To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Błąd P1709 oraz P0301 wypadanie zapłonu

Puman - 09-07-2015, 22:08
Temat postu: Błąd P1709 oraz P0301 wypadanie zapłonu
W Pumie pojawił się problem. Po uruchomieniu na benzynie silnik pracuje nierówno, dusi się po dodaniu gazu na niskich obrotach. Po przełączeniu na gaz zaczyna momentalnie pracować poprawnie.

Rzeczy sprawdzone:
- zawór odpowiedzialny za obroty jałowe tzw. silnik krokowy został wyczyszczony, sprawdzony na odłączonym przewodzie czy silnik gaśnie i FORCANem przetestowany. Działa poprawnie.
- przewody niedawno wymienione na nowe
- niedługo po przewodach wymieniona cewka zapłonowa na nową
- nowe świece z ustawioną szczeliną 0,9 mm
- sprawdzane na starej cewce i starych przewodach, na wszystkim takie same objawy
- zamienione kable na cewce 1 z 4 i to samo

Po sprawdzeniu aplikacją Torque, komputer łapie czasem bład P0301 Cylinder 1 Misfire Detected czyli wypada mu zapłon. Błąd skasowałem.

Po sprawdzeniu FORSCANem, zrobiłem samodzielne testowanie, wyskoczył błąd
P1709 - Wartość czujnika PNP poza zakresem dla testu własnego.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Na wykresach widać, że na benzynie po mocniej dodaniu gau z niskich obrotów wyprzedzenie zapłonu ucieka mu na minus z pierwotnych +30. Na gazie przeważnie zawsze jest na plusie.

Co to się dzieje się i jak zaradzić.

Odpowiedź: jak jeździ dobrze na gazie to jeździć na gazie mnie nie satysfakcjonuje.

zygiboos - 09-07-2015, 23:10

Nie powiem dokładnie co to może być, ale może podsunę pomysł, bo miałem kiedyś podobny problem, nawet chyba lekko gorszy w objawach. Nawaliło coś w elektryce i jeden z wtryskiwaczy otworzył się. Na LPG chodziło, na PB praktycznie potrafił wyłączyć jeden garnek. Wymiana wtryskiwacza nie pomogła, dopiero elektryk wziął 100 zł i problem zniknął.

Też często miałem misfire zanim otworzył się wtryskiwacz na dobre :) . Ponoć Ci od gazu tak dziwnie puścili kable, że się oryginalne przecierały o jakiś ostry kancik w komorze silnika.

ar2r - 10-07-2015, 13:55

Puman napisał/a:
nowe świece z ustawioną szczeliną 0,9 mm

W Twoim aucie jest silnik 1,6 .Świeca do tego silnika powinna mieć odstęp między elektrodami 1,3mm.Dlaczego zmieniłeś tę wartość?
Jakie masz świece? Mimo wszystko polecam oryginalne.
Czytałem kiedyś na forum Cougara o problemach z markowymi zamiennikami świec.Po powrocie do oryginalnych problem ustępował.
Nie twierdzę,że problemy w Twoim aucie są powodowane przez świece ale może warto to sprawdzić.
W Focusie wypadał mi zapłon ale to była ewidentnie wina cewki.
Aha...to,że zamontowałeś nową część wcale nie musi oznaczać,że ta część jest OK.

Puman - 10-07-2015, 23:20

Nowe świece motorcrafta na oryginalnym odstępie działały może z 1-2 miesiące po czym zaczęło strzelać do filtr powietrza. Gazownik stwierdził, że z taką przerwą nie ma się co dziwić, że strzela i jeszcze jedną świecę okopciło na czarno na ceramicznej części. Ustawił przerwę na 0,6 mm. Działało w porządku na benzynie i LPG. Po jakimś czasie problemy zaczęły się z benzyną a LPG dalej działa dobrze.
markko - 11-07-2015, 08:54

a może tak wspaniale wyregulował gaz. ustaw szczelinę na fabrykę i sprawdź wtedy jak jeździ PB, jeśli ok to zmień gazownika i jedź na regulacje.
Puman - 11-07-2015, 09:32

W sumie to nic nie zmieniał w ustawieniach gazu. Był też kalibracja podczas jazdy i niby wszystko było dobrze ustawione od początku.
ar2r - 12-07-2015, 06:01

Puman napisał/a:
Gazownik stwierdził, że z taką przerwą nie ma się co dziwić, że strzela

Puman napisał/a:
Ustawił przerwę na 0,6 mm.

Firma Ford jest jakaś dziwna.Zamiast całą masę inzynierów niech zatrudni tego gazownika,on wie lepiej.
A tak poważnie...mam Focusa mkI 1,6 , silnik identyczny jak u Ciebie(o ile się nie mylę).Od 2004 r w silniku tylko oryginalne świece Motorcrafta,szczelina fabryczna,nic nigdy nie było kombinowane i...zero problemów.Silnik pali na przysłowiowy dotyk.
Aaa...zmień gazownika,ale o tym pisał już markko

Puman - 12-07-2015, 13:56

To wracamy do pierwotnego problemu, którym jest niepoprawna praca silnika na benzynie i pojawiające się błędy. Jakieś sugestie?
markko - 12-07-2015, 20:39

Puman napisał/a:
To wracamy do pierwotnego problemu
Puman napisał/a:
W Pumie pojawił się problem. Po uruchomieniu na benzynie silnik pracuje nierówno
Puman napisał/a:
Rzeczy sprawdzone:
Puman napisał/a:
nowe świece z ustawioną szczeliną 0,9 mm
a jaka powinna być szczelina? zacznij od tego. i przeczyść przepływkę i w jaki stanie jest filtr powietrza, paliwa?
ar2r - 13-07-2015, 02:21

Puman napisał/a:
Jakieś sugestie?

Skoro silnik na gazie pracuje prawidłowo to układ zapłonowy jest raczej OK.W przeciwnym razie na gazie też miałbyś problemy.
1.Szczelina w świecach
2.jak napisał markko,przepływka,filtr paliwa i powietrza
3.układ wtryskowy benzyny
Jeśli jeździsz tylko na gazie a zbiorniku paliwa "wozisz" powietrze, benzyny masz tylko na start silnika to jest ryzyko że pompa paliwa zassie do układu jakiś paproch ze zbiornika,który może dostać się do wtryskiwaczy.Niestety filtr paliwa wszystkiego nie zatrzyma.

Puman - 13-07-2015, 11:12

Szczelinę ustawiłem na fabryczną i nic nie pomogło.
Sprawdzałem także iskrę na świecach i na każdej jest tak jak być powinno.
Wtryski można zdemontować i przeczyścić?

Dukes - 13-07-2015, 17:43

Podjedź do mechanika żeby Ci sprawdził ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej ;)
markko - 13-07-2015, 19:15

zrób reset kompa
Puman - 02-10-2015, 16:24

Zdiagnozowane uszkodzenia: zapieczone pierścienie na tłoku i brak luzu zaworowego.
liptoneq - 02-10-2015, 22:03

Puman, mam podobny problem, ale nie występuje on na ciepłym silniku, u Ciebie też tak było? Póki co jeszcze nic nie sprawdzałem, ale niedługo mam plan się za to wziąć ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group