To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Hamulce

Anonymous - 30-03-2008, 18:52

petosik napisał/a:
80 tys. km?! :shock: Nie wiem jak to robisz serio. Ja tak nie umiem :)


Codziennie dojezdzam do pracy 28km w jedna strone i to w 90% trasa :) Sejko jak sprzedałem to miało 77kkm i miało jeszcze klocki w dobrym stanie :)

Mr.Maya - 01-09-2008, 20:11

A ja niedawno zmienilem tarcze i klocki.
Tarcze Brembo Max klocki EBC Green I powiem ze ten zestawik wysmienicie hamuje polecam kazdemu kto chce miec dobre hamulce za nie duza kase. Wczoraj przetestowalem hamulce 200km/h do 100km/h normalny szok jak puma szybo wytracila predkosc prawie stanela w miejscu. Cena takiego zestawu to okolo 530zl

Speedy - 01-09-2008, 20:29

Mr.Maya, :) Ja też na taki zestawik się przymierzam :) Ale to jeszcze troszkę...
Dzięki za info :)
A jakim płynem to zalałeś..?? Tak się mówi ze tarcze i klocki ale różnice czuć też po wymianie samego płynu, czasem też przewodów ale to już niekoniecznie ;)

bartolomeo - 02-09-2008, 09:15

mam taki problem, wczoraj zapaliła mi się kontrolka z hamulca ręcznego, oczywiście hamulec nie był zaciągnięty. Płynu jest powyżej min więc ok, tarcze też w porządku, klocki ?? nie wiem, ale chyba Puma nie ma czujników na klockach??
Hamuje normalnie.

adrianus - 02-09-2008, 11:01

bartolomeo jeśli się nadal pali to problem może tkwić w czujniku od ręcznego - znajduje się pod mieszkiem od wajchy ręcznego - jeśli się odpiął albo uszkodził to wówczas może świecić ;-) możesz spróbować spiąć kable na krótko :-) od tego czujnika powinien zgasnąć ;-) ale najpierw sprawdź czy nie zaśniedziały :-)
bartolomeo - 02-09-2008, 12:21

to było tak, jadę jadę, hamuję, po chwili patrze lampka się świeci, wyłączyłem samochód oczywiście zgasła, jak zapaliłem znowu to już nie świeci
Mr.Maya - 02-09-2008, 12:45

Koncza sie hamulce przy hamowaniu plyn zostal wtloczony w uklad i dlatego lapka sie zapalila. Zobacz czy czy podczas naciskania na hamulec plyn nie spada ponizej minimum w zbiorniczku
adrianus - 02-09-2008, 14:24

bartolomeo Jak będziesz sprawdzał płyn to pamiętaj że tam jest przegroda i w przedniej części zbiorniczka zawsze masz ful a w tylnej bliżej szyby może się okazać że jest pusto.
A może po prostu któryś z cylinderków czy przewodów jest pęknięty i dlatego się świeci.
Jeśli nie to patrz Mr.Maya- ma rację :lol:

bartolomeo - 02-09-2008, 15:15

adrianus napisał/a:
A może po prostu któryś z cylinderków czy przewodów jest pęknięty i dlatego się świeci

Wtedy świeciło by chyba cały czas i płyn by uciekał, ale żadnych kropel nie widzę, a płynu jak było tak jest

Mr.Maya napisał/a:
Zobacz czy czy podczas naciskania na hamulec plyn nie spada ponizej minimum w zbiorniczku

tak zrobię
adrianus napisał/a:
Jak będziesz sprawdzał płyn to pamiętaj że tam jest przegroda i w przedniej części zbiorniczka zawsze masz ful a w tylnej bliżej szyby może się okazać że jest pusto

to też sprawdzę :)

Paola - 02-09-2008, 15:38

Ja tak miałam i okazało się, że mam za mało płynu...
bartolomeo - 02-09-2008, 18:45

więc tak, płynu jest dosyć gdy naciskam na hamulec, praktycznie nic się w poziomie płynu nie zmienia, non stop ponad poziom min
w zbiorniczku wyrównawczym żadnej przegrody nie widziałem, sądzę że jest to jeden zbiorniczek w całości, cylinderki też moim zdaniem w porządku, nic nie kapie.
Płyn miał być już jakiś czas temu wymieniany, ale ma fajny (dobry) kolor, taki olejowy, bez żadnych fusów, więc też to chyba nie jest powodem zaświecania się. Może po prostu podczas nagłego hamowania płyn przelał się całkiem do przodu zbiorniczka i czujnik wychwycił brak płynu.
Czy są czujniki klocków hamulcowych?? Gdy już się kończą??
Zauważyłem że płyn w wspomaganiu mam poniżej min, ale to chyba inna bajka co??

Mr.Maya - 02-09-2008, 18:51

Speedy napisał/a:
Mr.Maya, :) Ja też na taki zestawik się przymierzam :) Ale to jeszcze troszkę...
Dzięki za info :)
A jakim płynem to zalałeś..?? Tak się mówi ze tarcze i klocki ale różnice czuć też po wymianie samego płynu, czasem też przewodów ale to już niekoniecznie ;)
Plyn bede dopiero wymienial wiec to jest efekt klockow i tarcz. W Twoim przypadku bym zalorzyl inny zestaw: EBC TURBO GROOVE + EBC RED STUFF. Masz turbo wiec bedziesz z mocy korzystal a ten zestaw powinien zapewnic dobre hamowanie. Lum spytaj sie Marko z czego chcial przeszczepic tarcze 270mm i wtedy mozesz dac Brembo Max i Ebc Green

[ Dodano: 02-09-2008, 19:52 ]
bartolomeo, a wciskales hamulec na zapalonym silniku??

bartolomeo - 02-09-2008, 19:43

Mr.Maya napisał/a:
bartolomeo, a wciskales hamulec na zapalonym silniku

oczywiście :)

Dietih - 02-09-2008, 22:08

bartolomeo napisał/a:
więc tak, płynu jest dosyć gdy naciskam na hamulec, praktycznie nic się w poziomie płynu nie zmienia, non stop ponad poziom min

Bartek, zacznijmy od tego, że dolejesz płynu do poziomu max!
ja też tak miałem, mimo że było więcej niz minimum to kontrolka sie czasem zapalała, dolałem na MAXa i spoko!

więc i Ty tak zrób, a jesli nie pomoże to bedziemy sie dalej zastanawiać! :lol:
pozdro!

Anonymous - 03-09-2008, 07:08

bartolomeo, Dietih, ma racje. Płyn hamulcowy powinien być wlany az do kreski max, na rowno z nią.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group