To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Awaria jeden z wtryskiwaczy zalewa cylinder i iskrę

zygiboos - 04-06-2013, 13:51
Temat postu: Awaria jeden z wtryskiwaczy zalewa cylinder i iskrę
Jechałem sobie do pracy i skończył się gaz.

Nagle skończył się gaz samochód przełączył się na benzynę i zaczęły się problemy.
Klekotanie z silnika, zapach benzyny, biały dym z rury wydechowej i mocne osłabienie mocy, benzyna zaczęła schodzić w oczach.

Myślałem że uszczelka pod głowicą, ale dojechałem do mojego mechanika i okazało się co innego;

Po zbadaniu sprawy okazało się, że jeden z wtryskiwaczy jest otwarty na maksimum i zalewa wszystko benzyną włącznie z iskrą. Dziś wymienił wtrysk, ale dalej to samo. Czy został już tylko komputer, albo wiązka, czy coś innego może być przyczyną?

Ktoś z Was się z tym spotkał? Bo mechanikowi skończyły się pomysły, teraz autko czeka na elektryka, ale jak to się okaże komputer to i on wiele nie zdziała. Tylko czy to może być komputer? Wydaje mi się to mało prawdopodobne.


PS. Dodam choć to raczej nie ma żadnego związku, 2 dni przed awarią łatałem rurę wydechową przy katalizatorze pastą do tłumików. Tydzień wcześniej pojawił się jakiś mały stuk przy przyspieszaniu odczuwalny na pedale gazu (ale to raczej jakaś poduszka).

Anonymous - 04-06-2013, 16:43

zygiboos, rozumiem że masz sekwencję, zobacz czy odłączenie wtryskiwaczy jest zrobione poprzez wtyczki i gniazda na wiązce gazowej lub czy po prostu kabel oryginalny od wtryskiwacza benzynowego jest przecięty i w szereg wpięty kabel od wiązki gazowej pobierający sygnał/odcinający dany wtryskiwacz. Możesz powrócić do oryginalnego połączenia lub odpiąć wtyczki z kompa gazowego i zrobić tam mostki na "wtryskiwaczach benzynowych" aby odpalić normalnie na benzynie omijając kompa gazowego - w ten sposób wyeliminujesz uszkodzoną wiązkę - jeśli będzie ok znaczy że komp w pumie jest ok - Najprościej było by podjechać do gazowników i się podłączyć, w programie będzie ładnie widać "czasy wtrysków" wtryskiwaczy benz.
zygiboos - 04-06-2013, 20:22

Tak to STAG 4 więc gaz ma swoje wtryskiwacze i nie są podpięte pod przewody wtryskiwacza benzyny.

Mam swój komputer więc w sumie dzięki za radę, podjadę w czwartek pewnie do mechanika (bo jutro za długo pracuję) i postaram się to sprawdzić.

Mam program Torque i tam niby jest opcja: Korekta czasu wtrysku paliwa bank 1 i bank 2, ale nie wiem czy to to. Kurcze, ruszenie do gazownika w takim stanie to chyba tylko na lawecie więc lipa :/

Anonymous - 04-06-2013, 21:42

zygiboos napisał/a:
Tak to STAG 4 więc gaz ma swoje wtryskiwacze i nie są podpięte pod przewody wtryskiwacza benzyny.


oj widzę że się nie dogadaliśmy, zobacz na schemacie skąd jest brany sygnał z wtryskiwaczy benzynowych (str4, rys2)

http://www.ac.com.pl/publ...0instrukcja.pdf

zygiboos - 04-06-2013, 22:02

Fakt zmęczony już dziś jestem, 2h tramwajami w deszczu... Tobie chodziło o sterowanie a ja pomyślałem o przewodach paliwowych...

Cóż dobry trop, może jak się podłączali Gazownicy pod sterowanie to coś nadwyrężyli...

Dzięki za schemat, pokaże elektrykowi może mu coś pomoże.

[ Dodano: 05-06-2013, 21:09 ]
Dziś pojechałem do elektryka co zajmuje się głównie Fordami oraz potrafią naprawić komputer.

Na gazie jechał normalnie, tylko musiała lambda wyschnąć po drodze, nawet przestał dymić, wyschło paliwo w układzie wydechowym. O dziwo po przełączeniu na benzynę samo się naprawiło...

Tak czy siak będą dla spokoju jutro rozbierać przód i sprawdzać okablowanie, bo jak się samo naprawiło to problem powróci, a niestety jest dość kłopotliwy; mam teraz na przykład olej i filtr do wymiany bo dostała się tam benzyna.

[ Dodano: 06-06-2013, 23:32 ]
Elektryk poprawił wiązki rożne bo w kilku miejscach były przetarte do gołych kabli, wymieniłem olej i filtr, Pumka odzyskała życie. Komputer nie był winny.

Temat można przymknąć :)




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group