To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Turbo i kompresor

Kurzki - 16-12-2005, 21:59

jeszcze nie ma :twisted:
wąski - 16-12-2005, 22:50

Święta racja Kurzki. Jeszcze... :twisted:
Gaydek - 28-12-2007, 00:36

Dla zainteresowanych tematem turbo w Pumie, http://www.suhe-motorspor...ucts_turbo.html .
Anonymous - 28-12-2007, 09:19

Jakie ceny!!! :shock:
dr.Killer - 01-01-2008, 13:35

Z 8-10tyś zł można kupić nowy zestaw kompresora kutry można se samemu założyć. :wink:

Bodajże u Świątka profesjonalna przeróbka na turbo to coś koło 10tyś zł.

Nikt nie mówi że zakładając turbo musi się ją tak mocna kręcić :shock: by dawała 250KM co w seryjnym silniku jest śmieszne :!: i raczej ciężkie do zrealizowania, musi być sporo zmieniona by tak kręciło i wytrzymało, bo zresztą z takiego silnika da się wycisnąć i 600KM

ale zejdźmy na ziemie i powiem by turbo władować niema co więcej jak 170 KM robić na seryjnym silniku.... nie mówiąc o tym że seryjne sprzęgło i tego ledwie pociągnie... :cry:

Ja szczerze mówiąc nie polecam zmiany silnika to jest jeden z najtrudniejszych i bardzo drogich zabiegów jak by się mogło wydawać z miana całej elektroniki mocowań chłodzenia wydechu to kosmiczne koszty i ciągłe nerwy bo coś nie pasuje..

a uzyskać 170 KM można taniej, wymiana wałków rozrządu, kompletny wydech, konkretny dolot, i zestrojona pod to elektronika myślę że 6 tyś starczy, a dobry silnik z st 170 raczej nie realne w tej cenie udało się założyć oczywiście na własną rękę bo jaka firma by jeszcze raz tyle zgrała. Choć nie powiem że bardzo zdolny mechanik ze spawarką jest sobie z tym poradzić...

ps w aktualnym magazynie GT Street & Style jest artykuł o przeróbkach :wink: silnika zetec dla słabo zorientowanych. :mrgreen:

A jak kto chce turbo zakładać to popytać na forum Fiesty oni z starych escortów i fiest rs turbo często przekładają do serii za nie duże pieniądze... :wink:

bartolomeo - 01-01-2008, 17:09

lukas bawił się w podwyższenie mocy. O ile się nie mylę wydał 10 tyś zł i wyciągnął około 145-150 KM, ale silnik nie wytrzymał.
więc te
dr.Killer napisał/a:
myślę że 6 tyś starczy

może braknąc żeby coś więcej z seryjnej wycisnąc.

Anonymous - 01-01-2008, 19:45

bartolomeo, ale lukas nie ma założonego turbo :razz:
dr.Killer - 01-01-2008, 19:46

policzyłem tylko za części i zestrojenie kompa... a nie montaż w profesionalnej firmie czy części z ciągnięte np. z angli od pipers

tak w przybliżeniu dla informacji cenowej
Tak miej więcej za wałki i regulowane koło rozrządu 2tyś od Świąteka
Kompletny wydech robiony na zamówienie 2,5 tyś
Strojenie kompa ok. 1,5tyś
Przepustnica + filtr 500zł

Na takim zestawie powinno bez problemu być ponad 160KM, wiadomo przy dobrym silniku, ale sprzeczać sie nie bede :twisted:

Dodatkowo przydało by się lepsza uszczelka pod głowice i obróbka jej ale to pewnie ze kolejne 1,5 tyś....

Gdzieś nawet czytałem że jakaś niemecka firma robi właśnie takie modyfikacje i uzyskuje 165KM :mrgreen:

Anonymous - 01-01-2008, 19:48

wolałbym założyć turbo niż ingerowac głeboko w silnik.
dr.Killer - 01-01-2008, 19:50

wałki nie są głęboko :mrgreen:
Anonymous - 01-01-2008, 19:50

uszczelka i obróbka głowicy juz tak :p
Anonymous - 01-01-2008, 19:57

turbo jest większą ingerencją niż obróbka głowicy :P

poza tym, bez obróbki głowicy można nieźle podnieść moc:

kolektor wydechowy 4-2-1 = + 8-10KM + znaczne wzmocnienie "dołu" cena 150-300 funtów
kolektor dolotowy Ford Racing Puma = +7-8KM cena 400-500 funtów
sportowe wałki rozrządu = + kilka-kilkanaście KM = różnie, ~200 funtów
głowica gotowa z większymi zaworami itd = z powyższymi i zmianą oprogramowania może dać i około 200KM = 750-900 funtów (sama głowica)

Nadal masz swoją głowicę itd. jakby co :D

Anonymous - 01-01-2008, 20:01

turbo mozesz zdemontowac :razz:
Anonymous - 01-01-2008, 20:01

To co napisałem wyżej (dopisałem) też :P
Anonymous - 01-01-2008, 20:06

no do tego jeszcze dodaj stromienice +5KM i magnetyzery np dwa kazdy po +4KM :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: A tak serio to nie sumuje sie mocy każdego gadżetu jaki montujesz w aucie :razz:
Zgadzam sie, ze poprzez dolot i wydech a dotego wałeczki i dobrze zestrojony komp mozna sporo podnieść moc, ale nie przesadzajcie... 160KM z takiego zestwau to wydaje mi sie max!! dr.Killer, zas do sprzegła i skrzyni to masz racje. W serii sprzegło zjarac to jest chwila, a juz przy wiekszej mocy to... słabo to widze.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group