To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Zakup kontrolowany - Kupno pumy

kasmo - 28-04-2015, 18:56
Temat postu: Kupno pumy
Witam,

Chcę kupić pumę i mam parę pytań

1/ jak to jest z serwisem i częściami zamiennymi ? Są dostępne?

2/ Gdzie pojawiają się ogniska korozji i co sprawdzać ?

3/ Jak wygląda sprawa wymiany rozrządu?

4/ Jak sprawdzić czy przebieg jest rzeczywisty ?

5/ Jaki jest koszt części zamiennych?

6/ Opłaca się kupować pumę z instalacją LPG ?

na co jeszcze uważać przy kupnie?

Jak to zły dział to przepraszam i proszę o przeniesienie do poprawnego.

Ema88 - 28-04-2015, 19:12

Hejka :)

1. Bywa różnie, czasami tanio zapłacę, a czasami poleci po kieszeni. Dlatego warto dobrać taki model, który nie będzie wymagał wkładu finansowego.

2. Nadkola tył głównie, progi, no i podwozie (standardowo)

3. Chyba kupić pumę i od razu wymienić rozrząd. :)

4. Najlepiej podczas przeglądu poprosić o możliwość sprawdzenia przebiegu. Ale nie łódź się. Większość pumek ma przebieg od 150 do 250 tyś, więc nawet nie ma co sprawdzać.
Moja ma albo 170 tyś albo 270 tyś, a i tak śmiga jak ta lala :)

5. To zależy co. Jeśli jest coś do wymiany, warto poszukać na allegro, ja tak robię i nie narzekam :)

6. To zależy jaki model chcesz kupić. Jeśli 1.4 to nie opłaca się. Jeśli 1.7 to można, 10l w mieście to dużo :)

kasmo - 28-04-2015, 19:19

Ja chcę kupić

1/ R4 1,7 l (1679 cm³), 16V, DOHC, VCT wtrysk wielopunktowy (MPI) 125 KM (92 kW) przy 6300 obr/min 157 N•m 9.2 s 203 km/h

2/ R4 1,7 l (1679 cm³), 16V, DOHC, VCT wtrysk wielopunktowy (MPI) 157 KM (114 kW) przy 7000 obr/min 162 N•m 7.9 s 220 km/h

opcja nr 2 jest ciężko dostępna. Więc poluje na 1-kę.

A części od Fiesty lub Ka pasują? Drogie są części ? Można serwisować w salonie forda lub w innym salonie - w którym serwisowałem inne auto ?

liptoneq - 28-04-2015, 19:30

Hej ;) tak więc po kolei

1. Części jest dużo, ja kupowałem głównie zamienniki z uwagi na cenę, ale jest w czym wybierać również z tego względu, że są wspólne z fordem fiestą, który był bardziej popularny.

2. Korozja najczęściej występuje na tylnych nadkolach, ja ostatnio u siebie zobaczyłem, że lecą mi progi, też warto się przyjżeć.

3. Co do rozrządu znalazłem właśnie w internecie to
"1,4L/1,6L Zetec-SE – co 150.000 km lub co 10 lat
1,7L Zetec-S – co 120.000 km lub co 5 lat"

Ja u siebie mam 1.7 i za części z wymianą zapłaciłem jakoś 550-600 zł nie pamiętam dokładnie.

4. Z tego co się naczytałem na forum i z doświadczenia, przebiegu dokładnego nie da się określić chyba, że jest oryginalna książka serwisowa. Najlepiej patrzeć po zużyciu wnętrza tj. przetarcia fotela kierowcy, nakładki na pedały (sprzęgło, hamulec, gaz), przetarcia na kierownicy. To czy puma ma licznik analogowy do 100 000 czy cyfrowy nie ma większej różnicy bo oba można cofnąć i przebiegu i tak nie znamy :<

5. Jak już wyżej pisałem, jest w czym wybierać, są oryginalne jak i zamienniki więc temat rozległy, ale dla przykładu z tego co ostatnio się dowiadywałem/kupowałem sam/pamiętam(czesci glownie zamienniki, ale nie te najtańsze):
-Klocki hamulcowe na przód 130zł
-Sprężyny do amortyzatorów przód 90zł tył 115zł
-Przegub 80zł
-Gumowe osłony przegubów ok 30 zł/sztuka
-Amortyzatory przód 150zł/sztuka
-Przewody zapłonowe 110zł/komplet
-Świece ok 20zł/sztuka

Majątku nie kosztują, wszystko zależy od tego gdzie kupujemy i czy zamienniki czy oryginalne ;)

6. Wg. mnie to zależy od upodobań kierowcy i od tego ile kilometrów będzie robił. Niektórzy są przeciwnikami gazu i po prostu go nie założą. Ja mam, jeździ mi się dobrze i TANIO, dla studenta jest to ważna kwestia, średnio za przejechanie 100 km (przy cenie gazu ok 2zl) płacę 20-25 zł(wliczając koszt benzyny na rozruch silnika) samego gazu pali mi ok 9 litrów. Bez instalacji jakieś 36 zł. Wychodzi mniej więcej 10-15 zł oszczędności na 100 km. Ja robię ok 1500 miesięcznie czyli w kieszeni zostaje mi ponad 200 zł. Czy to mało czy dużo każdy oceni sam. Ja instalację założyłem sam, wiem gdzie wiem kto zakładał to też jest ważne żeby nie była zrobiona przez niekompetentnych ludzi bo wtedy faktycznie mogą być przez nią same problemy więc, jeżeli już kupujemy samochód z gazem warto się przyjrzeć jaka firma "gazowała" autko.

Z mojej strony tyle mam nadzieję, że pomogłem i proszę o ewentualne korekty tego co napisałem, jeżeli coś pomyliłem lub minąłem się z prawdą przepraszam, jednak większość napisałem z doświadczenia więc powinno być ok ;)

[ Dodano: 28-04-2015, 20:32 ]
Pytałaś o serwisowanie w salonie forda, szczerze mówiąc to średnio polecam głównie przez ceny ostatnio wymieniałem klocki i zapłaciłem za nie 130 zł jak pisałem wcześniej, podjechałem też do salonu z pytaniem o koszt klocków to mi powiedzieli 450 zł :O

kapuju - 28-04-2015, 19:37

czy drogie? zależy czy używka czy nowy,oryginał czy zamiennik... na pewno jest duża dostępność na serwisach aukcyjnych.
co pasuje od forda ka nie wiem ale od fiesty dosyć sporo: wszystko na podszybiu czyli mechanizm wycieraczek,elektrozawór,rurki od klimy oraz chłodnica klimy i jeśli chodzi o komore silnika to chyba tyle. Całe zawieszenie oraz maglownica ,a w środku wszystko z deski rozdzielczej i przednie siedzenia... no i bak razem z plywakiem i pompą paliwa:)

kasmo - 28-04-2015, 19:39

To ma być autko tylko dla mnie a pasażer sporadycznie. Widzę że części tanie , miałem golfa i było podobnie. Mogę serwisować w ASO forda lub innym znanym mi ASO gdzie był serwisowany golf ?

Warto kupować jak ma coś do poprawek lakierniczych? Jak się zorientować czy był bity ?

Interesują mnie roczniki 2000 - 2001.

Jak jest kultura pracy silnika ? Miałem już przygodę , chciałem kupić auto, i na jałowym biegu - po zapaleniu i obrotach ok 1000 silnik pracował jak Diesel , po przy gazowaniu - ok 1500 rpm, było dobrze i było podejrzenie że głowica lub zawory ewentualnie oba na raz.

Anonymous - 28-04-2015, 20:00

Według mnie w Pumie przebieg nie ma znaczenia. A jeśli chodzi o blachę to lepiej kupić auto bez rdzy. No chyba, że egzemplarz ciekawy, a cena do zbicia to można się zastanowić i później to urwaliśmy zostawić u blacharza na te poprawki blacharsko-lakiernicze.
To czy bita też bym odpuścił, bo ideału nie znajdziesz. Puma była produkowana w latach 1997-2001.
A Pumy z silnikiem 157KM nie dostaniesz w Polsce. Czemu? Bo to wersja Racing i była jedynie dostępna na rynku UK.

kasmo - 28-04-2015, 20:13

Cytat:
Puma była produkowana w latach 1997-2001.


Dlatego chcę kupić z lat 2000 - 2001.

A jak z silnikiem i jego kulturą pracy ?

kapuju - 28-04-2015, 20:16

z małym przebiegiem nie znajdziesz choć możesz kupić od typa od którego ja brałem.
w ogłoszeniu miała 160 000,a na liczniku było 106 000 przy czym głupi nie jestem i dobrze wiem że pewnie najmniej ma te 260 000.
zresztą nie miało to większego znaczenia,silnik chodził elegancko na tym mi zależało :razz:
Blacha jak w fordach ,nadkola i progi to norma najważniejsze żeby podłoga była. Progi od spodu ,miejsce mocowania foteli i miejsce w nogach bliżej silnika-wszystko najlepiej widoczne z kanału.

u mnie chodzi dość głośno ale ja mam bude od fiesty i nie pamiętam jak było w pumie bo niewiele nią jeżdziłem.
ma krótkie przełożenia skrzyni i przy 100kmh dość wysokie obroty ale za to elastyczność skrzyni duża

kasmo - 28-04-2015, 20:18

A co ze skrzynią biegów ? jak jest wsteczny - jak w fordzie mondeo - trzeba podnieść taką wajchę czy normalnie?
kapuju - 28-04-2015, 20:23

normalnie

zerknij na forum może ktoś z Twoich okolic jest skory spotkać się i pokazać ci swoje auto ,tak bedzie szybciej niż pytanie o wszystkie szczegóły :wink:

kasmo - 28-04-2015, 20:27

Nie omieszkam przed samym zakupem, ale teraz chodzi mi o zebranie informacji od użytkowników, gdyż są wątpliwości - krótki okres produkcji itp. Ale wydaje się , że części od Fiesty lub Ka powinny pasować, no i jeszcze ten wygląd .... Zagadką były dla mnie koszty części, ale jak się okazuje, to nie jest tak źle.
kapuju - 28-04-2015, 20:38

klamotów jest od groma ,sporo pasuje od fiesty.
do silnika 1.7 niektóre części są droższe niż do 1.4 np sprzęgło.zainteresowałem się tematem bo niedługo czeka mnie wymiana . przy każdym aucie trzeba wydać na naprawe i z tym trzeba się pogodzić :wink:
wygląd zależny od danej jednostki-ja miałem srebrną i wygladała kozacko na żywo(fakt że ładne alusy miała w standardzie-bardziej na zewnątrz wysunięte niż stalówki.

kasmo - 28-04-2015, 20:49

W każdym aucie jest coś do roboty, to nieuniknione. Dla mnie kolor się nie liczy, ważne by mechanika była okay.
Darkdog89 - 28-04-2015, 21:28

http://otomoto.pl/oferta/...a-ID6y3xj9.html - Hadzi auto sprzedaje ?

[ Dodano: 28-04-2015, 22:33 ]
albo może ta http://otomoto.pl/oferta/...b-ID4pbriN.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group