To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Zakup kontrolowany - Przyspieszenie Pumki

Maciek - 15-11-2009, 15:09

skoro mówisz że tak jest to pewnie nie mam, ale nie zaszkodziło spytać
adrian - 17-11-2009, 00:46

dr.Killer możesz dokładniej napisać co to jest to TSC, bo nigdzie nie mogę się doszukać...
Boogie - 17-11-2009, 01:05

nie możesz znaleźć bo to TCS ;)

http://pl.wikipedia.org/w...ontroli_trakcji

Maciek - 17-11-2009, 18:37

Misiek89 napisał/a:
A napewno masz TCS, że chcesz bezpieczniki wyciągać? z tego co wiem to tylko 1.7 miały TCS.


A właśnie mam czyli w 1.4 się tez zdarzały :) czasem jak włącza mi się żółta kontrolka z obrazkiem opony z takim shizem, jak jade po śliskim. Dziś wymieniałem termostat i spytałem gościa co to jest to co mi się świeci czy to nie TCS, powiedział ze to jest ESR czyli kontrola trakcji - czyli w oznaczeniu forda TCS. Więc wyciągam bezpieczniki i zobaczę jak będzie :D

Słoodzik - 17-11-2009, 20:41

Maciek napisał/a:
czasem jak włącza mi się żółta kontrolka z obrazkiem opony z takim shizem, jak jade po śliskim.


Czyli masz tak samo jak u mnie ze świecącą kontrolką podczas uślizgu koła. A większość osób twierdzi, że w Pumie kontolka od tcs nie sygnalizuje aktywacji systemu.

Więc zapala się jak najbardziej :grin:

Anonymous - 18-11-2009, 18:05

Za to ze stale świecącej się kontrolki TCS nie ma się co cieszyć :lol:
Misiek89 - 18-11-2009, 20:46

Zależy czy to planowe czy nie. Jak wyciągniesz bezpieczniki od ABS pod maską to wyłączy się również TCS a obie kontrolki będą świecic. I niektórym właśnie o to chodzi by się świeciły :mrgreen:

Ciekawi mnie czy ktoś kombinował z obejściem ogranicznika momentu obrotowego na 1 biegu? Czasem jest odczuwalne, że na 1 biegu pumka specjalnie jest dławiona by za szybko nie zużyć nowych oponek :mrgreen: Podobno da się wyłączyć - kiedyś znalazłem na forum fiesty... :mrgreen:

Boogie - 18-11-2009, 21:01

To dławienie to działanie TCS, w Pumce system ten wykorzystuje hamulce a nie silnik.
Misiek89 - 18-11-2009, 21:56

Ale nie chodzi mi właśnie o TCS - który przyhamowuje koła, a o ogranicznik momentu obrotowego na 1 biegu - w zależności od produkcji był ustawiany na różnych prędkościach obrotowych - i znajduje się w skrzyni biegow.

"W trakcie montażu Pumy zmieniano także zakres obrotów od jakich włącza się ogranicznik momentu obrotowego na biegu pierwszym i wstecznym. Na początku było to 1500 RPM (przed sierpniem 1998), później 2500 RPM, od marca 2000 wartość ta wynosiła 2800 RPM."

dizaier - 01-02-2014, 14:16

Odswieze temat , da sie wylaczyc ogranicznik itp :) w razie co to prv. Pomoge:)

Moge stanac na kreske:) w razie co:)

tusia8510 - 01-02-2014, 14:37

BTW co Ty masz za silnik? Bo nie uzupełniłes profilu i tak z ciekawosci pytam ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group