Układ dolotowy i wydechowy - Katalizator
Pauka - 02-12-2013, 18:05 Temat postu: Katalizator Witam
Myślę o wycięciu katalizatora ( Puma 98 r, 1.7 zetec) , gdyż mam seryjny środkowy tłumik, końcowy sportowy basowy, (dźwięk może być ale dla mnie za cichy ) .
Wyciąć katalizator i środkowy tłumik, a do końcowego wspawać rurę .
Jakie są wady i zalety w wycięciu katalizatora.
Ostatnie wyjście to zrobienie przelotu na środkowym tłumiku, aczkolwiek przelot to tylko najlepiej do turbo.
Gaydek - 02-12-2013, 18:49
Nie szkoda czasu i pieniędzy?
rapart - 02-12-2013, 18:57
Wycięcie kata z reguły wiąże się z uzyskaniem metalicznego pogłosu z wydechu - czasem to bardzo, bardzo uciążliwe dzwoniące "puszki"... To efekt rozprężania spalin. Nie wiem, jak będzie akurat w Pumie, ale w mojej byłej MX-6 to było nie do zniesienia. W Colcie akurat jest dobrze, chociaż nie jestem do końca zadowolony z dźwięku. Poza tym wydech w NA musi powodować opory na przelocie, taka jest jego zasada działania. Ja bym nie ruszał.
Pauka - 02-12-2013, 19:43
Wycięcie katalizatora 30 zł , wspawanie rury czyli od kolektora do wydechu koncowego ma isc sama rura ok 100 zl
Odgłos metaliczny jest spowodowany tylko tym że źle był wycięty
rapart - 03-12-2013, 15:13
Rozwiń proszę myśl "źle wycięty" - po skosie? Wzdłuż? Katalizator pełni również rolę komory rozprężnej - to stąd, nie przez "złe wycięcie", się bierze to metaliczne paskudztwo.
Tutaj mniej więcej słychać tę "blachę":
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OCEMlPpFWD4[/youtube]
dizaier - 20-12-2013, 13:05
Ja bym nie rzeźbił , szkoda czasu i pieniędzy
http://www.youtube.com/watch?v=JFPbce6Hyok
|
|
|