To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Jaki olej?

Anonymous - 23-04-2007, 13:13

baaardzo dobrze
Anonymous - 09-05-2007, 20:07

i dobrze jest tez czasem zajrzec czy oleju nie ubywa, dzis doznalam wnerwu na maxa, olej wymienilam 2500km temu a zatem nie tak dawno, wymienilam go na syntetyk 0w50 Mobil1 i co ?? i to, ze zrobilam chyba jedna z najglupszych rzeczy w swoim zyciu (ok moze to zbyt ostre stwierdzenie) ale jak dzis spojrzalam jaki jest poziom oleju to bylo go tylko troche na koncu bagnetu :evil: ponadto da sie zauwazyc jak silnik wokol jest spocony i na moje kobiece oko to syntetyk rozszczelnia mi silnik :neutral: mam nauczke, wracam do polsyntetyka lecz najpierw zasiegne porady mojego mechaniora, bo to tez moze wina jakies nieszczelnej uszczelki :twisted:
Anonymous - 09-05-2007, 20:49

masz racje! sprawdz uszczelki! :) A oleju to z regoly sie nie zmienia z gestszego na rzadszy!
Waluś - 09-05-2007, 21:14

Z syntetyka zmienia sie na półsyntetyk - nigdy odwrotnie... Można w ten sposób rozszczelnić sobie silnik - a to już nie jest fajne... :(
Anonymous - 09-05-2007, 21:24

Waluś napisał/a:
Można w ten sposób rozszczelnić sobie silnik - a to już nie jest fajne... :(
takie wlasnie wysnułam wnioski jako pierwsze, teraz jestem madrzejsza, coz za glupote trzeba zaplacic

no mercy :cry:

ejsi - 09-05-2007, 21:49

heyo, zalalem dzisiaj przy przebiegu 115 tys. pumke pol syntetykiem castrol 10w-40. wczesniej lalem tylko full synthetic castrol 5w-40 i lykal mi ok. 1 l na 6000 - 7000 km. nie omieszkam podzielic sie z Wami jak silnik zachowuje sie po przejsci na pol syntetyk.
pozdr

Anonymous - 10-05-2007, 07:25

to i tak malo Tobie spalal oleju! mi przez 5tys km prawie 2 litry wychlal! :) tylko mam ciezka noge :)

[ Dodano: 10-05-2007, 08:26 ]
PUMASEK, jak bedziesz cos wiedziala to daj znac!

Anonymous - 10-05-2007, 08:51

jeszcze nie podjechalam do mechanika
Pusia - 10-05-2007, 11:24

Pumasek, coś czuję, że i ja będę musiała spojrzeć na bagnecik, bo aż się boję, co się u mnie może się porobić.
Snaco - 10-05-2007, 11:25

ja tez to musze zrobic...mam anzdieje ze nie zapomne jak stane w garazu...
Opoya - 12-05-2007, 22:31

No cóż - stara prawda z rozszczelnianiem silnika jest prawdziwa w odniesieniu do silników takich jak w Warszawie czy Polskim Fiacie... lub silnikach starszego typu mocno wyekspoatowanych. Puma ma "trochę" bardziej zaawansowany silnik pod względem technicznym, a co za tym idzie różnice pasowania poszczególnych elementów (również i uszczelek) są o wiele mniejsze w przypadku silnika Pumy.
A co do wycieku - najpierw trzeba sprawdzić skąd się bierze, a nie od razu mówić, że to wina oleju. W mojej Pumie też coś ciekło, panowie z Forda nie potrafili znaleźć przyczyny, okazuje się, że prawdopodobnie leciało spod filtra oleju, który był za słabo dokręcony. Prawdopodobnie, bo dokręcony był parę dni temu, więc trzeba niebawem sprawdzic jak to wygląda.

PS. 0W50 Mobil 1 nie istnieje, jest albo 5W50 albo 0W40, a to ma duże znaczenie.

Anonymous - 13-05-2007, 08:20

Opoya napisał/a:
No cóż - stara prawda z rozszczelnianiem silnika jest prawdziwa w odniesieniu do silników takich jak w Warszawie czy Polskim Fiacie... lub silnikach starszego typu mocno wyekspoatowanych.


nie tylko! i uwierz mi, ze i w pumie moze sie to zdarzyc! A w instrukcji jest wyraznie napisane jakiego oleju trzeba uzywac! i IMO nalezy sie tego trzymac!

Opoya - 13-05-2007, 10:52

Jeśli jakaś uszczelka zaczęła przepuszczać, to fakt, że przy rzadszym oleju będzie to bardziej widoczne. Ale jak każdy przysłowiowy kij, ta teoria też ma dwa końce - jeśli któraś uszczelka jest już wadliwa, to trzeba sprawdzić która, dlaczego się tak stało i wymienić. Można też, jak wiele osób robi, zalać gęstszym olejem, lecieć nie będzie (przynajmniej na początku), ale uszczelka nadal będzie uszkodzona...
Z samochodem jak z człowiekiem :wink: trzeba stosować leczenie przyczynowe, nie skutkowe...

Anonymous - 13-05-2007, 14:14

Opoya napisał/a:
Jeśli jakaś uszczelka zaczęła przepuszczać, to fakt, że przy rzadszym oleju będzie to bardziej widoczne. Ale jak każdy przysłowiowy kij, ta teoria też ma dwa końce - jeśli któraś uszczelka jest już wadliwa, to trzeba sprawdzić która, dlaczego się tak stało i wymienić.

Fakt, dlatego najlepiej niech PUMASEK sprawdzi to u mechanika :)
Opoya napisał/a:
Można też, jak wiele osób robi, zalać gęstszym olejem, lecieć nie będzie (przynajmniej na początku), ale uszczelka nadal będzie uszkodzona...

Fakt, i tez auto bedzie wiecej spalac, dluzej bedzie sie nagrzewal silnik, a zima to juz w ogole przechlapane moze byc...[/quote]
Opoya napisał/a:
Z samochodem jak z człowiekiem :wink: trzeba stosować leczenie przyczynowe, nie skutkowe...

Fakt!!! :mrgreen: :564:

Anonymous - 21-05-2007, 23:49

Opoya napisał/a:
PS. 0W50 Mobil 1 nie istnieje, jest albo 5W50 albo 0W40, a to ma duże znaczenie.

zwracam honor, rypsnelam sie 0W40 Mobil 1
musze znowu troche dolac, do mechanika nie mialam kiedy pojechac :567:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group