Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Problem ze sprzęgłem...
xEndriuux - 23-07-2015, 18:55 Temat postu: Problem ze sprzęgłem... Witam Wszystkich.
Mam taki o to problem z moim kociakiem, mianowicie sprzęgło coś mi chyba szwankuje.
Objawy są takie - że przy każdej zmianie biegów podczas puszczania sprzęgła to czuć szarpanie autkiem i jakby stuki w środku.
a także chyba ma ciężko wkręcać się na obroty.
Proszę o pomoc w diagnozie
Pozdrawiam
kapuju - 23-07-2015, 19:06
mi to wygląda na zużyte poduchy silnika
Dukes - 23-07-2015, 20:02
Nachyl się do pedału sprzęgła i zobacz czy czujnik wciśnięcia pedału sprzęgła nie wypadł Objawy by na to wskazywały
leman - 23-07-2015, 21:52
Konkretnie chodzi o ten czujnik
xEndriuux - 24-07-2015, 08:54
Sprawdziłem właśnie ten czujnik i jest na swoim miejscu.
więc problem pozostaje niestety dalej
leman - 24-07-2015, 09:23
Zmierzasz do czarnego scenariusza tzn. wymiany wysprzęglika i sprzęgła. Spróbuj jeszcze; na postoju, na luzie, "pobawić się" wciskaniem sprzęgła tzn jak wysoko (od podłogi) się włącza, czy usłyszy stuki, chrobotanie ect. Jak w miarę jest dobrze, to kapuju wg. mnie może mieć rację (oby!)
kapuju - 24-07-2015, 20:03
zajechany wysprzęglik "tyka" na półsprzęgle więc przy ruszaniu byś usłyszał-mój tak właśnie robi
przy umieraniu sprzęgła nie ma przypadkiem problemów z wbiciem biegów? coś jak "chrupnięcie" przy uszkodzonym synchronizatorze?
nigdy jeszcze mi się sprzęgło nie skończyło wiec te pytania do mądrzejszych ode mnie
markko - 24-07-2015, 21:22
Cytat: | przy umieraniu sprzęgła nie ma przypadkiem problemów z wbiciem biegów | nie koniecznie, wystarczy z dwójki wpiąć piątke i gaz jak obroty rosną sprzęgło się slizga
xEndriuux - 25-07-2015, 10:27
wypróbowałem przed chwilą Twoją rade markko i przy 3tys obrotów z dwójki wrzuciłem piątke i spadło do 1,5 i potem potrzeba było dość czasu żeby wkręciło się do 2 czy ponad.
Biegi nie "chrupią" przy zmianie.
A tykanie własnie jest na półsprzęgle gdy puszczam i szarpanie tak jakby odczuwam też wtedy.
[ Dodano: 25-07-2015, 11:32 ]
co do rośnięcia obrotów to mam też takie odczucie że ciężko mi się wkręca na 4tys czy wyżej, więc nie wiem czy tak ma być,
lub na którym biegu ma płynnie pójść w góre i silnik przy tym żeby dobrze brzmiał a nie tak jakby "buczał" dusił się, podczas rośnięcia obrotów
markko - 25-07-2015, 10:56
xEndriuux napisał/a: | dwójki wrzuciłem piątke i spadło do 1,5 i potem potrzeba było dość czasu żeby wkręciło się do 2 czy ponad | czyli sprzęgło jest ok xEndriuux napisał/a: | A tykanie własnie jest na półsprzęgle gdy puszczam i szarpanie tak jakby odczuwam też wtedy. |
no to kapuju juz wyjaśnił
xEndriuux napisał/a: |
co do rośnięcia obrotów to mam też takie odczucie że ciężko mi się wkręca na 4tys czy wyżej | to ju z raczej nie ma nic wspólnego ze sprzęgłem
xEndriuux - 10-04-2016, 02:07
ponownie odgrzewam temat bolączki kociaka, przez ostatni czas długo stoi w garażu więc chce to w końcu wymienić.
mianowicie proszę o porade jaki dokładnie wybrać ten wysprzęglik ?
widzę że są jakieś co najmniej 2 rodzaje( bo i z jakimś kapturem ta ostatnia pozycja) :
http://allegro.pl/orygina...5946580045.html
http://allegro.pl/wysprze...5079122485.html
http://allegro.pl/wysprze...5818566200.html
http://allegro.pl/wysprze...6108491898.html
a jaką także konkretnie marke tej części wybrać?
mój model oczywiście 1.7 , 1998r.
[ Dodano: 11-04-2016, 20:43 ]
...pomożecie w tym wyborze??
bo chce zakupić tą część nim zabiore sie za wymiane.
sharky - 13-04-2016, 12:48
Indeks (numer) pod jakim występuje wysprzęglik do Pumy to: 1715642 dla Pum 1,4 oraz 1,7 produkowanych od 07.1999 roku. Podaję linki jak wygląda oryginał oraz pod jakimi numerami występował:
http://ewcar.pl/pl/p/Lozy...-1715642/363621
http://ford.sklep.pl/prod...42-1075776.html
leman - 13-04-2016, 13:24
sharky, zagalopowałeś się....
W 1999r był "lift" wysprzęglika, głównie chodziło o ---> mocowanie przewodu
W linkach jakie podałeś, wyraźnie pisze ;
ZASTOSOWANIE:
Fiesta 1.25, 1.3, 1.4, 1.8D od 07.1999-
.....
Puma 1.4, 1.7 od 07.1999
a xEndriuux jak napisał, ma Pumę z 1998r.
sharky - 14-04-2016, 13:07
A to nawet nie wiedziałem, że był lift wysprzęglika. W linkach, które podałem nie doczytałem rocznika, sugerowałem się tylko wyglądem wysprzęglika, czy ma mieć ten "kaptur" jak pisał xEndriuux. Ja do swojej Pumy kupowałem taki komplet sprzęgła http://ford.sklep.pl/prod...I-KOMPLET-.html - firma LUK, indeks: 618212633 i wysprzęglik też nie ma tego "kaptura". Sorry za zamieszanie.
xEndriuux - 16-04-2016, 07:04
no to raczej biore ten bez "kaptura" i chyba firmy LUK się zdecyduje wlaśnie
|
|
|