To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Jaki olej?

Pusia - 09-12-2006, 18:38

PUMASEK, olej napewno miałaś świeżutki czy tylko na karteczkę patrzyłaś?
Bo znajomemy ostatnio kupił samochód z Niemiec. Na karteczce było, że dopiero co wymieniany, a jak mechanik się do niego dobrał to się okazało, że z rok nie był zmieniany, taki syf się wylał !

Mr.Maya - 09-12-2006, 21:59

PUMASEK, to jaki masz przebieg ze jzu masz zalany silnik polsyntetykiem.
helpix - 06-03-2007, 21:17

wszyscy gadu o wyższości jednego oleju nad drugim, walka na symbole :D
A powie mi ktoś ile dokładnie do pumy wchodzi oleju, czy baniaczek 4 litry mi wystarczy, czy może mam się rozglądać za 5 litrową beczką...

Opoya - 06-03-2007, 22:57

Wszystko dlatego, że nie przeczytałeś instrukcji :razz:
4.62 l z wymianą filtra (4.15 bez wymiany, ale tego się nie praktykuje).
Oczywiście dotyczy to tzw. suchego silnika (1.7), a przy wymianie zawsze zostaje trochę starego oleju. Jednak nie na tyle, by 4 l bańka starczyła.

Anonymous - 10-03-2007, 19:27
Temat postu: Olej !
Witam
Jestem nowym klubowiczem.
Mam pumę 1.4 , 1998 r , 120 tyś km , od tygodnia i muszę zrobić w niej przegląd.
Ile wchodzi oleju do silnika podczas jego wymiany i jaki olej najlepiej zastosować.
Jakie jest średnie zużycie oleju na 1000 km przy prawidłowym zużyciu silnika ?
Jaki warsztat solidny i niezbyt drogi polecicie w rejonie Warszawy.
Pozdrawiam
Andreak

chapter322 - 10-03-2007, 19:34

Ja leje tak jak od nowosci 5W30 czyli półsyntetyk ale działa jak syntetyk.
Oleju wchodzi niecałe 4 l.

Mr.Maya - 10-03-2007, 21:22

chapter322, 5w30 jest olejem syntetycznym.

A co do spalania oleju w szytko zalerzy od stylu jazdy przy bardzo agresywnej jezdzie powiedzmy 0,1l na 1000km nie powino byc niczym dziwnym

Dietih - 11-03-2007, 00:19

Witam!
te dwa tematy powinny Cię zainteresować, przejrzyj je dokładnie a zapewne znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania :razz:
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=1311

http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=380

jeśli nie, to użyj opcji "szukaj" :cool:

a swoją drogą jeśli Chapter miał na myśli fordowski 5W30 to jest to półsyntetyk o parametrach syntetyka

chapter322 - 11-03-2007, 01:10

Dokładnie DIETIH to miałem na myśli :) Tylko ze teraz leje Mobil1 5W30 o tych samych parametrach co syntetyk.
Mr.Maya - 11-03-2007, 07:58

Ja leje Castrola i jest to pelen syntetyk.
Anonymous - 12-03-2007, 23:01

Półsyntetyk stosuje się dla aut z dużym przebiegiem.Sądze ze powinno się stosować półsyntetyk od min 200.000 tyś km...tak twierdził mój mechanik....A co do oleju to tylko MOBIL1
Anonymous - 20-03-2007, 02:59

Przeglądając forum zauwazyłem ten temat - więc pozwole sobie dorzucić swoje 5 groszy :)
Widzę, że wszyscy praktycznie piszą tylko o "W" mówiącym nam własciwie o gęstości... Tymczasem w oleju równie ważne jest jego "api" mówiące nam w skrócie o "szlachetności" jego dodatków... Api jest czesto pomijane przez użytkowników, co ma czasem niemiłe następstwa - zwłaszcza przy "przesiadce" na inny olej (np. choćby po zakupie autka, gdy nie wiemy nic o jego oleju, lub znamy tylko jego nazwę i "w") - przeskoczysz o kilka klas "api" i możesz się spodziewać wymiany uszczelki - bo w połączeniu z resztkami starego oleju zrobi się "nagar", który zwykle dostaje się pod uszczelkę co w konsekwencji powoduje przeciek...

Opoya - 20-03-2007, 12:19

To prawda, jest jednak ale...
Porównując oleje z wyższej półki, np. Castrol Magnatec 5W40 i Mobil 1 0W40, klasyfikację API mają tak samo wysoką. IMO ważniejsza (jeśli już mówimy o klasie jakości) jest klasyfikacja ACEA, europejski odpowiednik amerykańskiego API. ACEA jest nowsza, dokładniejsza i bardziej rygorystyczna.

Przykłady:
Mobil 1 0W40 - API: SM, SL, SJ, EC, CF; ACEA: A3, B3, B4.
Castrol Magnatec 5W40 - API: SM, CF; ACEA: A3, B3, B4, C3.

Jak widać wielkiej różnicy nie ma. Oba oleje spełniają najwyższe klasy jakości.

Dlatego nie wdając się w parametry klasyfikacji jakości wybieramy olej w ten sposób, najpierw jego rodzaj (mineralny, półsytnetyczny czy sytnetyk), co od razu zawęża je do odpowiednich klas jakości. Póżniej klasa lepkości (czyli to "W"), która pośrednio mówi o jakości. Jeśli olej ma szerokie spektrum zastosowania w różnych temperaturach (przykładowo 0W40), to oczywiste, że musi spełniać wysokie parametry jakości. Inaczej nie dałoby rady takiego wyprodukować.

lukirat - 19-04-2007, 17:37

A moja Pumka dzisiaj jest po wymianie oleju i dostała nowy filtr. Chodzi jak brzytwa. Odgłos silnika lekko zmienił się. Zalałem ją Castrol Edge 0W-30. Szczegóły na:
http://www.castrol.com/ca...ntentId=7028272

konri87 - 23-04-2007, 00:26

Ja w sobotę wymieniałem olej :)

Wymieniam co 15.000 km- dobrze?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group