Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Turbo i kompresor
Kurzki - 16-12-2005, 21:59
jeszcze nie ma
wąski - 16-12-2005, 22:50
Święta racja Kurzki. Jeszcze...
Gaydek - 28-12-2007, 00:36
Dla zainteresowanych tematem turbo w Pumie, http://www.suhe-motorspor...ucts_turbo.html .
Anonymous - 28-12-2007, 09:19
Jakie ceny!!!
dr.Killer - 01-01-2008, 13:35
Z 8-10tyś zł można kupić nowy zestaw kompresora kutry można se samemu założyć.
Bodajże u Świątka profesjonalna przeróbka na turbo to coś koło 10tyś zł.
Nikt nie mówi że zakładając turbo musi się ją tak mocna kręcić by dawała 250KM co w seryjnym silniku jest śmieszne i raczej ciężkie do zrealizowania, musi być sporo zmieniona by tak kręciło i wytrzymało, bo zresztą z takiego silnika da się wycisnąć i 600KM
ale zejdźmy na ziemie i powiem by turbo władować niema co więcej jak 170 KM robić na seryjnym silniku.... nie mówiąc o tym że seryjne sprzęgło i tego ledwie pociągnie...
Ja szczerze mówiąc nie polecam zmiany silnika to jest jeden z najtrudniejszych i bardzo drogich zabiegów jak by się mogło wydawać z miana całej elektroniki mocowań chłodzenia wydechu to kosmiczne koszty i ciągłe nerwy bo coś nie pasuje..
a uzyskać 170 KM można taniej, wymiana wałków rozrządu, kompletny wydech, konkretny dolot, i zestrojona pod to elektronika myślę że 6 tyś starczy, a dobry silnik z st 170 raczej nie realne w tej cenie udało się założyć oczywiście na własną rękę bo jaka firma by jeszcze raz tyle zgrała. Choć nie powiem że bardzo zdolny mechanik ze spawarką jest sobie z tym poradzić...
ps w aktualnym magazynie GT Street & Style jest artykuł o przeróbkach silnika zetec dla słabo zorientowanych.
A jak kto chce turbo zakładać to popytać na forum Fiesty oni z starych escortów i fiest rs turbo często przekładają do serii za nie duże pieniądze...
bartolomeo - 01-01-2008, 17:09
lukas bawił się w podwyższenie mocy. O ile się nie mylę wydał 10 tyś zł i wyciągnął około 145-150 KM, ale silnik nie wytrzymał.
więc te
dr.Killer napisał/a: | myślę że 6 tyś starczy |
może braknąc żeby coś więcej z seryjnej wycisnąc.
Anonymous - 01-01-2008, 19:45
bartolomeo, ale lukas nie ma założonego turbo
dr.Killer - 01-01-2008, 19:46
policzyłem tylko za części i zestrojenie kompa... a nie montaż w profesionalnej firmie czy części z ciągnięte np. z angli od pipers
tak w przybliżeniu dla informacji cenowej
Tak miej więcej za wałki i regulowane koło rozrządu 2tyś od Świąteka
Kompletny wydech robiony na zamówienie 2,5 tyś
Strojenie kompa ok. 1,5tyś
Przepustnica + filtr 500zł
Na takim zestawie powinno bez problemu być ponad 160KM, wiadomo przy dobrym silniku, ale sprzeczać sie nie bede
Dodatkowo przydało by się lepsza uszczelka pod głowice i obróbka jej ale to pewnie ze kolejne 1,5 tyś....
Gdzieś nawet czytałem że jakaś niemecka firma robi właśnie takie modyfikacje i uzyskuje 165KM
Anonymous - 01-01-2008, 19:48
wolałbym założyć turbo niż ingerowac głeboko w silnik.
dr.Killer - 01-01-2008, 19:50
wałki nie są głęboko
Anonymous - 01-01-2008, 19:50
uszczelka i obróbka głowicy juz tak
Anonymous - 01-01-2008, 19:57
turbo jest większą ingerencją niż obróbka głowicy
poza tym, bez obróbki głowicy można nieźle podnieść moc:
kolektor wydechowy 4-2-1 = + 8-10KM + znaczne wzmocnienie "dołu" cena 150-300 funtów
kolektor dolotowy Ford Racing Puma = +7-8KM cena 400-500 funtów
sportowe wałki rozrządu = + kilka-kilkanaście KM = różnie, ~200 funtów
głowica gotowa z większymi zaworami itd = z powyższymi i zmianą oprogramowania może dać i około 200KM = 750-900 funtów (sama głowica)
Nadal masz swoją głowicę itd. jakby co
Anonymous - 01-01-2008, 20:01
turbo mozesz zdemontowac
Anonymous - 01-01-2008, 20:01
To co napisałem wyżej (dopisałem) też
Anonymous - 01-01-2008, 20:06
no do tego jeszcze dodaj stromienice +5KM i magnetyzery np dwa kazdy po +4KM A tak serio to nie sumuje sie mocy każdego gadżetu jaki montujesz w aucie
Zgadzam sie, ze poprzez dolot i wydech a dotego wałeczki i dobrze zestrojony komp mozna sporo podnieść moc, ale nie przesadzajcie... 160KM z takiego zestwau to wydaje mi sie max!! dr.Killer, zas do sprzegła i skrzyni to masz racje. W serii sprzegło zjarac to jest chwila, a juz przy wiekszej mocy to... słabo to widze.
|
|
|