Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Wariator faz rozrządu
Anonymous - 07-03-2007, 06:34
Widzę że problem dziwnych stuków w okolicach kół na wałkach rozrządu jest niestety często spotykany. Mam prośbę do osób które miały podobny problem i udało im się go rozwiązań żeby w dwóch słowach opisały jak? co? no i przede wszystkim gdzie? (pytam o warsztat) udało się im zdiagnozować usterkę naprawić i cieszyć się cichą pracą silnika. Ja mam za sobą 3 wizyty w warsztatach i nikt nie potrfił wskazać dokładnie która to część powoduje te stuki.
Pozdrawiam i czekam na Wasze opisy.
Opoya - 07-03-2007, 09:57
Pumiak, zapraszam do działu powitań.
A co do warsztatu - dużo klubowych Pum (i Cougarów) serwisuje się w Kobyłce, jak chcesz się umówić daj znać przez PW.
Anonymous - 14-03-2007, 19:52
Małe uściślenie tematu. Oddałem auto na wymianę rozrządu i mechanik stwierdził że przy dokręcaniu śruby na wałku, na którym jest (chyba) wariator (taka puszka) jest pewien luz tzn. przekręca się śruba z wałkiem. Czy miał z Was ktoś podobny przypadek? Dzięki za wszelkie info związane wariatorem.
Pozdrawiam
Opoya - 14-03-2007, 20:57
Pumiak, napisz do Sebola - on wymieniał koło pasowe przy wariatorze albo skontaktuj się ze mną, możemy się wybrać do Adama (będę u niego jutro w dzień).
PUMAFan - 19-03-2007, 13:56
i powstał problem:
podczas gwałtownego wciśnięcia pedału gazu na każdym z biegów mam dziurę tzn dochodzi do około 3,5 tyś i później się mozoli żeby przejść tak do 5 tyś, niewiem co to jest więc pojechałem na komputer okazuje się się że coś ta jest z fazami rozrządu nie tak, wybór padł na tzw wariator faz rozrządu zwany również elektromagnesem koszt częsci to 1163 zł nadmienię że mam gaz i na gazie jest oki coś mi nie gra z tymi fazami rozrządu bo jak by nie działały fazy na benzynie to i na gazie też poradzcie co może być przyczyną bo skutek jest znany
Jacek - 20-03-2007, 17:42
Może to czujnik położenia wałka rozrządu i to kosztuje ok. 200zł a nie ponad 1000zł. Chyba lepiej podepnij się jeszcze pod innego kompa.
Może przepływomierz głupieje albo się wypiął.
PUMAFan - 20-03-2007, 17:51
dzięki - jutro jadę podpiąc się jeszcze raz zobaczymy co wyjdzie
Jacek - 20-03-2007, 18:00
Podpinałeś się na serwisie czy gdzieś u mechanika.
Ja jak Pumkę raz podpiąłem u mechanika (niby wielki spec) to mi tyle nawymyślał, że włosy mi na głowie dęba stanęły i mało co nie osiwiałem. Bo jakbym chciał to naprawić co on mi powiedział nie wiem czy zamknął bym się w kwocie 4tyś zł. Pojechałem na serwis do Lublina i po podpięciu pod kompa mechanik z Forda stwierdził, że to tylko sonda lambda, a te komputerki co mają po warsztatach mechanicy to mogą sobie sprawdzać temperatury wody na herbatę a nie silniki w Pumach bo do Pumek prawie nikt nie ma oprócz serwisu odpowiedniego oprogramowania.
Opoya - 20-03-2007, 18:38
PUMAFan, podaj kod błędu, który był zdiagnozowany.
PS. dodam, że kody dzielą sie na dwa rodzaje, jedne muszą być udostępnione "na zewnątrz", to te które mają bezpośredni wpływ na pracę silnika i spaliny. Drugie wewnątrzserwisowe, można sprawdzić tylko w ASO.
BTW - mam dwa urządzenia, dzięki którym mogę sprawdzać kody, oczywiście z tej pierwszej grupy. Bluefin i specjalny skaner (niepamiętam nazwy). Oczywiście po sprawdzeniu kody można kasować.
PUMAFan - 21-03-2007, 10:37
Podpinałem się u mechanika dziś jadę jeszcze raz, bo w pierwszym wpięciu miałem 6 błędów nie pamiętam jakich dokładnie ale min uszkodzona sonda, coś tam z fazami rozrządu zobaczymy jai bedzie dziś efekt zdam relację
Opoya - 21-03-2007, 12:16
PUMAFan, spisz te kody - to bardzo istotne w wyszukaniu usterki!
Tak na marginesie - 6 kodów! Niezła kolekcja!
PS jeśli będzie Ci potrzebny elektrozawór wariatora, to mam na stanie, wprawdzie używany, ale sprawny
PUMAFan - 21-03-2007, 16:21
jestem po podłączeniu i błędy to 1383, 1131, 0232 może ktoś wie co to oznacza i jak sie do tego zabrać
Opoya - 25-03-2007, 20:49
PUMAFan, jaka jest litera na początku kodu? To istotne!
PUMAFan - 26-03-2007, 11:01
literka poprzedajaca kod to P
Opoya - 27-03-2007, 13:57
P1383 - opóźnione przełączanie VCT,
P1131 - sonda Lambda nie pracuje, ubogie wskazania,
P0232 - za wysokie napięcie w obwodzie wtórnym pompy paliwa - możliwe zwarcie.
|
|
|