Zakup kontrolowany - Puma 1.7
Anonymous - 19-06-2011, 22:34
Agusiaczek Skoro zastanawiasz się nad wersją Pumy, to pewnie chodzi o koszty. Aczkolwiek wydaje mi się, że jakiejś olbrzymiej różnicy w utrzymaniu nie ma. Oczywiście 1.4 będzie Ci zapewne mniej paliła, jednak koszty napraw i części, będą prawie na takim samym poziomie.
Najpierw zadaj sobie pytanie, do czego to auto ma Ci służyć. Jeśli do zabawy to kupuj 1.7, jeśli na co dzień to 1.4 (też daje frajdę, ale mniej to kosztuje). Jest jeszcze wersja 1.6, która teoretycznie może być jakimś kompromisem, ale wcale nie musi Z mojego doświadczenia wiem, że wersje 1.6 generalnie są w najlepszym stanie technicznym. Stosunkowo dobre rocznikowo i nie zajechane. 1.7 z roczników 2000 i 2001 potrafią już być skatowane, podczas gdy 1.6 jakoś jeszcze się trzymają. Pojeździj sobie póki co różnymi wersjami i zobaczysz na ile odczuwasz różnicę w mocy (o ile moc jako taka jest dla Ciebie priorytetem). Po takich jazdach będziesz już wiedziała, czego można oczekiwać po danym silniku, więc pozostanie Ci tylko podjąć decyzję i szukać odpowiedniego egzemplarza
Agusiaczek - 20-06-2011, 06:33
Zahariash, Dzięki dobra rada jeżdziłam 1.4 i naprawde mi sie ta jazda podobała, cóż z Pumką sie wiążą moje pierwsze przygody samochodowe na niej sie uczyłam jeżdzić.... a 1.7 hmm chodzi o moc choć masz racje że do codziennej jazdy lepsza bedzie 1.4 zwłaszcza że teraz jeżdze na takim samym silniku.....
Mam dużo czasu do zastanowienia ale 1.6 to też ciekawe rozwiązanie
Stev92 - 20-06-2011, 09:17
Franek napisał/a: | Nie było nigdy wersji RS.
Była FRP |
o właśnie dzięki za poprawę (;
Anonymous - 20-06-2011, 10:19
Zahariash napisał/a: | 1.4 będzie Ci zapewne mniej paliła, jednak koszty napraw i części, będą prawie na takim samym poziomie. |
Nie do końca sie zgadzam.
Jeśli chodzi o spalanie, to wszystko zależy jaką ktoś ma cieżka noge, bo Pumą 1.7 można mniej spalić niż 1.4 , chodzi mi przede wszystkim ze spalanie zalezy od roznych czynników.
Jeśli chodzi o cześci to juz róznica jest. Np głupie świece do 1.4 są o połowe tańsze, tak samo jest ze sprzegłem a podobnie z rozrządem. Od tych kilku lat ceny sie pewnie zmieniły ale tak ja to zapamietałem. Ubezpieczenie 1.4 też bedzie tańsze. Za to 1.7 daje wiecej przyjemności z jazdy
Opoya - 20-06-2011, 13:25
Hadzi ma rację, szczególnie w przypadku przyjemności z jazdy, do reszty jest jedno małe "ale". Ani świec, ani rozrządu, ani sprzęgła nie wymienia się co miesiąc
Natomiast różnica w ubezpieczeniu będzie, szczególnie odczuwalna w przypadku nowej rejestracji (czyli bez zniżek).
Anonymous - 20-06-2011, 13:54
Opoya napisał/a: | Ani świec, ani rozrządu, ani sprzęgła nie wymienia się co miesiąc |
Opoya napisał/a: | Natomiast różnica w ubezpieczeniu będzie |
ubezpieczenia też nie robisz co miesiąc (choć słyszałem ze gdzieś można) A rozrzad i ubezpieczenie w 90% od razu sie robi...
Chodzi mi o to ze jak wszystko sobie zsumujesz to 1.7 wychodzi drożej i to sporo.
Anonymous - 20-06-2011, 19:33
To z czym się nie zgadzasz ?, przecież o tym właśnie pisałem wyżej, Pisząc o spalaniu, miałem na myśli średnią prędkość z jaką się jeździ po mieście i w trasie, a nie o deptaniu dla zabawy.
Jeśli kierowca, nazwijmy go Hadzi, będzie deptał Pumę 1.4, a kierowca nazwijmy go Opoya, będzie jeździła normalnie jak człowiek swoja 1.7, to wiadomo, że kierowca Hadzi, może nie zarobić na paliwo
Ale...
Jeśli obaj kierowcy i Hadzi i Opoya, będą katować swoje maleństwa, to chyba nie powiecie mi że 1.7 spali mniej
Tak mi właśnie dało do myślenia:
Hadzi czy Ty nie masz Pumy, bo ją skatowałeś oprawco , bo widzisz, Opoya nadal się buja kociątkiem
Agusiaczek - 20-06-2011, 21:20
O nie ładnie .... Kociaka zajeżdzić hehe no zastanawiam sie nad 1.4 bo fakt taniej wyjdzie.... ale te pare koników wiecej jest bardzo kuszące ....
Anonymous - 20-06-2011, 21:58
Wywalisz siedzenia i kilka innych dubereli, wstawisz wkładką K&N, jakiś wydech i będziesz śmigać jak 1.7, albo i lepiej
Anonymous - 21-06-2011, 08:44
No bez jaj, jaka jest rożnica w spalaniu pomiedzy 1.4 a 1.7??? 1-1.5l na sto??? A by dobrze jeździć 1.4 niestety musisz troche bardziej ja deptać. No ale ok, ogólnie pali 1.4 mniej od 1.7. Mi chodzi o koszty. Po prostu biorąc wszystko pod uwagę to 1.7 jest droższa w utrzymaniu od 1.4.
Zahariash napisał/a: | Hadzi czy Ty nie masz Pumy, bo ją skatowałeś oprawco |
Chciałbyś
maalenka - 22-06-2011, 09:33
Agusiaczek jak chcesz kupić Pumę to bierz moją znany Ci egzemplarz
Agusiaczek - 22-06-2011, 12:43
maalenka, ale ja chce z nowszego rocznika :
A co już Ci się znudziła
maalenka - 22-06-2011, 16:32
hehe cośty, Pumki nie sprzedam,tak se tylko paplam
Owca - 25-06-2013, 20:39
Trochę odkopie i dołożę, bo jestem na świeżo szukajacy ...:
W kwestii OC, najtaniej dla mnie (prawko od 1 miesiąca, żadnych zniżek - stawka podstawowa) OC w granicach:
5707 zł do 1125 (Największy Ubezpieczyciel w Polsce) dla wersji 1,7 z 1997 roku.
Dla 1,4 różnica w dół o 600 i odpowiednio 200 zł. (zdaje się, że próg to 1500 - 2000 cm3)
zullo - 30-04-2015, 13:37
Meganka jakby najszybsza, Tigra daleko w tyle, Puma tuż za Megane, ciekawe jak ze spalaniem...
http://www.zeperfs.com/en/match167-275-460.htm
140 KM Megane robi swoje
|
|
|