To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Płyn hamulcowy

Opoya - 02-07-2007, 23:15

paw_chb, proszę więc na przyszłość o dokładne opisywanie sytuacji...
A co do klocków, to fakt, ich zużycie może objawiać się "ubywaniem" płynu. Specjalnie w cudzysłowie, bo tak naprawdę płynu nie ubywa, tylko coraz cieńsze klocki powodują, że do układu, szczególnie w trakcie hamowania, wchodzi więcej płynu.
Czy kontrolka świeci Ci cały czas, czy np. zaświeca się przy hamowaniu i mocnych przechyłach samochodu?
Nie zwlekaj z ustaleniem gdzie jest problem, jeździć z niesprawnymi hamulcami to bardzo ryzykowne.

Anonymous - 03-07-2007, 19:07

a jeżeli to cylinderki to ile naprawa może kosztować??
bartolomeo - 03-07-2007, 20:01

jeżeli sam sobie to zrobisz to tylko dwa cylinderki, bo jak jeden cieknie to lepiej wymienić cały komplet żeby w przyszłości drugi też się nie rozleciał. A ile leca cylinderki? nie mam pojęcia bo jeszcze w Pumie nie wymieniałem. Może 30-50 zł sztuka? ale naprawde nie wiem.
Anonymous - 03-07-2007, 22:23

w inter cars 40zł a wymiana to banalnie proste 2 sruby (pamietac trzeba o odpowietrzeniu układu )
Opoya - 04-07-2007, 00:09

I o kapslach tzw. zasobnikach smaru. Kosztują grosze, a są jednorazowe i trzeba je zdjąć przy zdejmowaniu bębnów.
bartolomeo - 04-07-2007, 10:16

miro0906 napisał/a:
wymiana to banalnie proste 2 sruby

no czasem może być jakaś przygoda. śruby mogą się tak zakleić że przy odkręcaniu na przykład może się rozszczelnić przewód hamulcowy, wtedy trzeba także go wymienić.

Dietih - 07-12-2007, 21:35

Sluchajcie, mam pytanie co do cylinderków
- czy przy ich wymianie wyleci cały płyn hamulcowy? wydaje mi sie że nie ma tam jakiegos zamknięcia/odłączenia tylko po wykręceniu cylinderków wylewa sie? :grin:

Pytam bo chyba szykuje mi się ich wymiana :arrow: trzeci raz juz dolewam płynu, tak raz na miesiąc, no może 6 tygodni
Pomyślałem przez chwilę, że może klocki tak szybko schodzą na moich nacinanych tarczach, zwłaszcza że ponoć są jakies tam bardzo miękkie- no ale żeby aż tak szybko?
Pozdro

Volo - 07-12-2007, 22:55

Płyn ci nie wyleci bo trzyma go podciśnienie, a płynu nie powinno ubywać (mój mechanik mówi że płynu jest mniej jak zużywasz klocki) u mnie jak padł cylinderek to go wymieniłem i jest już OK, nie muszę dolewać bo nie cieknie... no i wszystko czyste (koszt cylinderka ok 20-25zł).
bartolomeo - 13-12-2007, 16:17

wyczytałem że do Pumy jest DOT 4, dobrze wyczytałem??
Gaydek - 13-12-2007, 17:11

bartolomeo napisał/a:
DOT 4, dobrze wyczytałem??

Tak.

bartolomeo - 13-12-2007, 18:27

a wystarczy taka mała buteleczka jaka jest zawsze do kupienia w sklepach??
ksolk - 13-12-2007, 22:26

bartolomeo napisał/a:
a wystarczy taka mała buteleczka jaka jest zawsze do kupienia w sklepach??

na kompletną wymiane?

dot 4 to niska półka!temp. nie ta itp!Hamulce w pumie to najwieksza lipa jaka może być!Piątka Ferodo nie zaszkodzi a temp. wrzenia znacznie wyższa!

markko - 14-12-2007, 14:09

ksolk napisał/a:
Piątka Ferodo nie zaszkodzi a temp. wrzenia znacznie wyższa!

dokładnie DOT 5.1 ma wyzszą temperature wrzenia, jest to płyn pseudo wyscigowy.

bartolomeo - 15-12-2007, 12:08

ksolk napisał/a:
bartolomeo napisał/a:
a wystarczy taka mała buteleczka jaka jest zawsze do kupienia w sklepach??

na kompletną wymiane?

tak

Anonymous - 15-12-2007, 15:01

polecam oprócz Ferodo płyn ATE. też dobra rzecz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group