Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Amortyzatory i sprężyny
franekqwerty - 04-05-2014, 22:17
Mam krótkie pytanko: teoretycznie jest okazja zakupu dwu kilku miesięcznych amortyzatorów za połowę ceny, jednak przynajmniej jeden z nich jest w ten sposób porysowany. Czy będzie on w pełni sprawny?
Opoya - 04-05-2014, 22:43
kozii napisał/a: | Firmę maxgear omijaj. | Bo? Jeśli już krytykujesz jakąś firmę, to podaj powody, inaczej Twoja krytyka jest mało wiarygodna.
WieSiu - 05-05-2014, 08:01
franekqwerty, ja bym na Twoim miejscu kupil jednak nowe
franekqwerty - 05-05-2014, 18:17
Zakładając chwilowo, że wybiorę najtańszą wersję naprawy czyli kupienie dwóch niedrogich amortyzatorów na przód wraz z podstawowym osprzętem (gumy, łożyska) do moich teoretycznie standardowych sprężyn, co polecacie?
Po analizie (skrót: B6 i KONI odpadają ze względu na cenę, Kayaba/KYB miałem ostatnio i się szybko zepsuły więc na razie dziękuję, Monroe - boję się że będą miększe niż oryginalne, Kraft można kupić za 185zł za sztukę ale nikt na forum jeszcze o nich nie pisał), wybrałem dwa ciekawe amortyzatory:
*Bilstein B4 za 228zł /szt (2szt wraz z wysyłką to 477zł)
*Sachs Advantage za 288zł /szt (2szt wraz z wysyłką to 593zł, czyli 115zł drożej niż B4)
+ koszty gum, łożysk itp.
Obie mają też wady np. Bilstein B4 (przód i tył) znalazłem tylko w jednym sklepie: na Allegro a Sachs Advantage nie sposób dostać na tył z mocowaniem oczkowym, nie widełkowym; więc jak będę chciał kiedyś wymienić dodatkowo tył to będę musiał kombinować.
Które z tych dwóch polecacie do standardowych nie obniżonych sprężyn, chodzi o to aby były twardsze (lepsze do zakrętów) oraz trwalsze (aby długo dobrze działały)?
Dukes - 05-05-2014, 18:24
Nie wiem jak przednie, ale ja ostatnio założyłem Monroe na tył i powiem Ci, że jest zdecydowanie sztywniejszy od fabrycznych Motorcraft'ów. Wiadomo, że trzeba brać poprawkę na to, że były to jeszcze oryginalne amortyzatory w 14 letnim aucie, które przejechało (wg wskazania licznika) 155 tyś. km i generalnie można by na nich pojeździć jeszcze lekko do 200 tyś. ale denerwowało mnie siadanie tyłu podczas przyspieszania i właśnie pływanie tyłu w zakrętach.
franekqwerty - 05-05-2014, 18:30
Poza tym kilku forumowiczów polecało Sachs'y Advantage ...kilka lat temu, ok. Czy ktoś z forumowiczów w ogóle używa lub używał Bilstein B4?
PS. Używał ktoś kompletu amortyzatorów/sprężyn TA-Technix, komplet można kupić za 820zł. Na forum są tylko dwa wpisy o TA-Technix, ale dotyczące gwintowanego zawieszenia a nie tego sportowego.
[ Dodano: 06-05-2014, 17:30 ]
Ponawiam pytanie: czy ktoś z forumowiczów w ogóle używa lub używał Bilstein B4?
Anonymous - 06-05-2014, 16:36
Jakie sprężyny w końcu wybrałeś do tych Bamortyzatorów?
franekqwerty - 06-05-2014, 17:19
Na razie rozważam najtańszą opcję czyli tylko kupno dwóch amortyzatorów przód np. Sachs Advantage lub Bilstein B4 lub inny - sugestie? + gumy, łożyska itp
Jednakże wciąż zastanawiam się nad obniżeniem zawieszenia (kupno krótszych sprężyn i sportowych amortyzatorów), ale na razie utknąłem z pytaniami dotyczącymi wymiany dwóch przednich amortyzatorów...
czy ktoś z forumowiczów w ogóle używa lub używał Bilstein B4?
[ Dodano: 08-05-2014, 11:53 ]
Zamówiłem dwa amortyzatory przód Sachs Advantage, niestety nie mają w komplecie odbojów i osłon zatem muszę je dokupić osobno. Czy do amortyzatorów Sachs Advantage potrzebne są specjalne czy mogą być dowolne zamówione przez mechaników?
WieSiu - 08-05-2014, 11:02
dowolne wystarcza skoro amortyzatory sa do pumy,to musi wszystko pasowac.
fido - 06-01-2015, 15:53
Witajcie, mam pytanie o zawieszenie gwintowane Myślę, żeby założyć zawieszenie AP http://allegro.pl/zawiesz...4960317351.html
Obecnie mam zawieszenie Koni (żółte), które założył poprzedni właściciel i jest bardzo twardo i nisko. Czuć każdą nierówność drogi, której w innych samochodach w ogóle się nie zauważa. Efekt jest taki, że zamiast korzystać z dynamiki auta po większości dróg muszę się turlać powoli, a przecież nie o to chodzi
Teraz chcę coś ciut wyższego i miękkiego, żeby poprawić komfort jazdy.
Drodzy forumowicze jak to jest z tym zawieszeniem gwintowanym? Można to wyregulować tak żeby auto dobrze się zachowywało w zakrętach i jednocześnie dawało się przejechać przez dziury? Jaki oceniacie komfort i właściwości jezdne?
Gaydek - 06-01-2015, 16:44
AP dobrze się sprawuje na naszych drogach, da się jeździć. A jeśli będzie zbyt miękko, to dorzucisz poliuretany i załatwisz sprawę .
fido - 06-01-2015, 21:23
To może być na tym zbyt miękko? To byłaby dla mnie miła odmiana
Anonymous - 08-02-2016, 17:44
Cześć
Tym razem ja potrzebuje waszej małej pomocy/rady i mam nadzieję że mi troszkę podpowiecie Co?
A mianowicie mam do was takie pytanie bo mi pękła przednia sprężyna lewa i nie wiem czy lepiej kupić używaną czy nową, a jeśli używaną to skąd bo na allegro za bardzo nie widzę, a jak bym zakładał używaną to nie trzeba przy okazji wymieniać od razu poduszki i łożyska amortyzatora?
A jeśli bym kupował nowe to jakiej firmy żeby były dobre i nie aż całkiem drogie? A przy nowych to lepiej te poduszki i łożyska wymienić?
A jeszcze jedno czy do wszystkich roczników 1.7 są takie same?
markko - 08-02-2016, 18:00
wymienia się parami a poduszki i łożyska to nieduży koszt, a robocizna jedna.
Anonymous - 08-02-2016, 18:07
Czyli lepiej nowe kupić?
|
|
|