Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - problem z silnikiem
Jacek - 22-10-2006, 14:17
Skuter81 napisałeś o zresetowaniu komputera przez odłącznie akumulatora.
Tylko chyba nie wszyscy wiedzą co trzeba zrobić, aby się sam ponownie dobrze ustawił.
Metoda jest bardzo prosta.
1. wkładamy akumulator i go podłączamy
2. następnie odpalamy autko
3. zostawiamy go na luzie i pod żadnym pozorem nie dodajemy gazu
4. czekamy aż silnik złapie temperaturę tak aby włączył się wiatrak i niech tak chwilke pochodzi.
Dopiero wtedy prawidłowo ustawił się komp w aucie i możemy jechać.
PS: Dla tych co mają założony Gaz tak jak Ja
„ROBIMY TO ZAWSZE NA ETYLINIE, NIGDY NA GAZIE!!!!!!
"GAZ" – czytaj LPG, piszę bo wiem że mi tu zaraz będą od napojów wyskokowych wyjeżdżać
Nigdy takimi napojami nie gardzę
Mr.Maya - 22-10-2006, 14:34
Jacek, Ciekawe kiedy Ci sie wentylator wlaczy mi sie nigdy nie wlaczyl nawet w upaly a co dopiero teraz.
Jacek - 22-10-2006, 18:01
Jakoś mi się nie chce wierzyć, że nigdy Ci się nie włączył wentylator.
Nie znam takiego samochodu w którym by się nie włączył sprawny wentylator w upał w dodatku gdy auto stoi w miejscu z pracującym silnikiem.
Może jest niesprawny.
Dobra OK. mniejsza z tym
Mr.Maya - 22-10-2006, 18:05
Jest sprawy. Bo dzial i sprawdzalem go. Nigdy nie podniosla mi sie temperatur wiecej nzi normalan temperatura pracy silnika.
SKUTER81 - 22-10-2006, 18:42
nie zgadzam się-w instrukcji pisze że komputer sam sie ustawi po przejechaniu ok 8 kil.-wiec mozna od razu jezdzic-w praktyce wyglada to tak że silnik pracuje przez te pierwsze 8 kilometrów trochę nie równo np przy wcisnietym sprzegle np na światłach-w instrukcji pisza że to normalna sprawa i że nie musimy się martwić i nic robić!!!!!!!-miałem tak w fiescie 98r.i w pumie 1.7 97r-więc jest to sprawdzone w praktyce.....co do postoju to na luzie i czekanie dziwne-może tak samo się silnik ustawi ale uwazam że postepowanie zgodnie z instrukcją forda jest lepsze i bezpieczniejsze-silnik sam sobie potestuje ustawienia i najlepiej zrobi to w zmiennych warunkach czyli w czasie jazdy-kiedy wiadomo że silnik mamy perfekcyjnie ustawiony?-gdy jedziemy z predkoscia powyżej 10km/h na godzinę na luzie obroty powinny wynosic kolo 1100obr/min a jak zatrzymiemy sie to 900obr/min-jeżeli sie tak zachowuje puma to macie wszystko super-bierze sie to z tego że wasz puma wie że jest w ruchu i dodaje sobie obr. aby wspomaganie dobrze działalo i wogóle potrzymanie wszystkiego.....a gdy stanie obroty sobie spadaja na 900-tak powinno byc!!!!!!!!!
Mr.Maya - 22-10-2006, 19:24
SKUTER81, Ale ja mam czasami obroty okolo 1200obr/min wiec o jakies 100 za duzo chyab ze to bald obrotka.
SKUTER81 - 23-10-2006, 08:07
1200obr chyba że na ssaniu rano.....(albo jak jedziesz 100km/h i wrzucisz luz wtedy obroty sa wlasnie 1200 ale jak sie zatrzymiesz to musza spasc na 900)!-normalnie wszystkie auta mają obr. ustawione na 900 jak stoja! aha jeszcze jeden maly test na ustawienie silnika-na luzie na postoju włacz np klime-obroty powinny spasc na ok 750(duze obciazenie dla silnika)ale po sekundzie komputer powinien sobie sam dodac gazu i znow obr powinny byc na 900!tak samo dzieje sie przy ogrzewaniu szyby przedniej(jesli macie)!jak wlaczymy ogrzewanie. silnik musi prygasnac-olbrzymi pobor pradu ale po chwili sobie wyrowna na 900-jest to tez test czy wam dzilala szyba przednia-jak przydusi silnik to wiadomo ze dziala....
Aha spotkamy sie na zlocie wiec beda dyskusje.....ja pojade droga katowicka z Cieszyna(tam mieszkam) do Katowic-chciałbym dołaczyc do gruby w Zoarach lub
Gliwicach-gzdies na drodze głównej
Boogie - 23-10-2006, 22:56
SKUTER81, nie wszytskie mają 900 - zazwyczaj im większy silnik tym obroty niższe.
Anonymous - 28-10-2006, 01:25
u mnie jest dokladnie tak samo jak to pan skuter81 opisal wiec sie potwierdza,na luzie na postoju 900,przednia szyba tez muli obroty,klima tez muli,ale pozniej sie wyrownuje, troche
konri87 - 28-10-2006, 10:18
Pani PUMASEK w takim razie jest u Pani wszystko OKEY
Pan SKUTER81 wie co mówi
Dobrze gada, polać mu
Jimmy7 - 06-11-2006, 00:28
widze ze niezle sie rozkrecil moj temat, ale nie na moj temat hehe gdy zaczynalem pisac temat to rzeczywiscie puma zaczynala mnie denerwowac i mechanicy ktorzy nie potrafili powiedziec co jest a za porade brali tyle co adwokat ehhhh jestem zly.ogolnie to wymienilem sonde na uniwersalna 4 przewodnikowa co nei zmienilo praktycznie nic. ale wyczyscilem przeplywomierz i auto nagle odzylo jak nowe a juz mnie mechanicy na koszty szykowali a jedyny koszt jaki ponioslem to woda na umycie szczotki ktora czyscilem przeplywomierz :D jak na razie jezdze juz miesiac i smiga idealnie jedynie na zimnym silniku troche obroty skacza w okolicy 600-1100 obr ale i tak jest duzo lepiej jak bylo a i moc jest calkiem niezla bo 200 pod wiatr i w 4 osoby juz jechalem
Anonymous - 07-11-2006, 22:43
co do nierownych obrotow to proponowalbym sprawdzenie regulatora wolnych obrotow.moze tu tkwi powod.
Jimmy7 - 08-11-2006, 01:15
tylko ze obroty skacza na zimnym silniku i to nie ciagle tylko na przyklad wrzucajac na luz obr spadna na 600 potem wracaja do 1100 potem na 600 znowu spadna po czym wracaja do 900 i juz wszystko jest w normie. na cieplym silniku te skaczace obr praktycznie znikaja. jedno co mnie dziwi to dziwny odglos od stozka ale tylko na zimnym silniku takie jakby dziwne syczenie jakby chcial powietrze a nie mogl ciagnac mimo ze filtr jest czysty.
jesli chodzi o filtr paliwa to jest nowka, swiece maja 35 tys a sa NGK platynowe wiec powinny byc ok, nie wiem jak kable, ale z wygladu wygladaja idealnie, swiece odkrecone opalone na kolor jasno brazowy a wiec chyba dobrze.
Dzisiaj wlalem jeszcze paliwko 98 i rano jak odpale to zobacze moze tu byla wina slabego paliwa
Paweł - 13-11-2006, 17:49
Jimmy7 napisał/a: | gdy zaczynalem pisac temat to rzeczywiscie puma zaczynala mnie denerwowac |
Skoro Ci przeszło to można zamknąć a reszte możesz szukać na forum w aktualnych tematach. Niema sensu sie rozpisywać w jednym temacie o wszystkim jak masz multum tematów w których są opisane twoje problemy.
Co do obrotów to proponuje opcje SZUKAJ !
|
|
|