprawa z tym chrobotaniem, po za tym autko jeździ i wygląda naprawdę fajnie :)
maniek86krk - 01-05-2013, 12:39

Sprawdz czy na luzie tez slychac ten dziwek jak podkrecisz obroty do ok 2 tys. Mialem podobne zgrzyty miedzy 1800 a 2000 obr na poczatku myslalem ze to jakas oslona ale jak pojechalem do mechanika okazalo sie ze to rozrzad i musialem na szybkiego wymieniac niestety koszta przy 1.7 sa duze bo nie ma zamiennikow. Otworz maske i posluchaj w ktorej czesci silika slychac ten dzwiek jesli od strony rozrzadu to prawdopodobnie on jesli od strony skrzyni to musisz szukac dalej
Dukes - 02-05-2013, 00:17

Na luzie jest ciuchutko, w pełnym zakresie obrotów. Generalnie to się pojawia gdy silnik jest pod obciążeniem w przedziale od 900-1800 obrotów, na luzie mogę depnąć do odcięcia i nic nie chrobocze. Dzisiaj znajomy to obsłuchał i twierdzi, że to może być coś nie tak z układem wydechowym, który wpada w rezonans. Nie byłem jeszcze na kanale ale z tego co widziałem nachylając się pod auto to praktycznie cały układ wydechowy łącznie z katalizatorem jest skorodowany, jedynie końcowy tłumik jest w przyzwoitym stanie.
Po weekendzie majowym podjadę do mechanika i będziemy się martwić, na razie jeżdżę ile się da, faktycznie jazda tym samochodem uzależnia :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group