To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Amortyzatory i sprężyny

franekqwerty - 04-05-2014, 22:17

Mam krótkie pytanko: teoretycznie jest okazja zakupu dwu kilku miesięcznych amortyzatorów za połowę ceny, jednak przynajmniej jeden z nich jest w ten sposób porysowany. Czy będzie on w pełni sprawny?
Opoya - 04-05-2014, 22:43

kozii napisał/a:
Firmę maxgear omijaj.
Bo? Jeśli już krytykujesz jakąś firmę, to podaj powody, inaczej Twoja krytyka jest mało wiarygodna.
WieSiu - 05-05-2014, 08:01

franekqwerty, ja bym na Twoim miejscu kupil jednak nowe ;)
franekqwerty - 05-05-2014, 18:17

Zakładając chwilowo, że wybiorę najtańszą wersję naprawy czyli kupienie dwóch niedrogich amortyzatorów na przód wraz z podstawowym osprzętem (gumy, łożyska) do moich teoretycznie standardowych sprężyn, co polecacie?

Po analizie (skrót: B6 i KONI odpadają ze względu na cenę, Kayaba/KYB miałem ostatnio i się szybko zepsuły więc na razie dziękuję, Monroe - boję się że będą miększe niż oryginalne, Kraft można kupić za 185zł za sztukę ale nikt na forum jeszcze o nich nie pisał), wybrałem dwa ciekawe amortyzatory:
*Bilstein B4 za 228zł /szt (2szt wraz z wysyłką to 477zł)
*Sachs Advantage za 288zł /szt (2szt wraz z wysyłką to 593zł, czyli 115zł drożej niż B4)
+ koszty gum, łożysk itp.

Obie mają też wady np. Bilstein B4 (przód i tył) znalazłem tylko w jednym sklepie: na Allegro a Sachs Advantage nie sposób dostać na tył z mocowaniem oczkowym, nie widełkowym; więc jak będę chciał kiedyś wymienić dodatkowo tył to będę musiał kombinować.

Które z tych dwóch polecacie do standardowych nie obniżonych sprężyn, chodzi o to aby były twardsze (lepsze do zakrętów) oraz trwalsze (aby długo dobrze działały)?

Dukes - 05-05-2014, 18:24

Nie wiem jak przednie, ale ja ostatnio założyłem Monroe na tył i powiem Ci, że jest zdecydowanie sztywniejszy od fabrycznych Motorcraft'ów. Wiadomo, że trzeba brać poprawkę na to, że były to jeszcze oryginalne amortyzatory w 14 letnim aucie, które przejechało (wg wskazania licznika) 155 tyś. km i generalnie można by na nich pojeździć jeszcze lekko do 200 tyś. ale denerwowało mnie siadanie tyłu podczas przyspieszania i właśnie pływanie tyłu w zakrętach.
franekqwerty - 05-05-2014, 18:30

Poza tym kilku forumowiczów polecało Sachs'y Advantage ...kilka lat temu, ok. Czy ktoś z forumowiczów w ogóle używa lub używał Bilstein B4?

PS. Używał ktoś kompletu amortyzatorów/sprężyn TA-Technix, komplet można kupić za 820zł. Na forum są tylko dwa wpisy o TA-Technix, ale dotyczące gwintowanego zawieszenia a nie tego sportowego.

[ Dodano: 06-05-2014, 17:30 ]
Ponawiam pytanie: czy ktoś z forumowiczów w ogóle używa lub używał Bilstein B4?

Anonymous - 06-05-2014, 16:36

Jakie sprężyny w końcu wybrałeś do tych Bamortyzatorów?
franekqwerty - 06-05-2014, 17:19

Na razie rozważam najtańszą opcję czyli tylko kupno dwóch amortyzatorów przód np. Sachs Advantage lub Bilstein B4 lub inny - sugestie? + gumy, łożyska itp

Jednakże wciąż zastanawiam się nad obniżeniem zawieszenia (kupno krótszych sprężyn i sportowych amortyzatorów), ale na razie utknąłem z pytaniami dotyczącymi wymiany dwóch przednich amortyzatorów...

czy ktoś z forumowiczów w ogóle używa lub używał Bilstein B4?

[ Dodano: 08-05-2014, 11:53 ]
Zamówiłem dwa amortyzatory przód Sachs Advantage, niestety nie mają w komplecie odbojów i osłon zatem muszę je dokupić osobno. Czy do amortyzatorów Sachs Advantage potrzebne są specjalne czy mogą być dowolne zamówione przez mechaników?

WieSiu - 08-05-2014, 11:02

dowolne wystarcza skoro amortyzatory sa do pumy,to musi wszystko pasowac.
fido - 06-01-2015, 15:53

Witajcie, mam pytanie o zawieszenie gwintowane Myślę, żeby założyć zawieszenie AP http://allegro.pl/zawiesz...4960317351.html
Obecnie mam zawieszenie Koni (żółte), które założył poprzedni właściciel i jest bardzo twardo i nisko. Czuć każdą nierówność drogi, której w innych samochodach w ogóle się nie zauważa. Efekt jest taki, że zamiast korzystać z dynamiki auta po większości dróg muszę się turlać powoli, a przecież nie o to chodzi ;)
Teraz chcę coś ciut wyższego i miękkiego, żeby poprawić komfort jazdy.
Drodzy forumowicze jak to jest z tym zawieszeniem gwintowanym? Można to wyregulować tak żeby auto dobrze się zachowywało w zakrętach i jednocześnie dawało się przejechać przez dziury? Jaki oceniacie komfort i właściwości jezdne?

Gaydek - 06-01-2015, 16:44

AP dobrze się sprawuje na naszych drogach, da się jeździć. A jeśli będzie zbyt miękko, to dorzucisz poliuretany i załatwisz sprawę ;) .
fido - 06-01-2015, 21:23

To może być na tym zbyt miękko? To byłaby dla mnie miła odmiana :)
Anonymous - 08-02-2016, 17:44

Cześć :smile:
Tym razem ja potrzebuje waszej małej pomocy/rady i mam nadzieję że mi troszkę podpowiecie Co? :wink:

A mianowicie mam do was takie pytanie bo mi pękła przednia sprężyna lewa i nie wiem czy lepiej kupić używaną czy nową, a jeśli używaną to skąd bo na allegro za bardzo nie widzę, a jak bym zakładał używaną to nie trzeba przy okazji wymieniać od razu poduszki i łożyska amortyzatora?
A jeśli bym kupował nowe to jakiej firmy żeby były dobre i nie aż całkiem drogie? A przy nowych to lepiej te poduszki i łożyska wymienić?
A jeszcze jedno czy do wszystkich roczników 1.7 są takie same?

markko - 08-02-2016, 18:00

wymienia się parami :) a poduszki i łożyska to nieduży koszt, a robocizna jedna.
Anonymous - 08-02-2016, 18:07

Czyli lepiej nowe kupić?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group