| 
				
					| Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - obroty + sprzeglo i jest ok dziwna sprawa
 
 lostlast - 03-05-2014, 23:03
 Temat postu: obroty + sprzeglo i jest ok dziwna sprawa
 Ford Puma 16v 90ps silnik
 mam mały problem myślałem ze dam rade ale się nie udało
 
 obroty mi trochę warują tzn
 jak wrzucam na jałowy bieg obroty idą powyżej 2tys jak wcisnę sprzęgło spadają na du
 jak stoję na czerwonym świetle albo parkuje i wybije bieg muszę ponownie wcisnąć
 sprzęgło żeby obroty spadły, a jak jadę na jałowym biegu muszę co rusz wciskać sprzęgło żeby obroty spadały jak na filmie widać
 
 http://youtu.be/VPk_GOrjDLw
 
 poprawiony link
 Dukes - 04-05-2014, 08:42
 
 Link do filmu co prawda nie działa ale po objawach to zawór bocznikowy wolnych obrotów czyli tzw. silnik krokowy. Wykręć, umyj w benzynie, załóż na nowo i zrób reset oraz samoadaptację komputera. Jak nie pomoże to wymień na nowy.
 
 Tylko proszę nie pytaj jak zrobić reset, jest szukajka od tego
   lostlast - 04-05-2014, 11:36
 
 silnik krokowy nowy przepustnic wyczyszczona reset już robiłem
 nawet obd sprawdzone  feler P117 (P1117 ECT sensor intermittent Click Here for help diagnosing coolant sensor faults P1117 Czujnik ECT przerywanego Kliknij tutaj, aby uzyskać pomoc diagnozowania usterek czujnika chłodziwa)
 
 ten bocznikowy co to albo gdzie jest ???
 
 
 a ta samo adaptacja compa jak się robi  ???
 
 film  poprawiłem już działa
 tusia8510 - 04-05-2014, 15:50
 
 Dukes Ci przecież napisał , że zawór bocznikowy w pumie to tak zwany inaczej silniczek krokowy.
 
 BTW ja mając takie objawy jak Ty, miałam "walnięty" czujnik położenia przepustnicy, czujnik powietrza zasysanego w kolektorze ssącym + wymieniony był przepływomierz bo też komp coś w nim pokazywał.
 lostlast - 04-05-2014, 17:20
 
 tak napisał ale mój czujnik  krokowy jest nowy
 i co by miała przepustnica tzn czujnik
 z wiazane ze jak wcisnę sprzęgło obroty idą na du
 wogle zaczęło się od tego ze jak dojeżdżałem do  ampli jak auto stanęło to obroty  zeszły na du jak auto stanęło i już się nie poruszało
 
 [ Dodano: 07-09-2014, 11:20 ]
 ok wina była gdzie indziej  wężyk pod kolektorem był popsuty miał wszędzie wciśnięte dziury jak by się zassał było głośno  słychać syczenie powietrza
 po wymianie było super żadnych dolegliwości jak nowy
   
 |  | 
 |  |