To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Hyde park - Co zrobiłeś/-aś dziś dla swojej Pumy?

leman - 15-09-2015, 18:46

Dukes; thx taką właśnie nasadkę 1/2" już nabyłem :mrgreen: Jak dobrze pójdzie, jutro relacja którą (sic!) teraz zacząłem pisać

edit 18.09.2015;
jak się napisało (nawet na wyrost) to -->kobyłka u płotu , ale tylko jak Gaydek pozwolą :razz:

Koopa - 21-09-2015, 18:58

Dziś wymieniłem pompę wspomagania.Zakupiłem używkę dopiero po drugim razie trafiłem na sprawną.Czas na wykonanie wymiany demontaż oraz montaż 1,5 godziny.


:564: :mrgreen:

screen - 01-10-2015, 13:12

Kot wrócił z przeglądu. Fachowiec stwierdził delikatne luzy na sworzniach wahacza, sugerując abym miał to na uwadze. Co ciekawe diagnosta twierdzi iż wahacze wraz z sworzniami są od nowości auta ponieważ sworzeń jest z wahaczem połączony nitami, zaś gdyby sworznie były wcześniej wymienione zostałyby połączone śrubami. Co ciekawe auto ma przejechane 231.400, więc wynik super, jak na fabryczne części zawieszenia na naszych cudownych :wink: drogach.
Darkdog89 - 02-10-2015, 06:43

Sworznie wahacza wymieniałem nie wychodzą jakoś masakrycznie drogo płaciłem coś koło 50 zł za sztukę. Niemiecki zamiennik oryginału nie pamiętam nazwy firmy. A po taniości za 35 zł już dostaniesz.
Puman - 02-10-2015, 16:23

Zacząłem wozić w bagażniku Seicenta głowicę z osprzętem z Pumy celem zawiezienia do szlifierza.
leman - 06-10-2015, 18:21

Mam wyeksploatowaną, prawie zużytą baterie w laptopie. Nio, nie zrobiłem tego dzisiaj :P . Dzisiaj to ja za to, przetestowałem przetwornik stepup umożliwiający podłączenie laptopa do Pumki. Udało się. (koszt ~30zł)


WieSiu - 07-10-2015, 10:34

screen napisał/a:
Kot wrócił z przeglądu. Fachowiec stwierdził delikatne luzy na sworzniach wahacza, sugerując abym miał to na uwadze. Co ciekawe diagnosta twierdzi iż wahacze wraz z sworzniami są od nowości auta ponieważ sworzeń jest z wahaczem połączony nitami, zaś gdyby sworznie były wcześniej wymienione zostałyby połączone śrubami. Co ciekawe auto ma przejechane 231.400, więc wynik super, jak na fabryczne części zawieszenia na naszych cudownych :wink: drogach.


W bajki wierzysz a co za problem kupić wahacze kompletne? Wtedy sworzeń też jest przynitowany i wygląda to jak oryginał. Znajdź napis ford na wahaczach to wtedy przynajmniej będzie to bardziej wiarygodne,choć co za problem było kupić oryginalne wahacze?

screen - 07-10-2015, 13:11

Wahacze są oryginalne. Możliwe że ktoś wcześniej wymieniał, ale z racji na cenę oryginalnych wahaczy i ich większą wytrzymałość jest to wątpliwe. W A4 gdzie jest wielowahaczowe zawieszenie i jest to jedna z bolączek tego auta , niektórzy robią na oryginale tylko 100 tyś, zaś na zamiennikach 30 tyś. Ja sam zrobiłem na Master Sportach , czyli tanim zamienniku ok 70 tyś i były ok.
WieSiu - 08-10-2015, 10:44

Kiedyś puma nie kosztowała 3000 zł, więc oryginalny wahacz to nie był problem
Jqb - 14-10-2015, 09:09

A ja trochę dopieściłem pume zalewając świeży olej Motula 5w30, naprawiając klime na zime :D , przy okazji weszło 750g czynnika, tyle jest do pełna? I oczywiście zamówione maty grzewcze bo od skóry zamarznąć idzie :D
leman - 17-10-2015, 22:35

Dziś kontynuowałem walkę z wkurzającymi dwoma, żółtymi kontrolkami. Najpierw -> trochę profesjonalizmu , potem normalna ->chautura a na koniec nadal jestem w du... lesie :cry: No może w krzakach, bo coś ogarnąłem.
Uprzedzając, mam już -> nową używkę która daje 14,18V na postoju, a podczas jazdy od 14,06V do 13,25V przy "fullpower" (klima, długie, przeciwmgielne, grzanie szyby, itd)

Dukes - 17-10-2015, 23:09

Wygląda to tak jakbyś miał naderwany przewód w jednym z kabli bo jak widać po wykresie lewe koło raz daje sygnał, a raz nie. Można to dość topornie, ale łatwo sprawdzić. Odłącz czujnik z tego koła i po kablu sygnałowym puść jakieś napięcie np. z baterii 9V. W Tisie znajdziesz schemat dokąd ten kabelek prowadzi, zapewne do ECU więc musiałbyś wtedy go wypiąć z głównej wiązki i podłączyć żarówkę z małym ale sensownym obciążeniem. Następnie jazda próbna po dziurach i patrzeć czy żarówka mruga :D
kapuju - 21-10-2015, 19:58

nie lubię jak coś nie działa więc po piątkowym falstarcie po deszczu wymieniłem cewkę zapłonową na boscha(po swapie silnik zachowywał się tak samo i wymiana cewki pomogła) ,a tu zonk bo nadal nie pali na jeden gar a z przewodów iskra strzela jak poj.bana. Jutro wymieniam świece,a jak nie to spycham ze skarpy :wink: dmuchasz,chuchasz i zero wdzięczności... ladaca jedna

ma ktoś może cewke boscha i upewni mnie że dobrze przewody podłączyłem?
bo motorcraft ma inaczej,poprzedni zamiennik też ,a na boschu nie ma oznaczeń

MalinaOln - 22-10-2015, 21:14

Pozbyłam się brzydkiego(zewnętrznego) osadu na lampach. :P Zajęło mi to trochę czasu ale oczka są teraz przepiękne. :mrgreen:
madziuchaa - 23-10-2015, 11:38

Przegląd instalacji gazowej i przeniesienie centralki. Od dziś działające ogrzewanie, hamulec z tyłu itp oraz niezgrzytajaca kierownica :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group