To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - hamulce

Pusia - 06-08-2007, 16:39

A lepsze są nacinane czy wentylowane tarcze? Czy takie i takie jednocześnie?
Pomagają trochę? Nie niszczą się tak szybko jak zwykłe?

helpix - 06-08-2007, 18:12

Przy tarczach nacinanych i nawiercanych wyniki hamowania mogą być lepsze, choć może się okazać, że naprawde niewiele.
Tarcze Pumy są małe, szybko się rozgrzewają, więc te rowki i nawiercenia powinny pomóc schłodzić tarcze, w krótszym czasie. :wink:
Ogólnie warto zainwestować w miękkie klocki, takie na dwa sezony. Pozwalają na dobra modulacje siły i bardziej efektywne hamowanie.

Anonymous - 06-08-2007, 21:04

no i dodam ze najlepsze tarcze i klocki maja najkrotsza zywotnosc ( choc sa dziadowsie firmy robaiace buble :evil: )
bartolomeo - 07-08-2007, 16:50

a czy macie wrażenie że gdy naciskacie pedał hamulca to czasem jakby sam wpływał w podłoge?? oczywiście bez przesady, ale czy Puma ma jakiś system wspomagania hamowania??
Anonymous - 07-08-2007, 16:55

bartolomeo napisał/a:
czy Puma ma jakiś system wspomagania hamowania??


tak

Opoya - 07-08-2007, 19:21

Rowki w tarczach nacinanych mają więcej zalet - odprowadzają nadmiar wody (w przypadku hamowania w takich "wodnych" warunkach) oraz odprowadzają gazy i pył pochodzące z procesu hamowania.

"Wpadanie" pedału może się zdarzyć, gdy hamulce są już mocno nagrzane, sprawdź płyn hamulcowy, może ma już za dużo wody (płyn hamulcowy jest mocno hydroskopiny).

bartolomeo - 07-08-2007, 21:08

Opoya napisał/a:
sprawdź płyn hamulcowy

nie musze, wiem że mam do wymiany :/ po przeglądzie w fordzie

Opoya - 07-08-2007, 22:02

No to na co czekasz? Wymień jak najszybciej. Hamulce to bezpieczeństwo (nie tylko Twoje), a to podstawa...
Anonymous - 07-08-2007, 22:41

bartolomeo, wymień jak mówi Opoya, do codziennej jazdy po prostu niewygodnie, ale zdarzy ci się jakaś niespodziewana sytuacja i wtedy będzie za późno...
Anonymous - 08-08-2007, 05:53

szkoda ze nie mam fotek jak wygladal moj stary plyn ham. Normalny (fordowski :mrgreen: ) jest taki zlotawy jak olej do smażenia a moj byl jak coca cola :mrgreen: z fusami :mrgreen: :mrgreen:
bartolomeo - 08-08-2007, 15:18

zoharek napisał/a:
bartolomeo, wymień jak mówi Opoya, do codziennej jazdy po prostu niewygodnie, ale zdarzy ci się jakaś niespodziewana sytuacja i wtedy będzie za późno...

oczywiście, ale wiecie jak to jest, odkładam, odkładam i mija pół roku.
Hadzi napisał/a:
moj byl jak coca cola

mój jest jak Pepsi :P bez gazu :P

Anonymous - 10-08-2007, 01:07

bartolomeo, no to bardzo zle z nim jest! :sad:
bartolomeo - 10-08-2007, 16:43

w te wakacje mam zamiar wymienić płyn
Anonymous - 30-08-2007, 11:50

Witam,
Temat troszkę pokrewny. Podczas hamowania czuję trzęsienie kierownicy. Stawiam na skrzywioną tarczę. Czy ktoś wie gdzie w W-wie przeszlifować tarcze? I ile taka przyjemność kosztuje?

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group