Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Wysoka temperatura.
D@niel - 20-05-2015, 07:02 Temat postu: Wysoka temperatura. Witam.
Mam taki problem z moim autkiem że przegrzewa mi się silnik.
Silnik to 1.7
To przegrzewanie następuje tylko jak go obciążę lub wkręcę na wysokie obroty to wskazówka szybko idzie na czerwone pole i włącza się wiatrak , jak powrócę do niskich obrotów to temperatura spada do normy.
Przy spokojnej jeździe temperatura na wskaźniku jest książkowa.
Wymieniłem już termostat i dalej to samo.
Jak włączę ogrzewanie na max to temperatura spada.
Dodam że nie ubyło mi oleju ani płynu chłodzącego, autko nie kopci......
Puman - 21-05-2015, 20:59
Sprawdź ile masz stopni w zbiorniczku jak zagrzejesz silnik. Sposób najprostszy i najtańszy to spuścić płyn, rozmontować węża np przy chłodnicy i zaworze nagrzewnicy. Przepłukać pod ciśnieniem w każdym kierunku. Poskładać i wlać z powrotem płyn. Na pewno zauważysz poprawę sytuacji.
D@niel - 22-05-2015, 12:47
Przepłukałem te węże i chłodnice i dalej to samo to zmieniłem termostat na rozogniał i dalej nic się nie zmieniło i się grzeje... już nie wiem w czym problem...
markko - 22-05-2015, 18:01
pompa wody
zygiboos - 22-05-2015, 22:43
A zobacz jeszcze czy masz oba biegi wiatraka. Ja miałem uszkodzone jedno połączenie i załączał się tylko drugi bieg jak już było gorąco. Powył troszkę, ale wyłączał się zanim zszedł do normy i znów po chwili wył.
leman - 22-05-2015, 23:31
Moja luźna dywagacja!
Masz pewność, że to faktyczne przegrzanie, a nie błędne wskazanie wzrostu temperatury ? Sugeruję ELM 327, darmowy FOrScan i sprawdzić na postoju wzrost temp czujnika temperatury chłodzącej (ECT).
markko - 22-05-2015, 23:54
jak czujnik jest walniety tez bedzie głupoty pokazywać. ja stawiam na uszkodzoną pompe wody. nie wyrabia na wysokich obrotach a daje rady przy niskich. chodzi o wiatrak na pompie. a jak z wężami wszystkie gorące? i jest ciepłe powietrze w kabinie oraz czy chłodnica zimna czy gorąca?
D@niel - 23-05-2015, 08:50
Pompa wody była miesiąc temu wymieniana wraz z rozrządem.
Oba biegi wiatraka działają czujnik raczej dobry bo po płukaniu zalałem zwykłą wodę i się gotowała,
Dzis pojadę do mechanika i po siedzimy razem, może coś wymyślimy.
[ Dodano: 23-05-2015, 19:59 ]
Byłem u mechanika i dalej nie mam pojęcia co to może być, auto u niego stoi i w poniedziałek będzie szukać jeszcze ...
Może być to wina uszkodzonego silnika ? uszczelni pod głowicą ? jak tak to jak to sprawdzić ?
Dukes - 23-05-2015, 20:39
A sprawdzałeś czy chłodnica jest tak samo gorąca na całej powierzchni?
Kupiłeś pompę z plastikowym wirnikiem? Bo to, że nowa to nie znaczy, że nie jest walnięta
Kania - 23-05-2015, 21:04
U mnie było to samo. Podobno przeczyścili wszystko i działa. Nie wymieniałam nic bo nie miałam kasy...
D@niel - 23-05-2015, 21:08
Pompa jest sprawna pompuje płyn chłodzący.
Chłodnica była płukana, cała jest ciepła.
Obawiam się ze to może być coś z silnikiem.
Jak jadę na wysokich obrotach i zmienię bieg na 5 to wtedy temp się podnosi, ale płyn i olej jest dobry.
nie mam ubytków w płynie jak i oleju silnikowym.
Wszystko było dobrze z silnikiem do czasu jak wyprzedzałem pewne auto i dałem na 2 bieg i mocno po gazie i za parę minut temperatura była bardzo wysoka, nie wiem czy nie uszkodziło mi silnika.
[ Dodano: 23-05-2015, 22:09 ]
Cały układ był czyszczony i dalej to samo.
Puman - 23-05-2015, 22:42
Czy mierzyłeś temperaturę termometrem w zbiorniczku?
D@niel - 24-05-2015, 09:31
Jutro sprawdzę, ale jak zalałem wodę to aż się gotowała a wentylator szybko się kręcił.
Beata - 24-05-2015, 10:21
nie chcę cię martwić ale może to wskazywać na uszczelkę pod głowicą
markko - 24-05-2015, 14:53
zacytuje sam siebie.
markko napisał/a: | jest ciepłe powietrze w kabinie |
|
|
|