Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Czujnik temperatury 1.6
Puman - 31-01-2016, 13:22 Temat postu: Czujnik temperatury 1.6 Pytanie tylko dla specjalistów od silnika 1.6.
Ile jest czujników temperatury w tym silniku i gdzie one się znajdują?
Nikt nigdzie o tym nie pisze, na projectpuma padło pytanie:
"Where is Coolant Temperature Sensor on 1.6 engine?
Where is Coolant temperature sensor on zetec se 1.6 16v 103hp engine?
Isnt under coil. So i cant find it...
Anyone know where is?"
Zgadzam się z pytającym, pod cewką zapłonową nie ma żadnych czujników tylko kable.
Jedyna odpowiedź w internetach
"On an early 1.6 it's under the coil, on the later, it's in the middle of the head on top, between the 2 centre spark plugs."
Czyli wychodzi na to, że jest jeden czujnik na środku pomiędzy świecami, który lubi się rozpadać od starości bo raz już mi się rozsypał. Czy może ktoś wie o innych jeszcze i wie gdzie są umiejscowione?
Dukes - 31-01-2016, 17:13
Sprawdziałem w TISie ale generalnie opisali tylko czujnik w 1.7, ale po wybraniu Focusa jest trochę lepiej. W przypadku 1.6 z serii Zetec-SE czujnik temperatury głowicy (Cylinder Head Temperature Sensor) znajduje się pomiędzy dwoma środkowymi świecami. Ale w wersji Zetec-E znajduje się gdzieś za alternatorem.
Puman - 31-01-2016, 18:19
Dukes, a w Focusie 1.6 napisali gdzie jest czujnik temperatury płynu chłodzącego czy to jest to samo co czujnik temperatury głowicy?
Dukes - 31-01-2016, 19:46
Zajrzałem do schematów elektrycznych Pumy z silnikiem 1.6 i Focusa i sprawa wygląda tak. W Pumie na schemacie jest on umieszczony faktycznie pod cewką zapłonową i nazywa się Engine Coolant Temperature Sensor. Czujnik jest jeden na cały silnik, a nie jak w przypadku 1.7 gdzie mamy je dwa.
W Focusie natomiast ten sam silnik ma już wg schematu Cylinder Head Temperature Sensor i na schemacie umieszczony jest pomiędzy środkowymi świecami.
Nie wiem czy to jakiś błąd osoby dopisującej Pume z silnikiem 1.6 do TISa czy po prostu skopiowali schemat od 1.4 i wstawili w miejsce 1.6 bo to prawie identyczne silniki. W każdym razie jak widać, prawie robi wielką różnicę i w tym przypadku.
Wygląda na to, że musisz szukać czujnika między świecami i nie ma innej możliwości aby znajdował się gdzie indziej.
Puman - 31-01-2016, 20:36
Wszelkie moje obserwacje i poszukiwania czujnika do tego się sprowadzają, że jest tylko ten między świecami. Jeden czujnik do temperatury na zegary i wentylatora.
[ Dodano: 11-02-2016, 20:55 ]
Czujnik został wymieniony, problem włączającego się wiatraka został rozwiązany. Teraz wg wskazań jest max 115 stopni zamiast 130.
|
|
|